Bukefalos 28 år!

Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Billy är och tävlar utan mig i dag igen, så Pivi är ensamhund.

Det är typ marknad/event på naturbruksgymnasiet andra sidan vägen, så vi var där en sväng nyss. Ivan är verkligen en så himla bra mingelhund, så behändig! Tänk att han blev en vettig hund till slut ändå, efter alla timmar, allt blod och alla tårar.
 
Testa en annan ras kanske? Vet en bra kombo:angel:

Antar dobbis? :D Tyvärr faller de på pälsen bla då jag vill kunna ha dörren öppen för patrullhund.

Tror du skulle gilla Axi/ Lukas von Der Liszt- kombon ;)

Är det inte dags för en hane?:D

Nej tiiiiiiiik :D Det räcker att jag vill strypa den hanen jag har nu under höglöp :angel:
 
Antar dobbis? :D Tyvärr faller de på pälsen bla då jag vill kunna ha dörren öppen för patrullhund.



Nej tiiiiiiiik :D Det räcker att jag vill strypa den hanen jag har nu under höglöp :angel:
Du kan ju tävla patrull ändå som jag förstått det och köra upp Gripa som patrullhund :up::D
 
I dag har Gissa varit på LC tävling i Mariestad,hon hade ingen förståelse för att många vinthundar är rasister,,men en del fick o ville hälsa, @Philosophia s tjej var först lite skeptisk men godtog den lustiga lilla figuren efter en kort stund.
Och jag hade glömt att jag gillar verkligen vinthundar,men dom faller på att dom är svåra att ha lösa.
 
I dag har Gissa varit på LC tävling i Mariestad,hon hade ingen förståelse för att många vinthundar är rasister,,men en del fick o ville hälsa, @Philosophia s tjej var först lite skeptisk men godtog den lustiga lilla figuren efter en kort stund.
Och jag hade glömt att jag gillar verkligen vinthundar,men dom faller på att dom är svåra att ha lösa.

Det var jättetrevligt att ses! Och tusen tack för äpplen och plommon. Det var också bra för Gaia att få umgås lite med andra hundar än vinthundar. Hon kände sig mycket modig över det, tror jag.

Ingen hälta här hemma nu förresten, men hon är öm i triceps både på höger och vänster sida, så jag vet inte vad jag ska tro. Men en signal till fysioterapeuten blir det asap för att kolla upp det hela.
 
Karla är på strömsholm och opererar ut en inflammerad livmoder. Blodvärdena såg bra ut men livmodern var full med var, jag valde att operera för att sen kunna chansa på en mildare antibiotika som gör att hon har en chans att kunna ta hand som sina valpar. Om en timme skulle de ringa och berätta hur det gått på operationen, förhoppiningsvis får hon komma hem till valparna imorgon eftermiddag.

Jag sitter hemma i valplådan och försöker få de små att äta mjölkersättning, kissa och bajsa. Några äter, ett par är jag orolig för och ett par är skitarga på mig. Jag vill bara grina, vad fan skulle jag ge mig in på detta för, min fina fina Karla :cry::cry::cry::cry::cry:
 
@Migo - men jösses varför blev det så tokigt för :(
Håller en tumme att Karla blir bra snabbt och att de små håller sig lugna på ersättning under tiden. inte speciellt vanligt med livmoderinflammation efter valpning, så ni har haft extrem otur :heart

Pst: Om du har några som inte gillar ersättningen, så prova att fixa ihop egen. Googla Björkks blandning. Du kan utesluta benmjölet och vitaminerna när det bara gäller några dygn. Jag har fött upp en valp på det från start helt utan problem.
 
@Migo - men jösses varför blev det så tokigt för :(
Håller en tumme att Karla blir bra snabbt och att de små håller sig lugna på ersättning under tiden. inte speciellt vanligt med livmoderinflammation efter valpning, så ni har haft extrem otur :heart

Pst: Om du har några som inte gillar ersättningen, så prova att fixa ihop egen. Googla Björkks blandning. Du kan utesluta benmjölet och vitaminerna när det bara gäller några dygn. Jag har fött upp en valp på det från start helt utan problem.

Ja, det svindyra pulvret vägrade de kategoriskt att äta. Har gjort eget enligt receptet och har fått i alla en liten slurk.

Jag upptäckte inflammationen väldigt tidigt, det som först beskrevs som "en cykelslang sprängfylld med var" (trots att blodvärdena var toppenfina) visade sig vara en liten infektion vid vulva som inte ens spritt sig till livmodern. Hon har vaknat upp och mådde bra vid 06, de skulle höra av sig vid lunch om meddela när jag kan hämta. Hon bör klara att föda upp sina valpar, om det inte tillstöter komplikationer.

Så, på tal om "hur mycket tjänar ni på en kull" - nu är min svindyra avelstik kastrerad, på jour. Kostnad: ca 30.000:- Så inte ens om jag hade köpt henne för valppris hade den här kullen gått jämnt ut...
 
Ja, det svindyra pulvret vägrade de kategoriskt att äta. Har gjort eget enligt receptet och har fått i alla en liten slurk.

Jag upptäckte inflammationen väldigt tidigt, det som först beskrevs som "en cykelslang sprängfylld med var" (trots att blodvärdena var toppenfina) visade sig vara en liten infektion vid vulva som inte ens spritt sig till livmodern. Hon har vaknat upp och mådde bra vid 06, de skulle höra av sig vid lunch om meddela när jag kan hämta. Hon bör klara att föda upp sina valpar, om det inte tillstöter komplikationer.

Så, på tal om "hur mycket tjänar ni på en kull" - nu är min svindyra avelstik kastrerad, på jour. Kostnad: ca 30.000:- Så inte ens om jag hade köpt henne för valppris hade den här kullen gått jämnt ut...
Bra att dom äter. Även getmjölk ska fungera bra säger dom som använt, men har inte provat någon gång.
Så oerhört tråkigt med Karla och nu stopp för fler kullar på henne. Ingen rolig start när det gäller uppfödning :heart
 
Jag upptäckte inflammationen väldigt tidigt, det som först beskrevs som "en cykelslang sprängfylld med var" (trots att blodvärdena var toppenfina) visade sig vara en liten infektion vid vulva som inte ens spritt sig till livmodern.

Först nu läste jag detta. Men tog dom ut livmodern ändå, trots att det inte hade spridit sig dit ?
 
Karla är på strömsholm och opererar ut en inflammerad livmoder. Blodvärdena såg bra ut men livmodern var full med var, jag valde att operera för att sen kunna chansa på en mildare antibiotika som gör att hon har en chans att kunna ta hand som sina valpar. Om en timme skulle de ringa och berätta hur det gått på operationen, förhoppiningsvis får hon komma hem till valparna imorgon eftermiddag.

Jag sitter hemma i valplådan och försöker få de små att äta mjölkersättning, kissa och bajsa. Några äter, ett par är jag orolig för och ett par är skitarga på mig. Jag vill bara grina, vad fan skulle jag ge mig in på detta för, min fina fina Karla :cry::cry::cry::cry::cry:

Åh nej! Jag hoppas verkligen, verkligen att det går så bra som det kan göra med allt nu!
 
Låter ju helt galet - jag skulle bli riktigt förbannad och ifrågasätta varför dom inte ringde och frågade där :cry:

Skönt att du fått de små att äta lite:heart
Helt ärligt så är det precis den typen av överbehandling på min/hundens bekostnad som jag förväntar mig av Strömsholm. Men det är iaf bättre än Kumla som feldiagnosticerar och är vidriga att ha att göra med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
621
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
179 988
Senast: Ninnurur
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp