Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

Kvar att titta på har jag Snurrfian och cirkus. Nu måste jag dock fixa frukost till systerdotter, så jag får återkomma om jag överlever DL, det blir nog tidig eftermiddag först dock i så fall.
 
Förskräckliga dagbok.
Jag vill bli synlig igen! Så igår gick jag runt och viskade i folkets öron att de måste ta tag i häxeriet och borde samla till ett stadsmöte, mycket riktigt så gjorde de det. Så klockan 8 i morse var det möte. Archie (eller Benjamin Syrsa som han är mer känd för) förberedde sig inför mötet, han skulle ha med sig Pongo, vars halsband hade gått sönder dagen innan. Så Archie hade inskaffat sig en Y-sele. Men han visste inte riktigt hur den skulle sitta, så det tog ett tag.

Två timmar senare när Archie väl kom till mötet så var det folktomt. Innan han hann lämna lokalen så hade häxorna förvandlat honom till en syrsa. Nu sitter han i en bur resten av leken.


Killaloe var bybo
archie-hopper-e4.jpg

DL: 21:30
 
Färglägger lite till, det är oroväckande mycket grönt... :cautious:
DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29 quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

DL3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:27 Lenis röstar på LenaH
21:28 Niyama röstar på Habina
21:28 Lobelia röstar på Killaloe
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai

DL 4
20:20 Habina2 röstar på LenaH
20:30 Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis
21:05 cirkus röstar på LenaH
21:08 Killaloe röstar på cirkus
21:09 Idahoe röstar på LenaH
21:16 Snurrfian röstar på cirkus

DL 5
19:16 Habina2 röstar på cirkus
21:01 cirkus röstar på Habina
21:22 Lobelia röstar på Killaloe
21:25 Mirtai röstar på Lenis
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:28 Killaloe röstar på Idahoe
21:29 Lenis röstar på Habina
 
Paddington/Lobelia är den enda kvarvarande som röstade ut onda Q. Det var en förstaröst så det kan kanske tala till hennes fördel.
 
(Killaloe röstar på Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus, Idahoe)

Lenis röstar på hemlig, bollen/Habina, LenaH, LenaH, Habina2
cirkus röstar på Habina1, Habina1, Killaloe, LenaH, Habina2
Snurrfian röstar på Quarter4ever, LenaH, Habina1, cirkus, Habina2
Idahoe röstar på cirkus, Lenis, Killaloe, LenaH, ---
Paddington/Lobelia röstar på LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Mirtai röstar på hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis

Korrigerat färg på Idahoes lista efter senaste döds (eh, bur?)-fallet. (Så är nåt fel får ni gärna korrigera, jag ändrade bara efter Killa.)
Ser ju aningen pinsamt ut för egen del, eller egentligen för oss alla :down: Enda som bevisligen röstat på ulv är för närvarande Snurrfian och Lobelia. Just detta säger mig inte jättemycket just nu tyvärr då jag tycker att det är mer regel än undantag att ulvar hivar iväg vissa alibiröster. Är faktiskt rätt förvånad över att det lyser så mycket grönt på listan.

Är också lite förvånad att Killa blev ulvmat, hon hade ändå en del tankar mot sig precis som jag har. Jag tänker att de skulle ta någon som låg bättre till att överleva lynch så som de gjort tidigare där de som inte alls haft nåt emot sig rykt. Tänker då att de kanske tog Killa bland annat för att hon inte verkade tänka på att rösta ut nån de vill ha ut. Ängeln är kvar och den vill de givetvis gärna ha lynchad. Enligt den här långsökta tesen jag babblar om nu så skulle isåfall knappast Ida vara den som blev misslyckat käk, för då hade de väl knappast käkat en som skulle kunna hjälpa till att få ut henne? Detta enligt Killas röst på Ida. Nu hjälper det ju inte mig så mycket då jag tyckt att Ida känts god så här långt och det inte ändrar det faktumet. Fasen, är det nån annan som har nån tanke alls om valen av nattmat?

Kikar vidare på enskilda spelare, fler inlägg kommer.
 
Ska natta sonen och kommer med stor sannolikhet somna med honom :o

Jag tycker Habina gör det alldeles för lätt för sig med sin röst på mig. Det känns som hon väljer att se ett scenario där Klara hintat till mig och inte ens överväger alternativ

Mirtai röstar på Habina

Här tycker Mirtai att Habian gör det lätt för sig när hon röstar och väljer därför att se henne som ond.

Jag röstar nu jag med :)

Mirtai röstar på LenaH

För att Q inte ändrade till henne för att rädda sig själv och för hennes sena ändring till Q kan vara försök till alibi.

Här en fjärderöst (om jag inte räknade fel) på Lena. Smidigt att smyga med där när det är drev- och ganska lätt att bara haka på. Dock var jag en av dem som ärligt talat tyckte Lena var skum som sjutton så visst, jag tycker inte rösten i sig är konstig.

De som röstade på hemlig är Lenis, Habina1, jag och Q.

Idag vet vi att Habina1 var god och Q ond. Jag vet var jag har mig själv och det lämnar @Lenis som okänd.

Frågan är alltså om det var två ulvar som tog chansen att rösta ut en god hemlig? Det som talar mot Lenis är att hon la den första rösten, och sedan kan Q kommit och slagit spiken i kistan med sin sena fjärderöst

Mirtai röstar på Lenis

För jag tror att det kan ha varit två ulvar som röstade på hemlig och då måste hon vara den andra

Det här tycker jag är att göra det väldigt lätt för sig, att följa min röst DL1 som lades som andra röst totalt. Just för någon som tycker det är skumt att göra det lätt för sig. Nog måste man ha hittat mer komprometterande saker så här sent än att jag lade en förstaröst på en god i DL1? Ser vi till röststatistiken så har ju de flesta av oss i princip enbart röstat grönt. Jag har också efterfrågat flera gånger vad jag "borde" ha reagerat på mer när jag lade min röst som jag lade då jag skulle iväg- vad borde jag ha reagerat på mer? Nej, jag tycker detta är lite klent.

Ber så mycket om ursäkt att jag missade dl! jag hade sannolikt röstat på killaloe för att det var ont om tid och hon var den enda jag hade kvar rester av en teori från förra gången som fortfarande kunde vara giltig.
Lovar att återkomma innan dl imorgon bitti med en ordentlig genomgång!

Ida tycker jag är skum för att jag röstat enbart på goda, men har ju själv gjort likadant såvitt jag vet- cirkus är det ju okänt ursprung på än. Det är såklart ett gångbart argument mot mig (och jag hade tyvärr lika kass score i en av de två senaste lekarna då jag bevisligen var god.. och korkad:arghh:) men det tappar litegrann i värde när man själv gjort likadant tycker jag.

Paddington/Lobelia: Röstar: LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Jag har generellt tyckt att först Paddi och sedan Lobelia verkat vettig i sitt teoriande.
Lade första rösten på Q när det redan bara låg ströröster i DL2. Jag är tveksam till om en ond i det läget skulle lägga upp en kollega, känns lite väl riskfyllt för ett försök till alibi.
Lägger tredje rösten på Killaloe i den berömda trevägslottningen. Eftersom jag tror Killaloe är ond så tror jag Lobelia är åt godare hållet, för en ond skulle knappast lagt upp sin kollega till lottning i den situationen.
Röstar på LenaH som många andra och med liknande motivering.
Röstar på Killaloe igår med motiveringen att denne känns undanglidande och mest fokuserar på andras svaga teorier, något jag kan hålla med om.
Jag håller alltså Lobelia åt det goda hållet

Min kursivering. Har du ändrat dig ang Lobelia nu efter detta, när Killa bevisligen var god?

Mina egna tankar ang Lobelia är som jag skrev igår att hon känns rapp och för utstickande för att jag ska tro hon är ulv- de brukar vara lite mer diskreta på något sätt. Tycker också precis som Ida att rösten på Q kändes lite risky för att en ond ska vara skyldig- om de inte bestämt sig för att spela högt. Känns spontant som att om någon spelare skulle vara med på sånt så skulle det vara Q men jag kan ju ha fel :) Men för mig så är Lobelia fortsatt den jag har mest godvibbar av. Har även en liten tanke om att ulvarna inte käkat henne för att de inte kan och att hon därför vågar vara lite ifrågasättande, men jag kan ju givetvis vara fel ute.
 
(Killaloe röstar på Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus, Idahoe)

Lenis röstar på hemlig, bollen/Habina, LenaH, LenaH, Habina2
cirkus röstar på Habina1, Habina1, Killaloe, LenaH, Habina2
Snurrfian röstar på Quarter4ever, LenaH, Habina1, cirkus, Habina2
Idahoe röstar på cirkus, Lenis, Killaloe, LenaH, ---
Paddington/Lobelia röstar på LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Mirtai röstar på hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis

Korrigerat färg på Idahoes lista efter senaste döds (eh, bur?)-fallet. (Så är nåt fel får ni gärna korrigera, jag ändrade bara efter Killa.)
Ser ju aningen pinsamt ut för egen del, eller egentligen för oss alla :down: Enda som bevisligen röstat på ulv är för närvarande Snurrfian och Lobelia. Just detta säger mig inte jättemycket just nu tyvärr då jag tycker att det är mer regel än undantag att ulvar hivar iväg vissa alibiröster. Är faktiskt rätt förvånad över att det lyser så mycket grönt på listan.

Är också lite förvånad att Killa blev ulvmat, hon hade ändå en del tankar mot sig precis som jag har. Jag tänker att de skulle ta någon som låg bättre till att överleva lynch så som de gjort tidigare där de som inte alls haft nåt emot sig rykt. Tänker då att de kanske tog Killa bland annat för att hon inte verkade tänka på att rösta ut nån de vill ha ut. Ängeln är kvar och den vill de givetvis gärna ha lynchad. Enligt den här långsökta tesen jag babblar om nu så skulle isåfall knappast Ida vara den som blev misslyckat käk, för då hade de väl knappast käkat en som skulle kunna hjälpa till att få ut henne? Detta enligt Killas röst på Ida. Nu hjälper det ju inte mig så mycket då jag tyckt att Ida känts god så här långt och det inte ändrar det faktumet. Fasen, är det nån annan som har nån tanke alls om valen av nattmat?

Kikar vidare på enskilda spelare, fler inlägg kommer.

Jag tror de tog Killa för att lyckas med käket, att ängeln skulle skydda henne var nog inte så troligt eftersom hon hade misstankar på sig.
 
Jag tror de tog Killa för att lyckas med käket, att ängeln skulle skydda henne var nog inte så troligt eftersom hon hade misstankar på sig.

Det var ju också en tanke förstås, så långt kom inte jag i mina funderingar. Ja om de skulle gissa vem som inte var skyddad, då låg ju Killa eller jag bra till. Och Killa hade fler som hade skrivit misstankar om henne.
 
Nu har jag skrivit långt inlägg två gånger med citat och buke hänger sig, står att servern inte svarar, nån mer som är drabbad? :banghead: gör ett försök till annars får det vara tills ikväll, måste hinna göra lite nytta hemma också.
 
Jag tror de tog Killa för att lyckas med käket, att ängeln skulle skydda henne var nog inte så troligt eftersom hon hade misstankar på sig.
Troligen, på sätt och vis bra, då kan jag koncentrera mig på andra, men nog skulle det varit bättre om de misslyckats.
 
Fast varför jag inte röstade på LenaH igår tyckte jag att jag var väldigt tydlig med? Drev gör att det är svårt att läsa ut något av det framåt och jag försökte istället hitta fler alternativ, jag tyckte visserligen att LenaH spelade väldigt skumt men samtidigt så trodde jag inte att hon var ensam ulv kvar direkt... Hade hon visat sig vara ulv så hade det öppnat upp en del, ny visade det sig att hon var bybo, alltså är vi i samma om inte sämre läge idag som igår.

Det här tycker jag är lite konstigt, eller så är jag bara trög. LH var skum men du tänkte att hon inte var ensam ulv så då röstade du på någon annan pga det? En rätt poänglös röst dessutom?

Snurrfian har haft en del tankar om Idahoe som jag tycker är uppmärksamma, som det att hon skrivit mycket inlägg men ändå haft extremt lite teorier om sig. Mycket inlägg behöver inte alls vara detsamma som matnyttiga teorier som vi alla vet. Det är lätt att mer sammanfatta saker som hänt och avkräva andra teorier och det har Ida jobbat hårt på generellt, men jag upplever ändå att hon reflekterat själv vilket snurr inte verkar tycka. Jag har läst alla Snurris inlägg nu och hittar inget jätteskumt faktiskt, men inte jättemycket teorier jag köper heller. Hade flera citat innan men det funkar ju uppenbarligen inte att klippa in dem :cautious: Det som talar för Snurrig godhet är ändå rösten på Q. Kan vara alibiröst det med givetvis då Hemlig hade 2 röster vid tillfället men det hade lätt kunnat segla upp en röst till och bli lottning o det hade ju känts sjukt onödigt så tidigt i leken att slösa bort en ond så. Därav vill jag egentligen ha Snurr åt den goda sidan.

Cirkus har pratat väldigt mycket om fåret vilket jag inte riktigt förstått innan, finns fler som varit väldigt fårfixerade. Har bara röstat på goda (vilket ju tyvärr även jag är skyldig till). Lägger ofta röst tidigt eller som i fallet med Lena sent efter flera andras röst, och då rätt intetsägande. Kan vara en ulv som smyger, jag får inte grepp.

Jag har sammantaget för lite ondvibbar. Enligt det jag sammanfattat nu skulle jag nog vilja ha Snurrfian och Lobelia som godare på skalan, övriga är jag mer osäker på. Ingen känns ond-ond på det viset som jag tyckte att Lena gjorde (öven om det var fel, men ni fattar hur jag menar). Återkommer senare ikväll, nu tvätt :wtf:
 
Fyfan för att vara gammal tant och vara på galej. Jag fick i allafall iväg rösten (ha ha med kö utanför muggen och folk som började få brådis - där satt jag i godan ro), men jag hade glömt hur evigt vidrigt man mår dagen efter.

Min röstrad ser förjävligt grön ut :yuck: och jag känner mig lika lost som igår
Jag fattar bara inte varför folk spelar så skumt när de är goda. Är det för att de tycker det är bättre att de åker än att ängeln åker?

Sedan jag la min röst på Killa så har jag nog ändå tänkt att hon var god eftersom hon borde fattat vinken från Klara bla bla bla tjata tjata om samma sak igen. Så jag hoppades att hon kunde vara kvar idag, men så fan heller. :banghead:





 
@Idahoe
jag undrar hur du tänker runt @Lobelia nu när Killa åkte?

Sen kan jag ju lite allmänt tycka att det är skumt att göra ett jättelångt teoriinlägg om någon - i detta fall Killa och hålla henne som högst misstänkt, varför gör man det strax innan en NattDL? Det finns ju ingen info i leken så rimligen borde en god inte kunnat veta om Killa var god eller ond. Däremot så kan ju en ond göra så för att se ut att vara mera god? Dvs inte låtsas veta vem som ska bli käk.
 
@Idahoe
jag undrar hur du tänker runt @Lobelia nu när Killa åkte?

Sen kan jag ju lite allmänt tycka att det är skumt att göra ett jättelångt teoriinlägg om någon - i detta fall Killa och hålla henne som högst misstänkt, varför gör man det strax innan en NattDL? Det finns ju ingen info i leken så rimligen borde en god inte kunnat veta om Killa var god eller ond. Däremot så kan ju en ond göra så för att se ut att vara mera god? Dvs inte låtsas veta vem som ska bli käk.
Alltså jag tycker väl snarare det är normalt att någon gång efter dag-dl komma med sina tankar, förslagsvis innan natt -dl om man nu inte är säker på att inte bli käk? Att lämna nån sorts "testamente" så att övriga om de vill kan bygga vidare på ens egna funderingar? det kan ju vara något jag reagerat på nån annan inte tänkt på tex? Och givetvis har jag ingen info, det har ju ingen, men mina funderingar kanske kunde hjälpa till att få ut någon ond ändå?
Uppenbarligen hade jag ju fel angående killaloe :o men jag tycker ändå att misstankar mot henne var underbyggda med teorier. och jag gick igenom så många som jag hann med, inte bara killaloe

Svarar dig och @Lenis ihop:
Gällande Lobelia får jag kanske fundera igen. Fast rösten på Q talar förtfarande till hennes fördel, hade en ond lagt upp sig kollega på det viset så hade det ju varit väldigt högt spel...
 
Ida tycker jag är skum för att jag röstat enbart på goda, men har ju själv gjort likadant såvitt jag vet- cirkus är det ju okänt ursprung på än. Det är såklart ett gångbart argument mot mig (och jag hade tyvärr lika kass score i en av de två senaste lekarna då jag bevisligen var god.. och korkad:arghh:) men det tappar litegrann i värde när man själv gjort likadant tycker jag.
Fast nu var det väl inte riktigt så jag skrev?
Läs igenom igen. Jag skrev att de saker jag tyckte kunde vara lite misstänkta hos dig inte förbättrades av din röststatistik. Sen har ju de flesta av oss dålig röststatistik idag. men jag visste ju inte när jag skrev att killaloe var god tex...
Lenis - Röstar: hemlig, bollen__, LenaH, LenaH, Habina2
Rätt taskig röststatistik sett till resultatet, bara goda i röstlistan....
Har väldigt låg aktivitet, med få inlägg. Verkar ha ont om tid i allmänhet (iofs förståeligt) men röstar ändå på bollen__ pga att bollen varit inaktiv pga tidsbrist?
Jag hittar ärligt talat inte mycket teorier, mer korta sammandrag i stil med "Spelare X verkar vettig, Spelare Y känns neutral, Spelare Z håller jag med i stort". (Obs inte direkta citat)
Jag skulle grna se lite mer förklarade teorier om fler spelare, inte bara precis den du väljer att rösta på. Jag vet inte om det gör dig ond, men kombinerat med din lysande röststatistik gör det mig åtminstone misstänksam :cautious:
Sen efterlyste jag lite mer utförliga teorier, vilket du ju har kommit med idag :up:
 
Jag kom just på en sak... Det skulle kunna ha varit 4 ulvar + 1 får i början av leken (1/3 av 15 spelare). vi är 6 spelare kvar om jag räknat rätt. Det skulle kunna innebära att det är 3-3 kvar och att leken kan ta slut ikväll :nailbiting: Vilket jag tycker förstärks av LLs fråga om vi ville ha dubbel dl igår... :cautious:

Inte för att vi kan veta om det stämmer eller inte, och inte för att det egentligen påverkar spelet , bara ville slänga mig tanken som slog mig...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp