Ung häst som skrämmer mig

Sv: Ung häst som skrämmer mig

annars om de inte fungerar så tänker ja lämna iväg honom till någon som kan uppfostra honom.. då ja inte vill sälja då han är en ur fin och trevlig häst, över allt annars förutom i boxen.. som sagt är de bara boxen som är problemet, så skall sätta fast han ordentligt och se om de går bättre och att ja visar vem som bestämmer om han försöker med något..[/QUOTE]

Lämna inte bara iväg honom utan var med själv så DU lär dig hur du ska hantera honom.....Han känner att du är osäker och ingen bra ledare så det är ni tillsammans som behöver jobba på er kommunikation! Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 927
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 781
Senast: Sel
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 534
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp