Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som är bra på datorgrejer?
Jag har fixat en backup av datorn till min externa hårddisk, men nu när jag ska installera drivers för mitt nya grafikkort så vägrar CD'n reagera. Det är på CD'n de finns. Jag behöver installera dem innan jag skruvar i det nya grafikkortet..

Hade varit enklare att låta butiken göra det, men de tar 150k/kvarten, kunde inte säga hur lång tid det skulle ta och kunde inte göra det förrän i helgen :meh:
 
Någon här som är bra på datorgrejer?
Jag har fixat en backup av datorn till min externa hårddisk, men nu när jag ska installera drivers för mitt nya grafikkort så vägrar CD'n reagera. Det är på CD'n de finns. Jag behöver installera dem innan jag skruvar i det nya grafikkortet..

Hade varit enklare att låta butiken göra det, men de tar 150k/kvarten, kunde inte säga hur lång tid det skulle ta och kunde inte göra det förrän i helgen :meh:
Skruva i grafikkortet innan du installerar drivrutinerna.
Skit i CDn, ladda ner rätt via Internet istället - i värsta fall. Ladda ner via annan dator och installera via usb.
 
Skruva i grafikkortet innan du installerar drivrutinerna.
Skit i CDn, ladda ner rätt via Internet istället - i värsta fall. Ladda ner via annan dator och installera via usb.
Det är precis de i butiken sa att jag inte skulle göra. Drivrutinerna först, sen grafikkortet, annars kan det blir så att jag inte får någon bild alls.
Men ska leta på internet istället då. Förstår inte dagens instruktioner. Varför ska de vara så minimala? Jättebra om allt funkar, men urdåligt när det inte gör det.
 
Det är precis de i butiken sa att jag inte skulle göra. Drivrutinerna först, sen grafikkortet, annars kan det blir så att jag inte får någon bild alls.
Men ska leta på internet istället då. Förstår inte dagens instruktioner. Varför ska de vara så minimala? Jättebra om allt funkar, men urdåligt när det inte gör det.
Du borde ha ett integrerat grafikkort i moderkortet, det har typ alla moderkort.
Om du har någon typ av displayport på baksidan av datorn som inte tillhör grafikkortet så tillhör det moderkortet.
Då får du bild men oftast i lägre upplösning.
Är det en egenbyggd dator eller en paketdator från tex HP lr likande?
 
Du borde ha ett integrerat grafikkort i moderkortet, det har typ alla moderkort.
Om du har någon typ av displayport på baksidan av datorn som inte tillhör grafikkortet så tillhör det moderkortet.
Då får du bild men oftast i lägre upplösning.
Är det en egenbyggd dator eller en paketdator från tex HP lr likande?
Det är en paketdator.
Jag har laddat ner drivrutiner nu, hoppas bara på att det är rätt. Allting ska vara så himla strömlinjeformat att de inte ens vill säga exakt vad det är man laddar ner.. Men men, jag gick ju in på exakt den produkten och laddade ner drivrutinerna, så borde vara rätt.
 
I onsdags börjde Fennas och min kurs i tävlingslydnad, sedan blev jag allt för sugen att kursa mer så jag anmälde mig till en till kurs, dock är denna online, dessutom funderar jag på och gå någon rolig spårkurs med Corinne samt anmäla henne till en NW2 kurs.
Och imorgon laddar vi om för att shoppa loss hos Arkens Zoos lagerrea så min plånbok kommer eka ganska tomt denna månad, men vad skulle jag annars lägga mina pengar på om inte hundarna....? :angel:
 
Jisses folk, ni är tokiga! Jag har en 10 v valp som är hur fin och go som helst, jag älskar henne, och jag drömmer ändå om hur skönt det skall bli när hon blir stor. Jag är verkligen inte valpmänniska (ingen småbarnsmänniska heller).

Jag är som du. Bävar inför nästa valp, bara tanken på att börja om och träna grund-grunderna och på vart man ska bajsa och kissa får mig att vilja vänta ett decennium :angel: Så roligt när hundarna redan har grunden och man kan finlira mer :D
 
Jag är som du. Bävar inför nästa valp, bara tanken på att börja om och träna grund-grunderna och på vart man ska bajsa och kissa får mig att vilja vänta ett decennium :angel: Så roligt när hundarna redan har grunden och man kan finlira mer :D

Jag är tvärtom! Det är ju grunderna som är roliga, det där jäkla finliret är ju bara långtråkigt. :angel: :D
 
Nä. Orkar inte försöka sätta ihop grafikkortet själv. Får ta det som en vinst att jag tillslut lyckades få ur det gamla... För att sedan behöva sätta in det igen och skruva ihop datorn för kabeln snubben i butiken sa fanns i min dator (han kollade till och med) fanns ju tydligen inte alls :meh:

Men, win iallafall att jag lyckades ta ur och sätta tillbaka det gamla grafikkortet och datorn är fortfarande användbar :D Men tror nog ändå jag sätter mig vid mitt PS och spelar lite Uncharted. Även fast jag suger på PlayStation.
 
Migo sitter och tittar på ny säng. Det började med att Karlas förlossning var spiken i kistan för den gamla bäddmadrassen, via "åh, jag ska nog ha kvar två istället för en" till att springa med måttband i sovrummet och nu plötsligt titta på 160-sängar istället :angel: Det är ju rent omöjligt att få in 6 hundar i en 120-säng! (Boss sover som tur är alltid på golvet).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 670
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 440
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp