Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
På grund av ovan nämnda bostadsmarknad kommer april-maj bli helt bananas för oss. Vi måste flytta ut från vår supermysiga andrahandslägenhet på lördag och jag håller på att krevera över alla tråkiga jävla grejer som måste fixas innan dess. Sedan kommer vi ha ett glapp på 3 veckor innan vi får tillträde till NÄSTA andrahandslägenhet, och under tiden får vi låna min kusins lägenhet i stan. Supersnällt men han är jätteallergisk mot hundar så på torsdag åker jag för att lämna bort Kosmos på kollo I MER ÄN TRE VECKOR. Waaaahhh!! Jag kommer få världens största fluffabstinens... :arghh: :cry:
 
Katten förstörde min och labbens planerade promenad idag. Han skulle promt hänga på och då vill jag inte gå så långt och framförallt inte längs nån bilväg, även det är en liten väg.
Det blev lite rallylydnadsträning (och en kortare promenad) istället. Men det märks att hans matte slarvat och inte tränat honom på länge :angel:. Träningen gick ok, framförallt belöningen gick superbra. Han ville gärna kampa och leka som belöning :up:.
 
Jag hänger gärna(!) med till Småland!

Fast.. jag är ganska nöjd med mitt jobb idag. Har precis haft litet möte med arbetsgivaren som i princip försöker övertala mig att ta semester för att kunna åka på hundtävlingar :p

Vad jobbar du med? Sådan arbetsgivare vill jag ha. :D

Jag som tänkte locka med att vi kan bedriva saluki-uppfödning i västra Småland. Jag tror att jag skulle gilla saluki. :angel:

På tal om folk som driver kennel tillsammans. Nu när jag tittat på retrieverraserna så märker jag att det är riktigt vanligt att det är flera som driver en uppfödning tillsammans (alltså två personer som inte bor tillsammans). Inte alls vanligt i Eurasiervärlden så jag blev något chockad. Tänker att det kan ha med att göra att retrieverna är av arbetande ras? Lättare att föda upp en sällskapsras själv? :confused:
 
På tal om folk som driver kennel tillsammans. Nu när jag tittat på retrieverraserna så märker jag att det är riktigt vanligt att det är flera som driver en uppfödning tillsammans (alltså två personer som inte bor tillsammans). Inte alls vanligt i Eurasiervärlden så jag blev något chockad. Tänker att det kan ha med att göra att retrieverna är av arbetande ras? Lättare att föda upp en sällskapsras själv? :confused:
Både flera havanaiskennlar (dock inte Professorns) och i alla fall några bedlingtonkennlar (som Sherlocks) bedrivs av två olika hushåll. Verkar ganska smidigt.
 
Vi brukar säga att vi har nära till allt :angel: Dock finns här inga större städer, haha.
Vi har typ 1h till västkusten, 1h till Jönköping, 2h till Malmö och 1,5h till Göteborg. Blott 4,5h till Stockholm :D
Men Växjö kanske? Jönköping är en mysig stad annars, men lite klurig att få boende i. Borås kanske?

Växjö är supermysigt. Bodde där när jag pluggade på universitetet.
 
Vad jobbar du med? Sådan arbetsgivare vill jag ha. :D

Jag som tänkte locka med att vi kan bedriva saluki-uppfödning i västra Småland. Jag tror att jag skulle gilla saluki. :angel:

På tal om folk som driver kennel tillsammans. Nu när jag tittat på retrieverraserna så märker jag att det är riktigt vanligt att det är flera som driver en uppfödning tillsammans (alltså två personer som inte bor tillsammans). Inte alls vanligt i Eurasiervärlden så jag blev något chockad. Tänker att det kan ha med att göra att retrieverna är av arbetande ras? Lättare att föda upp en sällskapsras själv? :confused:
Finns några schnauzerkennlar som är flera personer. Vissa är släkt med varandra, andra bara vänner :)
 
Så.. Nu har jag ätit och duschat. Förhoppningsvis hinner jag bli lite pepp och glad innan kursen ikväll. Jag har en sån där "allt känns jobbigt och livet kommer aldrig gå min väg"-dag.

Allt började med att mamma typ försökte mobba mig in i att skaffa en bil utan bagagelucka. Fat chance! Fasen ska jag med en bil man inte kan ha hundar OCH vänner i till?
 
Så.. Nu har jag ätit och duschat. Förhoppningsvis hinner jag bli lite pepp och glad innan kursen ikväll. Jag har en sån där "allt känns jobbigt och livet kommer aldrig gå min väg"-dag.

Allt började med att mamma typ försökte mobba mig in i att skaffa en bil utan bagagelucka. Fat chance! Fasen ska jag med en bil man inte kan ha hundar OCH vänner i till?
Vad fasen är det för bil som inte har en bagagelucka??:confused:
 
Tinja och jag busade och brottades och hon lyckades smälla till mig så i munnen med käften att jag fick ett sår på INSIDAN av läppen O_o
Blä. Nu smakar det blod i munnen :wtf:
 
Vad jobbar du med? Sådan arbetsgivare vill jag ha. :D

Jag som tänkte locka med att vi kan bedriva saluki-uppfödning i västra Småland. Jag tror att jag skulle gilla saluki. :angel:

På tal om folk som driver kennel tillsammans. Nu när jag tittat på retrieverraserna så märker jag att det är riktigt vanligt att det är flera som driver en uppfödning tillsammans (alltså två personer som inte bor tillsammans). Inte alls vanligt i Eurasiervärlden så jag blev något chockad. Tänker att det kan ha med att göra att retrieverna är av arbetande ras? Lättare att föda upp en sällskapsras själv? :confused:
Tror inte det är så ovanligt inom arbetande raser. Svårt för ensamma att hinna tävla och träna flera hundar, och svårt att ha kennel med bara en eller två hundar att välja på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 645
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 718
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
854
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp