Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

Jag sitter och kollar rösterna som vanligt och tycker mig se ett mönster här det gäller @Snurrfian (är du Snurrfian2 också förresten helt OT)?
DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Här lägger Snurrfian " en 'alibi' röst på Q den behöver inte betyda något alls förstås, men det är många goda som fått en röst så tämligen ofarlig för de onda.


DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29 quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__
Här lägger Snurris första andrarösten på en bevisligen god LenaH, det är precis efter att LenaH lagt en röst på Q. Vilket skyddar Q en del som har en röst. Men Q får sedan en till. Kanske tänkte sig Q chansa med en lotting, kanske såg hon inte, kanske ville hon sätta griller i huvudet på det goda. Noterbart är att många röster kommer under slutminuterna

DL3
15:47 Habina röstar på Mirtai..............I
17:26 cirkus röstar på Killaloe..............I
18:04 bollen__ röstar på Mirtai.............II
20:05 Killaloe röstar på Habina.............I
20:54 Mirtai röstar på Habina................II
21:08 LenaH röstar på cirkus................II
21:17 Idahoe röstar på Killaloe.............II
21:27 Snurrfian röstar på Habina..........III
21:27 Lenis röstar på LenaH.................I
21:28 Niyama röstar på Habina............IIII
21:28 Lobelia röstar på Killaloe.............III
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai........III

Här är det 3 som är uppe för lynch Mirtai Habina och Kill
Snurrfian lägger en 3:röst på goda Mirtai och inte på LenaH som hon är i fejd med och som är ganska så misstänkt. Vill hon skydda någon Lyakompis och är det i så fall Mirtai? Är det möjligt att 3 goda var uppe för lynch DL3? På sista frågan är svaret givetvis ja, men är det troligt? Det är ju inte så att det är en tydlig räddningsröst utan en i mängden på 3 kandidater.

DL 4
20:20 Habina2 röstar på LenaH
20:30 Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis
21:05 cirkus röstar på LenaH
21:08 Killaloe röstar på cirkus
21:09 Idahoe röstar på LenaH
21:16 Snurrfian röstar på cirkus

Snurfian är fortfarande i luven på på LenaH men väljer att sticka ut och röstar på cirkus. Det här känns mer som Snurris som går sin egen väg, men varför nu och inte i DL2+DL3. Det blir ju också bättre röststatistik om man inte röstat på en känd god.

DL 5
19:16 Habina2 röstar på cirkus
21:01 cirkus röstar på Habina
21:22 Lobelia röstar på Killaloe
21:25 Mirtai röstar på Lenis
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:28 Killaloe röstar på Idahoe
21:29 Lenis röstar på Habina

En ganska intetsägande omröstning. Noterbart nu är att snurris i alla omröstningar röstat kring mitten. Det behöver inte betyda något men med tanke på att två bevisligt goda är uppe för omröstning så kan de onda göra vad de vill.

Det är mest en teori, men jag börjar luta åt att Snurris och Mirtai är onda.
 
@Idahoe jag tycker det kan bli rätt så kontraproduktivt att lämna ett testamente om man nu inte sitter på info. Jag brukade göra det förut, men jag har slutat just för att det oftare slog fel än rätt om jag inte var säker på min sak.
 
Här är det 3 som är uppe för lynch Mirtai Habina och Kill
Snurrfian lägger en 3:röst på goda Mirtai och inte på LenaH som hon är i fejd med och som är ganska så misstänkt. Vill hon skydda någon Lyakompis och är det i så fall Mirtai? Är det möjligt att 3 goda var uppe för lynch DL3? På sista frågan är svaret givetvis ja, men är det troligt? Det är ju inte så att det är en tydlig räddningsröst utan en i mängden på 3 kandidater.


Det fetade Hon kan ju rimligvis inte skydda Lyakompisen Mirtai samtidigt som hon lägger en röst där. Och hur vet du att det är GODA Mirtai?

Här känner jag att det minst sagt ligger ett par hundar begravna.
 
Det fetade Hon kan ju rimligvis inte skydda Lyakompisen Mirtai samtidigt som hon lägger en röst där. Och hur vet du att det är GODA Mirtai?

Här känner jag att det minst sagt ligger ett par hundar begravna.

Hon la ju rösten på Habina om jag inte missminner mig...Så jag antar att det är en felskrivning.

Hundarna grävs upp litegrann
 
Det fetade Hon kan ju rimligvis inte skydda Lyakompisen Mirtai samtidigt som hon lägger en röst där. Och hur vet du att det är GODA Mirtai?

Här känner jag att det minst sagt ligger ett par hundar begravna.
Ja det där ser konstigt ut men det är en ren felskrivning, byt ut Mirtai mot Habina så stämmer det bättre med röstningen också. Det var Habina som fick rösten.
 
Jag läser igenom leken från början men det tar tid...

Några saker jag reagerar på

Fåret Klara gör ett inlägg om vinkar hit och dit. Den hon nämner i sitt inlägg är Paddington/Lobelia. Kan det vara ett sätt att tala om för ulven Paddington/Lobelia var hon ska titta?
Roar mig med att börja läsa om leken innan jag måste stiga upp och äta frukost innan jag ska till stallet.

Här pratas det mycket om vinkar. Kan @Paddington vara det svarta fåret som vinkar genom att först ta upp att det kan vara ett tecken, för att sedan avfärda det? Nå, jag vet att det var fler som såg vinkningar både här och där igår, men just det här inlägget fastnade jag på just nu.

Frågan är ju då, vinkar Paddi till lyan, eller efterlyser hon vinkningar eftersom hon är i lyan och vill veta vem hon inte ska käka? Eller alternativt tre, är hon god som helt enkelt letar onda att rösta på?

Fortsätter läsa....

Senare gör Paddington det här inlägget. Visserligen som svar på en annan sak, men ändå. Gissa vem som har en katt som avatar? Jo, fåret Klara.

ja jag gillar katter och det är ju ingen hemlighet heller
Sedan gillar jag inte alla katter, men det är ju en annan sak.....

Det som talar mot att Paddington skulle ha signalerat till fåret Klara är ju att Klara uppenbarligen blev käkad. Men Paddi hade ont om tid och ville bli utbytt, så kanske hon inte hann vara med och välja käk?

Långsökt kanske, men jag reagerade på det när jag läste
 
Sedan har fåret Klara även diskuterat lynchen av hemlig. Här verkar hon ju försöka bortförklara Qs röst på hemlig. Jag inser att det även talar mot mig, men jag vet min roll och att jag inte är en ulv som röstade ut hemlig.

Jag funderar över hurvida ulvarna verkligen trodde att hemlig var fåret eller ej. Jag tänker att de kanske inte var direkt beredda att offra fåret i första dl om de misstänkte att hemlig hade den rollen? Att om de trodde att hon var får borde det inte vara onda som la (framförallt de sista när man såg att det verkade dra åt det hållet ) rösterna på henne?

Kanske beror det på LenaHs roll? Om hon är ulv tror jag inte de skulle styrt röstningen mot hemlig, men om hon inte är ond kanske dom kände sig säkrare på att hemlig var god? Å andra sidan, om LenaH är ulv kanske de hellre offrade ett ev får än en kollega och att det därmed mycket väl kan bara onda som röstade ut hemlig?

Vet inte vart jag vill komma, min slutsats är att det kan vara antingen genom onda, goda, eller båda som röstade ut hemlig igår.

Jag tar med det här inlägget eftersom jag fortfarande är lite lur över @Lenis och hennes röst på hemlig, om det är två ulvar som röstat där eller bara Q

Kom på att jag skulle ha med ett citat från LenaH också om hur många ev ulvröster det kan ha varit på hemlig

Jag tänker så här:

Flera har lanserat teorin om att fåret följer första ulvs röst vilket isf innebär att @Lenis skulle kunna vara ulv och @Habina får.

En sak som talar för det är att lyan visste att teorin om att jag var ulv och hemlig får inte stämde, eftersom jag inte är ulv borde hemlig inte vara fåret. Lyan kunde dock inte veta om jag var fåret och därför vara mer säkra på att hemlig var god.

Det är också en av anledningarna till att jag tror det kan finnas en eller två ulvröster på hemlig. En teori som var rätt hyfsad DL1 och som med största sannolikhet var på en god.
 
Jag läser igenom leken från början men det tar tid...

Några saker jag reagerar på

Fåret Klara gör ett inlägg om vinkar hit och dit. Den hon nämner i sitt inlägg är Paddington/Lobelia. Kan det vara ett sätt att tala om för ulven Paddington/Lobelia var hon ska titta?


Senare gör Paddington det här inlägget. Visserligen som svar på en annan sak, men ändå. Gissa vem som har en katt som avatar? Jo, fåret Klara.



Det som talar mot att Paddington skulle ha signalerat till fåret Klara är ju att Klara uppenbarligen blev käkad. Men Paddi hade ont om tid och ville bli utbytt, så kanske hon inte hann vara med och välja käk?

Långsökt kanske, men jag reagerade på det när jag läste
Än mer långsökt blir det när man tänker på att @Paddington verkligen gillar katter och att svaret var på ett resonemang om favoritsagofigurer där Paddington gillade två av figurerna som råkade vara katter.

Det är väldigt mycket som talar emot teorin. @Paddington han till och med rösta så så mycket tidsbrist hade hon inte.
 
@Idahoe jag tycker det kan bli rätt så kontraproduktivt att lämna ett testamente om man nu inte sitter på info. Jag brukade göra det förut, men jag har slutat just för att det oftare slog fel än rätt om jag inte var säker på min sak.
Nu har ju inte jag spelat sen tidigt i våras, men då var det åtminstone relativt vanligt att göra just så. Huruvida man har en roll som sitter på dold info eller inte får ju medspelarna reda på om/när man blir käkad, och kan alltså välja vilken vikt de skall lägga vid ens efterlämnade tankar. Så tänker jag i alla fall :)
 
Än mer långsökt blir det när man tänker på att @Paddington verkligen gillar katter och att svaret var på ett resonemang om favoritsagofigurer där Paddington gillade två av figurerna som råkade vara katter.

Det är väldigt mycket som talar emot teorin. @Paddington han till och med rösta så så mycket tidsbrist hade hon inte.

Jag sa ju att det var långsökt men när man läser igenom leken igen med mångas roller avslöjade kan mycket tolkas på olika sätt
 
Sedan har fåret Klara även diskuterat lynchen av hemlig. Här verkar hon ju försöka bortförklara Qs röst på hemlig. Jag inser att det även talar mot mig, men jag vet min roll och att jag inte är en ulv som röstade ut hemlig.
Intressant att du tar upp en teori som pekar ut dig själv som ulv... O_o

I övrigt får jag nog hålla med Lobelia att teorin om fåret och vinkningar och katter är lite väl långsökt för min smak
 
När det blir för långsökt, som här, så reflekterar det nog mer hur och vad du tänker här. Det låter lite desperat.

Tja, jag är ganska desperat faktiskt. Det börjar bli dags att rösta ut lite ulvar om vi ska ha en chans att vinna och jag har ingen större aning om vem som är ond.
 
är du Snurrfian2 också förresten helt OT)?
Japp det är jag också, jag försökte att få kontakt med Gunnar en gång när en uppdatering gjorde att ingen av oss moderatorer kom in på buke överhuvudtaget. :D

När det gäller dina funderingar över mig och Mirtai så känns det som om du försöker att få det att passa in i din teori. Jag kan visserligen hålla med om att det finns en del att fundera över när det gäller Mirtai, håller en väldigt låg profil och att Klara röstade på henne två gånger på raken.
Men jag tycker att du kastar lite sten i glashus när det gäller dl 3, jag var ganska så tydlig med att jag inte tänkte låta diskussionen med LenaH störa mitt letande efter ulvar utan att jag skulle söka vidare. Men själv läger du en tredje röst på Killaloe som vi också numera vet är god, och lägger alltså upp en god till lottning. Min fundering blir då om det är så att du vet att Mirtai är ulv men försöker få det att se ut som om även jag skulle vara det när det istället är du?
Det skulle även kunna förklara varför du följde med i drevet som blev mot LenaH och inte reflekterade över om det kunde förhålla sig på något annat sätt. Däremot försöker du vända det till min nackdel att jag försöker gräva och fundera vidare?
 
Så har vi då ulven Qs inlägg. Jag vet att det kan vara vanskligt att försöka tyda för mycket av dem eftersom hon förmodligen har en tanke bakom varje antydan till misstanke men jag måste ändå kolla på dem
Skriver om @Lenis att det är troligare att ulvarna gömmer sig bland andra och tredjerösterna på hemlig. Nu vet vi att andrarösten kom från en god och min tredjeröst är inte från en ulv. Är det ett försök att skydda kollegan Lenis?

Skriver om Paddington/Lobelia att hon kommer ihåg när Paddington var ond utanför lyan sist och rodde hem hela spelet. Kan det varit ett försök från ulven Q att lite fint fråga Paddington om hon är fåret?

1. Lenis valde att vara Ariel , en disneyfigur -köpte hus igår och röstade en första röst på hemlig som sedan blivit ifrågasatt av flera , så även jag. Samtidigt är det lätt att bli misstänkt för en första röst på en god som sedan lynchats Så kanske är det troligare att ulvarna döljer sig i andra och tredje rösterna på hemlig ( jag är fräck nog att bortse från min fjärderöst på hemlig så sett -dels för att jag vet min roll, samt för att den var inte avgörande , hemlig hade redan 3 röster på sig och i ledning samt inga dolda röster att ta hänsyn till eller förhäxningar etc)
Men ändå en jag tänker hålla ögonen på i fortsättningen

3. Klara valde tandlöse och Killaloe var den som förklarade för hemlig vad det var en för figur, Röstar sedan på Mirtai för att Niyama skulle kunna vara fåret som vinkar till henne genom att välja en figur från samma film . Poängterar sedan imorse att hon sett att Killaloe svarat på hemligs frågetecken kring vem Tandlöse var och att hon dessutom skulle fatta att Killaoe skulle veta vem tandlöse var . Fortsättermed att fundera över fåret och vinkningar vad det gäller Paddington och sedan forstätter hon med att fundera över om killaloe kan vara ulv som försöker slå blå dunster i ögonen på henne
Alltså jag får liite vinkvibbar här? I så fall är Killaloe fåret och Klara ulven så som jag läser det hela - eller så är det bara två goda som har roligt i lekstarten? Eller en ond /en god ? men definitivt något jag noterat och kommer att vara observant på framöver

4. Paddington valde paddington som sagofigur för att det var hon - typ:D- gillar sedan cirkus val av Simons Cat liksom Killaloes val av Cheshirekatten Kan det vara ett mönster? att gilla kattfigurer? Är den som reagerar först på att hemlig vill hålla någon som god i DL1 Men röstar sedan på LenaH för att hon är den som blir satt åt det godare hållet . Hm vete fabian vart jag har Paddington- har INTE glömt när hon var onda utanför senaste gången och rodde hem hela spelet åt de goda då . Så jag reagerar lite på allt prat om fåret och vinkningar lite. Noterar och är vaksam på henne

5. Mirtai valde att vara Timon (från Lejonkungen) och röstar sedan i nästa inlägg på hemlig för att hon godförklarar LenaH , och den motiveringen har jag ju inga invändningar emot- den var till stora delar samma som jag själv gjorde sedan i min röst på hemlig) Funderar idag på hur det var med vinstvillkoren och funderar på alibiröster vilket Killaloe har frågor på och Mirtai svarar tillbaka på :
att man kan driva på mot ett misstänkt får utan att det "drabbar" den egna sidan. har sedan bara kommit med ett inlägg om rösterna på hemlig med citat av röstinläggen på densamma . Behöver se mer av Mirtai :)

Edit :fetmarkerade även Mirtai i listan såsom jag gjort med de andra innan
postar här så fotrsätter jag med övriga fortlöpande sedan

Skriver att @cirkus verkar vettig och analyserande och inget sticker ut såhär långt. Alltså, det gör mig nojjig till tusen! Vill hon att vi ska tro att hon skyddar cirkus och få oss att rösta ut en god eller gör hon precis det, alltså tonar ner misstankarna mot en ond cirkus för att ingen av oss skulle tro att hon gör just det?
fortsätter

Det går långsammare nu för jag behöver ju kolla vad som skrivs i tråden samtidigt ju!

6. cirkus Valde Simons Cat Blir spooky både på Lenis och hemlig i nästa inlägg, lenis röst tycker hon känns konstig för att hon upplever det som att lenis röstat på den somm borde vara får(hemlig) och inte den som borde vara ulv: fortsätter att fundera över LenaH om hon är ulv som hemlig vinkar till -eller inte. Fortsätter sedan med att fundera över habina som var först med teorin om att hemlig var fåret och LenaH ulv och verkar fundera några varv till på vad Lenis egentligen menade med sin röstmotivering Fortsatte att fundera över vinkningar vad det gäller killaloe och bollen_

Röstar sedan på habina för att hon borde ha röstat på LenaH utifrån teorierna .

Hm mycket verkar vettigt och analyserande , och inget sticker ut så här långt. Vet inte vart jag har cirkus helt enkelt

7. LenaH Valde Jonatan Lejonhjärta , utan motivering vilket Habina påpassligt notifierade och på frågor om det verkade hon ok att bli lynchad för att det skulle ge någon en bra första DagDL-motivering, vilket sedan Niyama verkade haka upp sig på - dessutom för något jag skulle ha ansett i någon lek längre tillbaka?

Jag vet INTE vart jag har LenaH , men som jag tänkte igår så kunde LenaH lika gärna vara ond som god om hemlig ändå var fåret eller för den delen en ulv som ville få ut en god LenaH och därför valde jag att rösta på den som mest troligt kunde veta vilket .

Nu var hemlig inte fåret så antagligen var det bara vad hon trodde ang LenaH - kanske baserat på att även hon tyckte att det var ok att få röster på sig? Så det jag trodde mig se igår var ju uppenbarligen fel

LenaH känns inte skum så här långt , men hålla henne som god vågar jag inte dock


Skickar iväg min översyn för de jag hinner med en och en i fortsättningen:

10. Idahoe verkade ha svårt att välja mellan disneyprinsessa med tillhörande prins eller piff och puff. Vilket Killaloe slår ner på och sedermera röstar på henne för. Förklarar sig sedan till killaloe ang det och säger att det är fritt fram att rösta på henne utifrån det. Ifrågasätter att hemlig godförklarar någon för att få igång leken men säger sedan att hon mest blir förvirrad av det hela (ang hemlig) röstar sedan på cirkus , em uddaröst, Verkar idag inte tycka att det var konstigt att lynchen gick mot hemlig igår idag verkar hon väldigt spooky över vad som kan tänkas gå att utläsa- om det ens går att utläsa

jag vete fabian var jag har Idahoe- men om något så verkar hon tönka några varav runt - vilket jag ju uppskattar () men ingen jag vet vart jag har
 
Men det är ju ganska meningslöst för mig att teoria om mig själv?

Sedan har fåret Klara även diskuterat lynchen av hemlig. Här verkar hon ju försöka bortförklara Qs röst på hemlig. Jag inser att det även talar mot mig, men jag vet min roll och att jag inte är en ulv som röstade ut hemlig.
Igår var det alltså meningslöst att teori om dig själv men idag går det bra? ;)
 
Japp det är jag också, jag försökte att få kontakt med Gunnar en gång när en uppdatering gjorde att ingen av oss moderatorer kom in på buke överhuvudtaget. :D

När det gäller dina funderingar över mig och Mirtai så känns det som om du försöker att få det att passa in i din teori. Jag kan visserligen hålla med om att det finns en del att fundera över när det gäller Mirtai, håller en väldigt låg profil och att Klara röstade på henne två gånger på raken.
Men jag tycker att du kastar lite sten i glashus när det gäller dl 3, jag var ganska så tydlig med att jag inte tänkte låta diskussionen med LenaH störa mitt letande efter ulvar utan att jag skull.e söka vidare. Men själv läger du en tredje röst på Killaloe som vi också numera vet är god, och lägger alltså upp en god till lottning.

Jag påstod knappast att det är starka teorier, men jag tycker mig se ett mönster. Jag vet inte vem som är ond eller god.

Min fundering blir då om det är så att du vet att Mirtai är ulv men försöker få det att se ut som om även jag skulle vara det när det istället är du?
Attack är bästa försvar ;). Nej jag är inte luden, däremot känns det inte likt en god Snurfian att bara slut random i attack.


Faktum var att jag försökte analysera röstningen i största allmänhet och såg att ditt sätt att rösta avvek lite från hur en god snurris brukar rösta. Tittade vidare på det och såg sedan det eventuella sambandet med Mirtai.

Det skulle även kunna förklara varför du följde med i drevet som blev mot LenaH och inte reflekterade över om det kunde förhålla sig på något annat sätt. Däremot försöker du vända det till min nackdel att jag försöker gräva och fundera vidare?
Nu var det snarast så att jag långt före första rösten gjorde ganska klart på vem jag skulle rösta och röstade som nummer 2 så att jag skulle ha följt drevet är en klar överdrift.

Som sagt ditt sätt att försvara dig gör mig misstänksam, det är inte likt en god snurris att gå till motattack, i vart fall inte på det här viset att bara slå tillbaks genom att vända på steken. Mer finnes brukar du allt ha som god och komma med egna teorier.
 
Det här tycker jag är lite konstigt, eller så är jag bara trög. LH var skum men du tänkte att hon inte var ensam ulv så då röstade du på någon annan pga det? En rätt poänglös röst dessutom?
Att fastna i konstiga diskussioner brukar sällan leda till att man hitta onda, jag har gjort den missen tidigare alltså försöker jag istället leta vidare. När det dessutom såg ut att bli ett drev mot LenaH så tyckte jag att det var bättre för spelet att försöka komma vidare i funderingarna, jag trodde inte att LenaH var ensam ulv kvar, det hade varit lite för få ulvar.
 
Sitter och kollar igenom senaste dagarna. Eftersom jag hade så kapitalt fel om killaloe, som jag faktiskt tyckte jag hade rätt väl underbyggda teorier om :o, så börjar jag ifrågasätta det mesta jag tänkt sen tidigare.
Jag kan inte säga att någon av er som är kvar har direkt stuckit ut som ond vad jag kunnat se. Jag tycker väl fortfarande att Lobelia/Paddis röst på Q talar till hennes fördel. Fast, i så fall borde väl även Snurrfians röst på Q dag 1 göra det? Och det är ju inte helt omöjligt att någon av dom, eller båda, är en alibiröst. Och Paddi har spelat högt spel förut.
Och kanske är det just så enkelt att fåret Klara vinkade frenetiskt (och misslyckades...) genom att rösta två gånger på Mirtai som ulv? Eller så är det inte alls så utan klara försöker få det att se ut så för att sätta dit en god Mirtai?
Just nu bara snurrar det... :crazy:
 
Igår var det alltså meningslöst att teori om dig själv men idag går det bra? ;)

Snarare gjorde jag ju samma sak igår? Skrev att Lenis röst på hemlig var misstänkt och pratade inte om min. Hela poängen är ju att om det är två ulvar som röstade på hemlig måste Lenis vara den andra
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp