Bukefalos 28 år!

Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Fast det är det enda sättet om du möter en ny människa. Och i och med urbaniseringen blir det fler korta möten. Jag tycker faktiskt att det är konstigt att folk inte lägger mer tid på hur de ser ut med tanke på hur mycket fördelar du får av att se rätt ut.

* Lättare att få bra jobb
* Lättare att hitta partner
* Fördelar i vardagen

mm mm
Jag tycker det stora mysteriet är varför du inte lägger mer tid på att schyssta till din pinsamt trista personlighet.
 
Det där är ju fördelar som man kan få av andra saker än att uppfylla skönhetsidealen. En sak man kan testa är att vara trevlig, t ex.

Nej, eftersom även den som ser rätt ut kan vara trevlig. Är snarare större chans att den som bryr sig om utseendemässiga normer också bryr sig om beteendemässiga.
 
En människa som mår bra är ofta snygg (oavsett mått, vikt och andra parametrar) och trevlig att umgås med. Är min erfarenhet.

Att sträva efter ideal som är mer eller mindre omöjliga att uppfylla gör inte att någon mår bra.

Att sträva efter ideal för att likforma utseendet hos människor låter som en kass filosofi redan från början, tycker jag.

Fast varför ska du försöka uppnå ouppnåeliga ideal? Den personen är uppenbarligen snett ute.

Sedan kan man ju tycka att det är en kass filosofi men det är ju så människan är. Att den skapar normer och likriktar sig i allt.

Tragiskt ja, men ett faktum.
 
Santidigt tror jag att väldigt få påstår sig försöka uppnå ett ideal - de gör ju det här bara för sin egen skull :banghead: svårt att se kopplingen liksom.
Det är en norm i sig att säga att man gör det för sig själv. Det kan ju vem som helst förstå att det är trams. Varför skulle man bry sig hur man ser ut om det inte spelar någon roll?
 
Om jag ska vara ärlig tror jag dig inte. Antingen bryr du dig medvetet om skönhetsidealen eller omedvetet.
Varför tror du inte det? Jag kan inte komma på ett enda skönhetsideal som jag medvetet eller omedvetet bryr mig om och följer. Jag bryr mig självklart om och protesterar mot skönhetsideal som får människor att må dåligt men jag bryr mig inte om dem på ett sådant sätt att jag följer dem själv. För mig är funktionen det viktiga. Inte att min kropp följer/uppfyller några märkliga påhittade ideal.
 
Varför tror du inte det? Jag kan inte komma på ett enda skönhetsideal som jag medvetet eller omedvetet bryr mig om och följer. Jag bryr mig självklart om och protesterar mot skönhetsideal som får människor att må dåligt men jag bryr mig inte om dem på ett sådant sätt att jag följer dem själv. För mig är funktionen det viktiga. Inte att min kropp följer/uppfyller några märkliga påhittade ideal.

Ta en titt ut på gatan. Hur många är det som ser unika ut? Kan du hitta någon som inte har spår av skönhetsideal?

Att människor har så förtvivlat svårt att medge att de bryr sig alls, beror på att de inte vill framstå som ytliga.

Det är negativt att strunta i normer varesig dessa är beteendemässiga eller utseendemässiga. Om någon är helt normfri i sitt utseende (eller beteende) skulle det klassas som ett tecken på psykisk sjukdom, om du kom till en psykiater.
 
Senast ändrad:
Ta en titt ut på gatan. Hur många är det som ser unika ut? Kan du hitta någon som inte har spår av skönhetsideal?

Att människor har så förtvivlat svårt att medge att de bryr sig alls, beror på att de inte vill framstå som ytliga.

Det är negativt att strunta i normer varesig dessa är beteendemässiga eller utseendemässiga. Om någon är helt normfri i sitt utseende (eller beteende) skulle det klassas som ett tecken på psykisk sjukdom, om du kom till en psykiater.
Nu ser jag bara en mörk väg om jag tittar ut men på stan ser jag många som är unika ja. Varenda en av de jag möter är unik, även de som följer varenda trend som finns. Sedan finns det trender vissa följer där alla vill se likadana ut medans andra inte följer dem och ser ut och är som de är.
Ja jag kan hitta flera som inte har spår av de skönhetsideal som råder idag. Som inte bryr sig om diverse trender utan lyser i sin egen skönhet.
Jag har ärligt talat så dålig koll på vilka skönhetsideal som råder idag att jag fick googla vilka som är aktuella idag. Utseende betyder så lite för mig så jag har verkligen ingen koll alls på vilka trender som gäller.

Jag tänker faktiskt inte särskilt mycket på hur jag framstår längre. Den delen av livet har jag tack och lov lämnat bakom mig.

Det kan aldrig vara negativt att följa sitt eget hjärta, att vara sig själv. Inte sålänge ens beteende inte skadar någon annan.
I din värld möjligtvis men inte i den verkliga.
 
Vad är ditt recept till en bättre hälsa när halva befolkningen är överviktig ? Ska idealet ändras till överviktig ? Är det en morot till folk att äta mer hälsosamt och röra sig mera?

Skönhetsidealen är en motivation och belöning. Det positiva med skönhetsideal är att det hjälper människor att hålla sig fit.

Om herrarna nu är så bekymrade för folkhälsan borde det inte ha gått er förbi att det numera finns en hel del evidens för att fokus på utseendeideal generellt leder till mer "viktproblem", inte mindre. Orkar ni inte läsa vetenskapliga publikationer finns det vetenskapsjournalister och insatta föreläsare som förklarar fenomenet.

För att skapa det som anses som hälsosamma vanor är det strukturella förändringar i samhället kring ätande och matvaror som anses effektivt. Fat-shaming skapar bara ohälsa och är en mycket oklädsam härskarteknik.
 
Det beror lite vilka ideal man väljer att titta på också. Curvy/stor rumpa är ett mer aktuellt ideal än thigh gap.
Det är en knepig trend.
När man är på gymmet så ser man alltid tjejer vid rump maskinerna eller som kör andra diverse rumpövningar.
Varför detta fokus på rumpan ? Känns ungefär som killar som skippar att träna benen...
 
Om herrarna nu är så bekymrade för folkhälsan borde det inte ha gått er förbi att det numera finns en hel del evidens för att fokus på utseendeideal generellt leder till mer "viktproblem", inte mindre. Orkar ni inte läsa vetenskapliga publikationer finns det vetenskapsjournalister och insatta föreläsare som förklarar fenomenet.

För att skapa det som anses som hälsosamma vanor är det strukturella förändringar i samhället kring ätande och matvaror som anses effektivt. Fat-shaming skapar bara ohälsa och är en mycket oklädsam härskarteknik.

Vadå för strukturella förändringar ? Är det inte var och ens egna ansvar att sköta om sin hälsa ?
 
Jag bara undrar varför detta fokus på rumpan och inte kroppen som helhet ?
Tycker du inte det är knepigt med killar som bara pumpar biceps på gymmet då ?
För att rumpan är det som är det som är svåruppnåeligt, resten av idealet är att vara smal men det är väldigt svårt att kombinera smal med booty.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp