Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag får upp en massa minnen på fb nu... Jag dör sötdöden :love:
*filmen gick inte att visa*
Blir ju tusen gånger mer valpsjuk :p

Nu måste jag få reda på varför filmen inte går att visa här :mad:
 
Precis pratat med Strömsholm igen. Aysu får komma hem idag :banana: Alla jag pratat med har verkat otroligt trevliga och kunniga, förklarat allt hur bra som helst osv. Dessutom har det hittills varit mycket(!) billigare än jag väntat mig. Sedan är det klart, vi ska in för bandagebyten, flera röntgenplåtar osv, men hittills har det inte skenat iväg med några kostnader i alla fall. Nu är vi väl uppe i 34000kr ungefär.
 
Precis pratat med Strömsholm igen. Aysu får komma hem idag :banana: Alla jag pratat med har verkat otroligt trevliga och kunniga, förklarat allt hur bra som helst osv. Dessutom har det hittills varit mycket(!) billigare än jag väntat mig. Sedan är det klart, vi ska in för bandagebyten, flera röntgenplåtar osv, men hittills har det inte skenat iväg med några kostnader i alla fall. Nu är vi väl uppe i 34000kr ungefär.

Åh vad härligt! Men inte måste du åka dit för bandagebyten? Det kan du ju göra här i Stockholm.
 
Jag sov nästan 12 timmar inatt :o Enda lediga dagen i veckan och förra veckan så blev jag väckt av att en viss person ringde och undrade vad för mat hästarna skulle ha på morgonen :cautious:

Gick och la mig vid 2 och vaknade kl 14.. Gripa pussade lite på mig vid 8.30 och undrade väl varför vi försov oss :D Går ju annars upp 7.30. Men sa till henne att lägga sig igen och sen sussade vi vidare och hade tom tid för lite "morgonmys" när vi vaknade. Skönt med hundar som inte har bråttom ut :love:
 
Ninja ska ju snart komma hem. Valparna är 8 veckor nu. Ska försöka lägga in lite bilder på dom små sen :)

Saknar den lilla damen sååå mycket att jag snart går upp i atomer. Måste bara få någon att vilja flyga hit henne snart :D
 
Precis pratat med Strömsholm igen. Aysu får komma hem idag :banana: Alla jag pratat med har verkat otroligt trevliga och kunniga, förklarat allt hur bra som helst osv. Dessutom har det hittills varit mycket(!) billigare än jag väntat mig. Sedan är det klart, vi ska in för bandagebyten, flera röntgenplåtar osv, men hittills har det inte skenat iväg med några kostnader i alla fall. Nu är vi väl uppe i 34000kr ungefär.

Vad skönt att höra! Hoppas att rehaben går bra nu! :)
 
Jag hade ingen aning om att Shelties såg så annorlunda ut för 100 år sedan!
Show champion Shetland Sheepdog från år 1910:
1910-shetlandsheepdog.jpg

En annan Sheltie från år 1915:
1915-shetland-sheepdog.jpg

Måste säga att jag föredrar dessa över dagens sheltie, rent utseendemässigt :o Det är typ precis den sortens hund jag haft som bild i huvudet när jag snackat om att det behövs en ny medelstor sällskapsras! Lagom päls, väldigt söt, funktionellt byggd. :love:
 
Jag hade ingen aning om att Shelties såg så annorlunda ut för 100 år sedan!
Show champion Shetland Sheepdog från år 1910:
1910-shetlandsheepdog.jpg

En annan Sheltie från år 1915:
1915-shetland-sheepdog.jpg

Måste säga att jag föredrar dessa över dagens sheltie, rent utseendemässigt :o Det är typ precis den sortens hund jag haft som bild i huvudet när jag snackat om att det behövs en ny medelstor sällskapsras! Lagom päls, väldigt söt, funktionellt byggd. :love:

Håller helt med dig! :D Dagens shelties har aningens för mycket päls för min smak. Sedan finns det självklart bättre och sämre exemplar haha...
 
Jag hade ingen aning om att Shelties såg så annorlunda ut för 100 år sedan!
Show champion Shetland Sheepdog från år 1910:
1910-shetlandsheepdog.jpg

En annan Sheltie från år 1915:
1915-shetland-sheepdog.jpg

Måste säga att jag föredrar dessa över dagens sheltie, rent utseendemässigt :o Det är typ precis den sortens hund jag haft som bild i huvudet när jag snackat om att det behövs en ny medelstor sällskapsras! Lagom päls, väldigt söt, funktionellt byggd. :love:

Jag håller med önskar att det gick att hitta en med sådan päls idag!:love:
Det är pälsen som får mig att fundera på en annan ras ibland men en så länge är jag fast:p
 
Precis pratat med Strömsholm igen. Aysu får komma hem idag :banana: Alla jag pratat med har verkat otroligt trevliga och kunniga, förklarat allt hur bra som helst osv. Dessutom har det hittills varit mycket(!) billigare än jag väntat mig. Sedan är det klart, vi ska in för bandagebyten, flera röntgenplåtar osv, men hittills har det inte skenat iväg med några kostnader i alla fall. Nu är vi väl uppe i 34000kr ungefär.

Härligt! :up:
 
Ja, jag som är korthårsfantast förstår inte riktigt det dåliga urvalet av raser av mindre storlek som är korthåriga(med underull).

293fa887ff4342b34fad6b7530ddeba1.jpg


Riley2.jpg

Ja! Korthårig sheltie och korthårig Aussie till folket. :rofl: Ju mer jag träffar hundar med lång eller medellång päls så vill jag bara ha korthårigt från och med nu.

Håller tummarna för att det nya tillskottet är korthårigt. :nailbiting:
 
Nej, när jag gnällde över att min förra korthårscollie fällde mycket skrattade en schabradorägare hånfullt. "Det där är ju ingenting! Kom igen när han fäller så att ni har hår halvvägs upp på väggarna..."

Ja alltså, en Dalmatiner fäller som om den tävlar i vem som kan fälla mest. Det är fan hemskt. Aldrig mer. :rofl: Typ labbe är ju också hemskt.
 
Åh vad härligt! Men inte måste du åka dit för bandagebyten? Det kan du ju göra här i Stockholm.
Nä, jag vet, men det tar mig bara en timme att åka dit ungefär, vilket är vad det skulle ta att åka till något större ställe i Sthlm också (för Västerort som annars är nära mig, det vägrar jag). Dessutom känns det bra att ha allt samlat på ett ställe. Nu har de ju bra koll på Aysu, så då fortsätter jag gärna där, åtminstone med den här skadan. Jag har inget ställe som jag "brukar gå till", så att engagera nya människor som jag inte har någon koll på, som aldrig sett Aysu osv, det känns bara jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp