Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska vara hundvakt/dagmamma åt en husky framöver. Hon är en super trevlig hund men ligger högt i energi vilket jag upplever att hon kanske inte får utlopp för. Tips på övningar?
 
Ska vara hundvakt/dagmamma åt en husky framöver. Hon är en super trevlig hund men ligger högt i energi vilket jag upplever att hon kanske inte får utlopp för. Tips på övningar?

Lägga ut ett spår? Cykla med hunden om den är frisk och tillräckligt gammal?
 
Vi har tränat för Floyds uppfödare idag - det gick så himla bra :love: han skötte sig verkligen exemplariskt, helt makalöst. Jag trodde att han skulle orka typ 30 min, men det enda han satt i bilen var under lunchen :eek: han pep ett par gånger dock, vilket ändå känns överkomligt med tanke på att han varit med precis hela dagen. Fina, fina hund :heart inser ännu mer nu hur bortskämd jag är med honom, han verkar verkligen ha alla delar på rätt plats.

Vi fick fina lovord från uppfödaren och hon tyckte att han var "långt framme för sin ålder, otroligt lydig och i fin balans, med en väldigt härlig attityd", så det känns som ett fint betyg :D
Jag fick en liten brasklapp om att vara lite försiktig med att gå vidare mera med honom i träningen, det är lätt att det blir onödig press på honom då och att problem uppstår i framtiden. Så det får jag ta till mig och verkligen skärpa mig med.
Jag har bestämt att träna maj ut (har en inbokad träning för B 31/5), och sedan får han träningsvila i juni och juli. Det blir nog rätt lägligt, eftersom jag just då är mitt uppe i jobbyte, hundhallsrenovering samt husrenovering :p
 
Liten har blivit stor :love:
18446892_10208498726653745_7346927669831768303_n.jpg
 
Den var svincool. Men det var nära att det sket sig på första bettet i skyddet, han ville inte släppa. Blev ett dubbelkomando och han släppte på håret. Pigg i betten. Inte så glad i att släppa a la terrier :p
Det kan jag mycket väl tänka mig :D
Lyckost dig som fick se honom!
 
Corinne flyttade hem till mina päron igår, hon har tyvärr betett sig otroligt elakt mot Fenna den senaste tiden vilket har gjort att Fenna har känt sig väldigt osäker när Corinne har varit i närheten. Vi får se om det blir permanent eller inte, men hon får bo kvar hos päronen tills vi kommer underfund med varför Corinne har blivit knepig.
Även om det bara har gått två dagar saknar jag henne redan massor på kvällen, hon är lixåm min mysklump och jag har jättesvårt att somna utan henne i sängen. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 638
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp