Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilken tur att din sambo kunde åka in med henne!
Tråkigt med pyo såklart men det är säkert inga problem för henne att komma hem efter operationen om allt går bra och när hon nu fått inledande behandling :) håller tummarna!
Jag tror inte heller det är något bekymmer att ta hem henne, det hade jag ju fått göra om hon opererats på mitt förstahandsval av klinik.
Tack för tumhållning:)
 
Ja och jag kan också sälla mig till skara sjuka/trasiga bukehundar idag.
Vad på badet med hundarna och några kollegor. Allt var som vanligt, Dahlia sprang efter pinne, badade, nosade runt och uppvaktade min kompis sheltiehane (hon löper). Efter att alla hundar suttit och tiggt när vi människor åt vår medhavda middag skulle min kompis gå ner med Dahlia till vattnet och kasta pinne. Där verkar något ha hänt för plötsligt pep hon till när hon skulle hoppa upp och gripa pinnen och sedan hoppade hon till och pep igen för att sedan springa med låg kroppshållning mot mig. Såg lite ut som att hon haltade då.
Sen dess är hon lite mer lågmäld än vanligt och ville inte hoppa upp för att hälsa på uppfödaren som jag träffade senare. Rör sig aningens mer försiktigt även om hon kan gå i alla gångarter utan hälta.
Hon har väl antagligen sträck sig i ryggen tror jag.
Kunde inte få fram någon smärta men jag är en hönsig matte och har svårt att klämma och känna igenom mina egna hundar riktigt ordentligt för att jag håller tillbaka. Vi får se hur hon är imorgon. Får be en kollega känna igenom henne om hon inte är bättre :(
Måste såklart stryka oss från helgens tävling också.
 
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.

Jag hade iaf rätt, öppen livmoderinflammation. De hade dåligt med tid och ville operera i morgon bitti, eftersom hon mår relativt bra. Jag vägrade låta henne stanna över natten, så hon är hemma nu på smärtstillande och har tydligen fått antibiotika. Sen får de inte behålla henne över natten efter operationen heller, men sambon sa att vi får skriva under nåt papper bara så skulle det gå bra att ta hem henne på em (om inget tillstöter såklart).
Förstår att du inte vill lämna henne, och det borde ju gå bra om det är en "normal" op tänker jag. Håller tummarna för er!
 
Förstår att du inte vill lämna henne, och det borde ju gå bra om det är en "normal" op tänker jag. Håller tummarna för er!
Ja, jag tror också det. Jag har väldigt dålig erfarenhet när det gäller att hålla djur inlagda på just det djursjukhuset så jag vill inte chansa.
 
Usch är så orolig för Ascot. Han ligger inlagd på Albano sen imorse. Vi var och vandrade i helgen och i söndags, någon timme innan vi var tillbaka vid bilarna, skrek han till när han hoppade över en grann som blockerade leden. Kollade igenom ben och tassar men han sa inget och gick sen normalt. När han sen hoppade in i bilen skrek/gnydde han till vilket han även gjorde en gång på vägen hem. Hemresan tog drygt 3 h och han satt nog upp i buren i ca 2 h vilket han inte brukar. Väl hemma såg man tydligt att han hade ont så vi åkte direkt in till vet. De misstänkte nackspärr och gav honom ngt opium, ngt antiflamatoriskt samt sa att han skulle hållas i stillhet. Frånsett måndag förmiddag så var han betydligt bättre under måndagen men igår var han märkbart sämre. Efter samtal med vet fick vi rådet att komma in idag på morgonen. Han gick haltandes med ngt krumbukt rygg i morse :cry:. Vet misstänker diskbrott i nacken men vet inte säkert. Större delen av musklerna runt nacken, skulderbladen mm var/är super spända. Idag har fokus varit att sänka/ta bort smärtan.

Precis talat med sköterskan och hjärta, lungor, slemhinnor mm är bra. Provet för anaplassma gav svaret "ej bekräftat" vilket väl inte säger ngt egentligen om jag har förstått rätt. Men han har en sänka på 125, vill inte kolla uppåt och lyfter inte på benet när han kissar. :cry: Så orolig.
 
Var ute på en liten nattrunda med Tinja. Bara från vår ö och över bron till nästa och tillbaka. Hör några unga tjejer, bland annat "fan vad full jag är!" Tänker inte så mycket mer på det, Tinja bryr sig ju inte och de är säkert harmlösa.

Kommer fram till korsningen från grusvägen och runt hörnet kommer en hund släpandes på sitt koppel, hade inte väntat mig att de hade hund med sig. Denna får syn på Tinja, morrar och skäller när den rusar fram på två röda och går DIREKT till attack när den når Tinja. Tinja var lugn och svarade inte alls, fintade bara bort från huggen från den lilla Västgötan/västgötablandningen.

Jag säger åt tjejerna att "har man en aggressiv hund så har man den inte lös." Varpå de säger "nej men hon är jättesnäll!" Jo visst. :meh:

Frågar de då om de verkligen tycker att en hund som går direkt till attack är jättesnäll. Nej men hon är så snäll så! :banghead:

Ugh, folk. Tur att inte Skorpan var med, hon tar ingen skit alls. Tinja är ändå väldigt tålig.

Så stolt över hur hon hanterade det hela. Nu ska vi sova :love:
 
Tja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta efter dagens snack med min granne som skällde ut mig att mina hundar sitter inne och skäller och att jag inte gör något med mina stackars hundar om dagarna för dom får tydligen aldrig komma ut.
Mina hundar är alltid med mig och om inte så är dom hos mina föräldrar så jag vet inte hur dom då ska kunna sitta inne och skälla för det första.
För det andra aktiveras mina stackars hundar med långa promenader varje dag och med mentalträning av t.ex. lydnad och spår (såklart har vi vilodagar)..... usch stackars mina hundar som bara får dega dagarna långa och är såååå understimulerade, not. :rofl:
 
Men vilken otur med alla bukehundarna, på en och samma dag :down:
Otis fläkte en klo igår, rätt djupt, men han haltar inte så jag avvaktar lite med att åka in. Vill helst inte dra den.. han gjorde det förmodligen när vi körde Kickbike igår, han skrek till lite men jag såg inget och han haltade inte. Han fortsatte de resterande 5km som om inget hänt, såg klon först när vi kom hem. :turd:
 
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.

Jag hade iaf rätt, öppen livmoderinflammation. De hade dåligt med tid och ville operera i morgon bitti, eftersom hon mår relativt bra. Jag vägrade låta henne stanna över natten, så hon är hemma nu på smärtstillande och har tydligen fått antibiotika. Sen får de inte behålla henne över natten efter operationen heller, men sambon sa att vi får skriva under nåt papper bara så skulle det gå bra att ta hem henne på em (om inget tillstöter såklart).

Jag hade en tik av samma ras du har, hon fick pyo vid 7-8 års ålder. Hon fick stanna kvar över natten, litar på kliniken, men det skulle jag inte låtit henne göra. Hon kunde absolut på inga villkor vara instängd i bur på det där viset. Hon skällde, och skällde, och skällde så fort narkosen släppt. Fick hämta henne tidigt på morgonen. Samma sak en annan gång då hon blivit ormbiten och de skulle ha henne kvar. Önskar jag hade varit så katig att jag tagit hem henne utan inläggning. Jag tänkte inte på att det ens var möjligt. Hon hatade bur, stängda dörrar osv. (Förlåt ot, men jag kom att tänka på henne. Mycket speciell hund. Ingen kunde stirra så uppfordrande som hon när det var matdags. Man vaknade av att hon stod i dörröppningen och stirrade på morgonen. :p)
 
Ibland är det mindre kul med lättlärda hundar :banghead:
Skalman går bananas på flugsmällan och vill ha den. Så pass att han numera ställer sig stelbent och tjuter uppfordrande på mig så fort minsta kryp surrar inomhus - då vill han att jag ska hämta smällan, så jag kan snubbla över honom innan jag kommer till krypet så han kan få smällan efteråt :cautious:
 
Dvärgpinscherklubben la ut inbjudan till KM i viltspår i går, och HERREGUD vad sugen jag är. Det är 10 dagar efter vårt datum för beräknad förlossning, så det är ju bara att hoppas att människovalpen är på utsidan vid det laget. :angel:

Billy har inte spårat på minst tre år (men är viltspårschampion) och Ivan har aldrig viltspårat under ordnade omständigheter. Men ett litet anlagsspår borde han ju kunna nosa sig genom...

Jag har varit ute och lagt varsit spår till dem nu i alla fall. :up:
 
Dvärgpinscherklubben la ut inbjudan till KM i viltspår i går, och HERREGUD vad sugen jag är. Det är 10 dagar efter vårt datum för beräknad förlossning, så det är ju bara att hoppas att människovalpen är på utsidan vid det laget. :angel:

Billy har inte spårat på minst tre år (men är viltspårschampion) och Ivan har aldrig viltspårat under ordnade omständigheter. Men ett litet anlagsspår borde han ju kunna nosa sig genom...

Jag har varit ute och lagt varsit spår till dem nu i alla fall. :up:

Och uppfödaren hetsade mig lite, så nu är de anmälda :rofl:

Ivan kan ju få för sig att spåra kantareller eller fjärilar i stället för bambis fot, men på två månader borde ju även han kunna lära sig något :angel:
 
På väg till en tollaruppfödares sommarstuga för att träffa henne och hundarna där. Passade bra då jag har semester och hennes sommarstuga ligger något nämre mig än där hon annars bor.

Hon ska para nu ganska snart, men det är inte därför jag ska dit. Ska bara dit för att prata och träffa tollare. För att få reda lite mer på om rasen kan vara något för mig eller om jag tar mig rejält med vatten över huvudet. :angel::nailbiting:

Edit:

Kom på nyss att jag kommer vara ganska nära @Voff :D
 
På väg till en tollaruppfödares sommarstuga för att träffa henne och hundarna där. Passade bra då jag har semester och hennes sommarstuga ligger något nämre mig än där hon annars bor.

Hon ska para nu ganska snart, men det är inte därför jag ska dit. Ska bara dit för att prata och träffa tollare. För att få reda lite mer på om rasen kan vara något för mig eller om jag tar mig rejält med vatten över huvudet. :angel::nailbiting:

Edit:

Kom på nyss att jag kommer vara ganska nära @Voff :D
Å då tror jag att jag vet vilken uppfödare det är!
 
På väg till en tollaruppfödares sommarstuga för att träffa henne och hundarna där. Passade bra då jag har semester och hennes sommarstuga ligger något nämre mig än där hon annars bor.

Hon ska para nu ganska snart, men det är inte därför jag ska dit. Ska bara dit för att prata och träffa tollare. För att få reda lite mer på om rasen kan vara något för mig eller om jag tar mig rejält med vatten över huvudet. :angel::nailbiting:

Edit:

Kom på nyss att jag kommer vara ganska nära @Voff :D

Vem?? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 357
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp