Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det snöstorm på västlandet, så jag har ägnat 1½ timme åt att ge hundarna nån slags stimulans inomhus. Man kommer ju ganska långt med en klicker och en påse leversnittar, till Ales stora förtjusning har jag även packat med en fleecefläta. Nu kan Frodo och Ale stå på bakbenen, Fritte sitta fint (från första lyftet av framtassen till signalkontroll på 10 minuter - I love him!) och stackars Karla håller på att lära sig förstå vad en target är.

Suget efter nosarbete ökade igen när jag lyckades köpa hem en plattform förra veckan, så jag letade fram ett par gamla påsar med nått örtte som låg i gömmorna i mitt lånehus. Gömde en påse i ett av rummen vi inte använder, gav Fritte en smeller (med enbart social förstärkning när han luktade på den) och skickade in honom på ett rumssök. Och visst sjutton både hittade och markerade han gömman! Det är nog ett år sedan han gjorde presentationssök med ny doft sist!

Fantastiska smarta hundar :love:
 
Det verkar som att jag ska åka till en av mina favorituppfödare och fotografera lite nästa helg :banana: Det blir i så fall en dag med massor av fina hundar, massor av fotografering och otroligt intressanta diskussioner. Fy vad jag längtar!

(sedan längtar jag lite efter att en annan uppfödares valpar ska ploppa ut snart. Då ska jag dit också för att fotografera, men det är nog en månad kvar innan det blir aktuellt med fotografering där)
 
Är lite sugen på att flytta till Stockholm. Vet bara inte hur tusan jag ska få bostad. Någon som känner till någon ledig lägenhet? :angel:
 
Är lite sugen på att flytta till Stockholm. Vet bara inte hur tusan jag ska få bostad. Någon som känner till någon ledig lägenhet? :angel:
Kolla med privata hyresvärdar och sök på andrahandsmarknaden. Jag har stått i stockholms stads bostadskö i 10 år nu. Ibland dyker det upp någon lägenhet som jag nääästan har chans att få, ofta då med vrålhög hyra och allmänt olämpligt för mig :grin:
 
Är lite sugen på att flytta till Stockholm. Vet bara inte hur tusan jag ska få bostad. Någon som känner till någon ledig lägenhet? :angel:

Lägg ut en annons på blocket om att du söker boende. Många hyresvärdar kollar där då de annars blir helt nerringda och terroriserade om de själva lägger ut annons. Vet flera som fått bostad på det viset.
Har du råd att köpa något är det inga större problem att hitta något dock :)
En tvåa är till salu i mitt hus, ligger ute för strax under 1,6 milj. Hundvänligt och bra kommunikationer till stan. Flera BK i närheten och hela nationalparken inom 5 minutera bilfärd ;)
 
Ska strax sälja en miniliten etta (kallas för hålet i väggen) på en ort 30 minuter från sthlm med pendeltåg för ~1,5 mille. Låter det lockande? :D

Jag har ingen aning haha! Vill bara flytta någonstans där jag kan få jobb i närheten av bostaden och bo med min hund. Känner att storstäder har större jobbutbud än mindre städer, men svårare att få ihop livet med pendelavstånd. :idea:

Helst hade man kanske velat jobba med djur... men svårt. :cool:
 
Lägg ut en annons på blocket om att du söker boende. Många hyresvärdar kollar där då de annars blir helt nerringda och terroriserade om de själva lägger ut annons. Vet flera som fått bostad på det viset.
Har du råd att köpa något är det inga större problem att hitta något dock :)
En tvåa är till salu i mitt hus, ligger ute för strax under 1,6 milj. Hundvänligt och bra kommunikationer till stan. Flera BK i närheten och hela nationalparken inom 5 minutera bilfärd ;)

Var tusan är detta? :eek:
 
Jag har ingen aning haha! Vill bara flytta någonstans där jag kan få jobb i närheten av bostaden och bo med min hund. Känner att storstäder har större jobbutbud än mindre städer, men svårare att få ihop livet med pendelavstånd. :idea:

Helst hade man kanske velat jobba med djur... men svårt. :cool:
Älskade att bo i Märstatrakten faktiskt (född och uppvuxen i Väsby, pappa bodde i Sigtuna, bodde sedan ensam i Rosersberg innan jag flyttade till norrland). Sådär lagom nära till allt, inklusive jättefina skogar, och pendeln funkar generellt utmärkt. Min gamla lya är dock inget att ha. :D
 
Valkyria är en helt fantastisk liten hund!!
Träningen med figgen var väl ingen jättehit men det hade jag inte förväntat mig heller, hon tappar tänder och är inte jättesugen på kamplekar, dessutom inte ens fem månader gammal.
Däremot lärde JAG mig väldigt mycket av att titta och lyssna på de andra och har fått många ideer om vilka grunder jag behöver sätta under det kommande året när vi ska börja träna skydd på rikitgt.

Idag var vi på utställning för miljöträning. Vi tränade på fotgående, sitt och ligg bland folk och hundar och hon var så jäkla duktig.
Till exempel så hade jag henne sittade i fotposition när en moloss kommer farande mot henne med en farbror hängande i snöret och hon släppte inte kontakten med mig trots att den kom så nära nos mot nos med henne som ett par decimeter innan de fick stopp på den :love:. GULDSTJÄRNA till henne :bow:
 
Jag har ingen aning haha! Vill bara flytta någonstans där jag kan få jobb i närheten av bostaden och bo med min hund. Känner att storstäder har större jobbutbud än mindre städer, men svårare att få ihop livet med pendelavstånd. :idea:

Helst hade man kanske velat jobba med djur... men svårt. :cool:
Tips: sök jobb först så blir det lättare att hitta bostad, tror jag iaf. Nu vet jag inte alls vad du vill jobba med, men det brukar inte vara superenkelt att få jobb i Sthlm heller. Jag vet många som sökt väääldigt många jobb innan de fått något, tyvärr. Det är ju absolut inte omöjligt att lyckas flytta till Sthlm, men ja, kolla runt en del först så att du slipper negativa överraskningar.
 
Tips: sök jobb först så blir det lättare att hitta bostad, tror jag iaf. Nu vet jag inte alls vad du vill jobba med, men det brukar inte vara superenkelt att få jobb i Sthlm heller. Jag vet många som sökt väääldigt många jobb innan de fått något, tyvärr. Det är ju absolut inte omöjligt att lyckas flytta till Sthlm, men ja, kolla runt en del först så att du slipper negativa överraskningar.

Ja det är ju smart. Tänker dock att ingen anställer någon utan boende?
 
Ja det är ju smart. Tänker dock att ingen anställer någon utan boende?

Jodå, min mans företag hjälpte oss att hitta bostad via en bostadsförmedling. Det finns ett helt gäng! Vår nästa lägenhet hittade jag på Blocket, men där tror jag man måste var jäkligt snabb och kunna gå på visning typ samma dag. Kolla in Qasa också. Det finns mååånga lägenheter att hyra men de kostar liksom hur mycket som helst. Det svåraste är att hitta lägenhet där man får ha hund, det är tamigtusan nästan omöjligt :banghead:
 
Var ska jag flytta då? Tipsa mig. Vill jobba och bo men kunna ha kvar hunden. Jobba vill jag helst göra med djur eller administrativa uppgifter :D

Om jag vänder på frågan - varför vill du bo i just Stockholm?
Folk har hundar över hela landet och att jobba med djur och administrativa uppgifter går troligtvis göra typ överallt också :D
Vilken typ av djurjobb vill du ha? Djuraffär, ladugård, stall, djursjukhus? Vad har du för utbildning?
Vilken typ av administrativa uppgifter?
Vill du bo i en stad? Hus? Lägenhet?
Möjlighet till dagisplats eller hellre kunna gå hem på lunchen? Hundgård?
Närhet till annat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 748
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 788
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp