Bukefalos 28 år!

Unga mammor..

O

Orvar

När man får barn och magen växer så är det väldigt lätt hänt att man får väldiga bristningar på magen. Hur blir det med dem sen? Vissa bristningar går väl aldrig bort? Då tänker jag på de mammor som är runt 20års åldern när de får barn som sedan har många år kvar att tex ligga på stranden. Jag har jätteproblem med de få jag har idag och kan bara inbilla mig min kommande mardröm....
 
Sv: Unga mammor..

hahaha... så om man är 30 så har man INTE många år kvar på stranden? pts.. tack för den du :p lika bra att gå och sätta sig i ett skåp redan nu mao :D

Vill man ha smått får man nog anta att man får bristningar och även att man får leva med dom. Är detta ett så stort problem kanske man bör överväga att vänta med sin graviditet i mitt tycke.
 
Sv: Unga mammor..

Vet inte om jag räknas som ung, var 21 år och 10½ månad när jag födde min son.

12 timmar före han var ute
phpmslgyj.jpg

phpkekcou.jpg


Efter 4 månader, 1 vecka och 5 dagar. Jag har inte tränat någonting. Inte ens gjort ½ situps, nu där emot har jag börjat rida igen så nu börjar magen bli riktigt snygg igen :bump:
phpgq4crs.jpg



Jämfört med för 4½ år sen när jag var 18 år och ruggigt vältränad
php3euvrp.jpg
 
Sv: Unga mammor..

Min mamma fick sitt första barn vid 20. 4 barn senare så syns det inte ett spår :) Min syster har två barn och jag ett och ingen har några bristningar.
 
Sv: Unga mammor..

Jag fick barn strax efter 20 års dagen, och har magen full av fula bristningar. Fick en liten mage bara, gick upp 12,5 kg allt som allt. Bristningarna kom över natten i v 34 :crazy:

Jag avskyr dom, men eftersom man inte kan göra så mycket är det ju bara att stå ut.. Att ligga på stranden lär jag nog inte göra på väldigt många år igen.
 
Sv: Unga mammor..

Elizette hahaha... så om man är 30 så har man INTE många år kvar på stranden? pts.. tack för den du :p lika bra att gå och sätta sig i ett skåp redan nu mao :D

:angel:
Nej då, ut på stranden med dig! Jag tänkte mer att vid 30 så är tiden inne på något sätt, då får det liksom bära eller brista ;) som det känns idag skulle inte jag kunna skaffa barn innan 25 eftersom jag inte är färdig med min utbildning. Men jag beundrar människor som vågar och som klarar av att utbilda sig i efterhand.

Men kan det kanske vara så att i tidig ålder eller i de yngrar mammaåren, så som 20 - 25 år, klarar huden av att trolla bort bristningarna själv, och vid de senare åren 35 - 40 blir det värre? Eller ekvationen kan inte vara så enkel?!

Men finns det något att göra åt det i efterhand, för under tiden kan man inte påverka det...
 
Sv: Unga mammor..

Bristningar är hormonellt och viss del ärftligt så man kan inte göra nått, varken om man är 20, 30 eller 40 år.


Jag visste inte alls vad jag skulle göra först jag fick barn, då kom jag på vad jag vill bli när jag blir stor.
Och jag tycker inte mitt liv har förändrats, det har bara kommit till en till helt underbar person till min familj :love:
 
Sv: Unga mammor..

Jag var 17, (fyllde arton samma år) när min son föddes för exakt 18 år sedan idag:love::banana::banana::banana:
Fick mitt andra barn när jag var 19 år bristningarna läker ju.
Nu 16 år efter mitt andra barn syns de inte särskilt mycket, och jag har verkligen inte haft ont av dem en enda gång
 
Sv: Unga mammor..

Nä bristningar går aldrig bort men de bleks och man lär sej leva med dem. (förhoppningsvis i alla fall, min mamma har aldrig varit sams med sina, men jag har inget emot mina)
 
Sv: Unga mammor..

Inget att göra åt, beror på gener.

Cilla
snart 46, två barn, inga bristingar och många år kvar på stranden
 
Sv: Unga mammor..

Jag fick barn när jag var 19år, och jag kom i mina snygg jeans dagen efter att ja fick ollie. Det syns inte på min kropp att jag har fått barn, varken på mage eller byst. Jag tror att man har en fördel med att vara ung mamma när det gäller bristningar. Ju yngre man är desto elastiskare är ju huden = färre bristningar.
 
Sv: Unga mammor..

Kan vara en fördel, men det mesta beror på om man har anlag för bristningar. På mig syns det inte heller att jag fött två barn (vid 30 och 32). Tack, mamma :love:
 
Sv: Unga mammor..

Fast jag fick barn vid 35, min mamma vid 40 och min syrra när hon var 34, ingen av oss fick bristningar ändå!
 
Sv: Unga mammor..

Åh nej då :p
Var precis 20 fyllda när min kom. Har jättesnygga bristningar på mina bröst och på låren, fortfarande 10 år senare.

Men jag har lärt mig att leva med dem:D
 
Sv: Unga mammor..

Jag fick barn när jag var 19år, och jag kom i mina snygg jeans dagen efter att ja fick ollie. Det syns inte på min kropp att jag har fått barn, varken på mage eller byst. Jag tror att man har en fördel med att vara ung mamma när det gäller bristningar. Ju yngre man är desto elastiskare är ju huden = färre bristningar.

Fast det är precis tvärtom enligt de barnmorskor jag pratat med, unga gravida löper större risk att drabbas av bristningar då deras kroppar är mer "utsatta" för hormoner och deras hud lättare brister då den är "hårdare spänd" sas. Såhär står det tex på Alltombarn:

6 Vem får bristningar?
Många faktorer kan påverka om du drabbas eller ej. Det kan vara genetiskt betingat, det kan ha att göra med hudton (ljushyade tenderar att löpa större risk), med diet, hudkondition, storleken på barnet och hur snabbt du går upp i vikt. Har du bristningar sedan tidigare eller väntar tvillingar kan det också öka risken. Ny forskning visar att unga mammor, speciellt tonåringar, har lättare för att få bristningar, enligt Junior Magazine Pregnancy and Baby.

---

Jag fick en hel massa bristningar när jag födde min son som 20-åring för två år sedan, men magen blev snart sig själv igen bortsett från bristningarna. Jag är f.ö den enda i min släkt som fått bristningar, damn undantag ;).
 
Sv: Unga mammor..

Men behöver inte få bristningar. Jag har inte fått en enda bristning någonstans under min graviditet. :laugh: Jag är 22 år.
Nu har jag väl kanske 3 kg kvar till vad jag vägde innan jag blev gravid också, och min hud på magen har nästan gått ihop helt. Dotter är strax över 3 månader. :laugh:
 
Sv: Unga mammor..

Tror också helt det är anlag. Jag har ett barn, fick honom vid 33 år. Syns inte att jag fått barn. Syrran fick första barnet vid 33, har ett till nu och syns inget där heller!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 064
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 529
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp