Bukefalos 28 år!

Unga mammor..

Sv: Unga mammor..

Jag har massor med bristningar på magen. Fick de med första barnet när jag var 21. Så det kanske stämmer, vad vet jag.

Däremot hängde jag inte riktigt med på det där med stranden. Jag har legat på stranden hittills i 22 år med bristningarna. Vad är problemet? De går aldrig bort och jag har inga planer på att gömma mig.
 
Sv: Unga mammor..

Däremot hängde jag inte riktigt med på det där med stranden. Jag har legat på stranden hittills i 22 år med bristningarna. Vad är problemet? De går aldrig bort och jag har inga planer på att gömma mig.

Det jag menade med det var att jag har redan komplex nu för de få jag har, därför kunde jag bara tänka mig min värsta mardröm om hela magen skulle vara full. Men det handlar endast om mitt kassa självförtroende, inget annat!

Och jag ser inte ner på andra med bristningar heller, det var absolut inte så jag tänkte heller. Jag beundrar dem som verkligen kan ser ut som de gör, utan att tänka en sekund på det. Man får helt enkelt vara som man är och se ut som man gör när man inte blev som man skulle. Men tyvärr har vissa svårt för det, tex jag!

Men när jag tänker efter så har inte min mor några bristningar efter mig och min bror... om ni jämnför er med era mödrar, hur är det då?
 
Sv: Unga mammor..

... om ni jämnför er med era mödrar, hur är det då?

Samma som henne, fast hennes kom tidigare i graviditeten. Mina kom inte förrän de sista 8 veckorna, hennes kom innan v 30. Men nu efteråt skulle de kunna vara klonade, våra magar. (med en hel del bristningar)
 
Sv: Unga mammor..


Jag är så dålig på att kasta saker :o Kom på att jag har BHn kvar och var ju bara tvungen, den var nyköpt på före bilden :D


Orvar skrev:
om ni jämnför er med era mödrar, hur är det då?

Precis likadant!
Min mamma har inga spår efter 3 barn, hon var ändå 25 när hon fick mig. Och hon gick upp över 10kg mer än vad jag gjorde.
Hon fick foglossningar tidigt och det fick jag också.
Min förlossning var lika enkel och "smärtfri" som hennes.

T.om så lika att min son vägde exakt lika mkt som mig när jag föddes, men var 1 cm kortare!
 
Sv: Unga mammor..

kl

Jag fick rätt så mkt bristningar på bröst och höfter, men redan nu, 2 månader efter förlossningen, så har dom bleknat rejält. Om det fortsätter i denhär takten så kommer dom snart att inte synas värst mkt..

(Är 20 år)
 
Sv: Unga mammor..

har fått barn nyligen och fick inte en enda bristning.
Så det är inte säkert att man får det
 
Sv: Unga mammor..

Jag var 17 fyllde 18 en månad efter när jag fick min dotter. Fick inga bristnigar alls.
Fick dottern i januari så här såg jag ut i juni


Men även om jag hade fått häng mage & en massa bristningar
så skulle jag nog inte bry mej, vad står man inte ut men
efter att fått en ängel =)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Unga mammor..

vet inte om jag var "ung" första gången men jag var 24 när jag fick första och fick bara en 1 cm bristning som kom vid naveln 2 dagar innan förlossningen, den blev väl lite "bredare" med andra barnet som kom vid 30 men inget som syns - då är ärren efter titthålsop. för gallstenen fulare tycker jag... lillsyrran som fått/kommer att få båda sina innan 30 års ålder har oxå sluppit bristningar på magen så vi har nog bra gener

däremot fick jag massa bristningar på brösten när de växte från A till C-kupa på en månad typ under första grav...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 064
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 529
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp