Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju egentligen terriermänniska (:nailbiting:), men måste ju kanske erkänna att det ibland varit enklare med nåt lite mindre "skarpt" (speciellt i relationer med andra hundar)... Inte för att jag är lastgammal, men man blir ju inte yngre heller. Så. Liten hund, massor av energi men liksom med lite mindre allvar i. I min fantasi är det helt klart en italienare. (Eller? :rofl:)

Edit: Glömde citatet, så @almitra
 
Igår åt Skorpan upp två massiva grillspett. Hundarna var instängda på altanen vid Storstugan, grillspetten låg på bordet i Lillstugan. Vips så var två borta.

Nu har syrran vakat över natten, för hundmuppen satte ju i sig hela grillspetten - pinnar och allt.
 
Min äldsta tik (7 år) är på väg till djursjukhuset med misstänkt livmoderinflammation. Vanliga kliniken hade semesterstängt, reservkliniken bara en veterinär inne som var fullbokad, känns sådär att skicka henne till djursjukhuset utan att jag är med.
 
Min äldsta tik (7 år) är på väg till djursjukhuset med misstänkt livmoderinflammation. Vanliga kliniken hade semesterstängt, reservkliniken bara en veterinär inne som var fullbokad, känns sådär att skicka henne till djursjukhuset utan att jag är med.
Varför är du inte med?
 
Igår åt Skorpan upp två massiva grillspett. Hundarna var instängda på altanen vid Storstugan, grillspetten låg på bordet i Lillstugan. Vips så var två borta.

Nu har syrran vakat över natten, för hundmuppen satte ju i sig hela grillspetten - pinnar och allt.

Oj, grillspett är inte roliga. De kan perforera både magsäck och tarm. Hon gav massa sparris hoppas jag?
Jag har varit med om grillspett som gått genom magsäcken och ut ur huden på ryggen...
 
Jag är ju egentligen terriermänniska (:nailbiting:), men måste ju kanske erkänna att det ibland varit enklare med nåt lite mindre "skarpt" (speciellt i relationer med andra hundar)... Inte för att jag är lastgammal, men man blir ju inte yngre heller. Så. Liten hund, massor av energi men liksom med lite mindre allvar i. I min fantasi är det helt klart en italienare. (Eller? :rofl:)

Edit: Glömde citatet, så @almitra
Jadå, det är italienare :D
 
Lilla elitskyddshunden har fått en gallerkorg för avsöket (regelkrav att alla skyddshundar har korg i söket), igår körde vi ett par sökskick och det gick riktigt bra med skallmarkeringarna :up:

20106287_1417435271679934_1204680780424461166_n.jpg

Gött att nosskyddet täcker heeeeela hennes nosrygg :D ! Får se om jag monterar loss det och gör om det lite grann eller om det får funka att ha det så här :) .
 
Idag fyller Minn 3 år. Får se vad vi hittar på för kul. Passar kompisens hund så bus och lek med henne blir det åtminstone.
Grattis Minn!

Ni kanske kan komma ner till klubben och titta på träning ikväll, det vore väl en perfekt födelsedagsaktivitet :p:D:heart
 
Min äldsta tik (7 år) är på väg till djursjukhuset med misstänkt livmoderinflammation. Vanliga kliniken hade semesterstängt, reservkliniken bara en veterinär inne som var fullbokad, känns sådär att skicka henne till djursjukhuset utan att jag är med.
Jobbigt att inte kunna vara med! Håller tummarna för henne :heart
Är livmoderinflammation vanligt i rasen? Vår är också opererad och jag har hört historier om många fler...
 
Grattis Minn!

Ni kanske kan komma ner till klubben och titta på träning ikväll, det vore väl en perfekt födelsedagsaktivitet :p:D:heart

Är kursen igång nu? Du har helt rätt i att det vore en utmärkt födelsedagsaktivitet. Hade tänkt åka ner en sväng på dan men kan lika gärna i åka ikväll så får vi träffa er och får lite störningsträning. Win win liksom.
 
Är kursen igång nu? Du har helt rätt i att det vore en utmärkt födelsedagsaktivitet. Hade tänkt åka ner en sväng på dan men kan lika gärna i åka ikväll så får vi träffa er och får lite störningsträning. Win win liksom.
Ja, vi kör sedan i måndags :) Det blev bara den senare kursen, tror det var för få anmälda till den tidiga. Jättekul om ni kommer ner!
 
Jobbigt att inte kunna vara med! Håller tummarna för henne :heart
Är livmoderinflammation vanligt i rasen? Vår är också opererad och jag har hört historier om många fler...
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.

Jag hade iaf rätt, öppen livmoderinflammation. De hade dåligt med tid och ville operera i morgon bitti, eftersom hon mår relativt bra. Jag vägrade låta henne stanna över natten, så hon är hemma nu på smärtstillande och har tydligen fått antibiotika. Sen får de inte behålla henne över natten efter operationen heller, men sambon sa att vi får skriva under nåt papper bara så skulle det gå bra att ta hem henne på em (om inget tillstöter såklart).
 
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.

Jag hade iaf rätt, öppen livmoderinflammation. De hade dåligt med tid och ville operera i morgon bitti, eftersom hon mår relativt bra. Jag vägrade låta henne stanna över natten, så hon är hemma nu på smärtstillande och har tydligen fått antibiotika. Sen får de inte behålla henne över natten efter operationen heller, men sambon sa att vi får skriva under nåt papper bara så skulle det gå bra att ta hem henne på em (om inget tillstöter såklart).

Åh vilken tur att din sambo kunde åka in med henne!
Tråkigt med pyo såklart men det är säkert inga problem för henne att komma hem efter operationen om allt går bra och när hon nu fått inledande behandling :) håller tummarna!
 
Vi har varit inne på primark och vi var på marknad inne i Florens innan vi åkte hem till Sverige igen. Kom tillbaka i måndags morgon. Och så fick jag ÄNTLIGEN träffa min lilla Ninjapuff igen :love:

Alltså vad jag älskar denna hunden. Så mycket gas och intensitet samtidigt som hon växlar mellan jobb och vila samt att hon är enkel att ha med överallt. 34 grader var det i skuggan på filmen :p

 
Dundercorgin slår till igen.

Jättefint sökpass på förmiddagen där han själv klurade ut eventuella svårigheter.

Jättefint uppletande på totalt fem föremål nu på eftermiddagen. Han fick syn på ett av föremålen och stack dit trots att jag skickade honom åt annat håll, men äsch, han genomförde ju uppgiften. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 355
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp