Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt lilla gosedjur har slutat sova i sängen! :arghh:

Han sover inte hopkurad eller i soffan lika ofta heller utan föredrar att lägga sig på sidan på golvet eller kyldynan så värme lär vara anledningen. Ingen av oss gillar den här kletvärmen vi har nu och han börjar dessutom bli lite för långhårig. Dags att dra fram klippmaskinen igen! :nailbiting:
 
Var ute på långpromenad med Tinja. Hon springer typ alltid först, väntar på mig, springer vidare... Men så vid ett tillfälle hängde hon nere vid strandkanten ovanligt länge.
Jag tittar ner mot henne och frågar om hon hittat någon pinne hon vill ha med, för hon gillar pinnar som legat i vattnet. Vid det laget har hon redan hunnit upp till mig. Hon hör ordet "pinne" och springer ner igen för att hämta den.
Tja... "Pinne" var ordet :D
 
Åååh, jag ÄLSKAR balansbollar. :bump: Det är så himla rolig träning, och ett perfekt komplement till den explosiva agilityn.

Ivan har patella luxation på vänster bak, den är väldigt mild och även om den bara har ploppat ett par gånger i hans liv så sabbar instabiliteten i det knäet mer än jag först trodde. Han är väldigt skev, och många gånger används vänster bak mest som ett stödhjul. Nu har jag tränat honom väldigt målinriktat på balansboll/disk i ett par veckor - och jag ser redan skillnad. Både på stegen och styrkan. Hans knuffar i "puff och knuff"-träningen är inte alls så svaga längre, och han travar mycket bättre. (Han har mest gått på tre och fyra spår förut, nu är vi nere på två spår under allt längre stunder.) Jag blir så glad!
 
Valpen är här.
Jarla.
Vild, vild, vild. Inga tveksamheter någon stans. Nyfikenheten är enorm och impulskontollerna lika med noll.
Kommer bli intressant det här :crazy:

I morgon är det röntgen för systrarna och lilla Jarla ska veterinärbesiktas. Jag är skitnervös för Calibras armbåge eftersom hon var halt 3 veckor i vintras. Efter resan med Lilla S så är jag smärtsamt medveten om hur lätt en växande hund kan få lite pålagring vid avlastning vid hälta.
Går Calibra inte igenom kommer jag behöva sälja henne. Platsen behövs för en avelstik.
 
Valpen är här.
Jarla.
Vild, vild, vild. Inga tveksamheter någon stans. Nyfikenheten är enorm och impulskontollerna lika med noll.
Kommer bli intressant det här :crazy:

I morgon är det röntgen för systrarna och lilla Jarla ska veterinärbesiktas. Jag är skitnervös för Calibras armbåge eftersom hon var halt 3 veckor i vintras. Efter resan med Lilla S så är jag smärtsamt medveten om hur lätt en växande hund kan få lite pålagring vid avlastning vid hälta.
Går Calibra inte igenom kommer jag behöva sälja henne. Platsen behövs för en avelstik.

Kul med valp och coolt namn!

Förstår din ångest över röntgen, håller alla tummar jag har, det är dags att ni får lite medvind nu.
 
Valpen är här.
Jarla.
Vild, vild, vild. Inga tveksamheter någon stans. Nyfikenheten är enorm och impulskontollerna lika med noll.
Kommer bli intressant det här :crazy:

I morgon är det röntgen för systrarna och lilla Jarla ska veterinärbesiktas. Jag är skitnervös för Calibras armbåge eftersom hon var halt 3 veckor i vintras. Efter resan med Lilla S så är jag smärtsamt medveten om hur lätt en växande hund kan få lite pålagring vid avlastning vid hälta.
Går Calibra inte igenom kommer jag behöva sälja henne. Platsen behövs för en avelstik.
Och bilden :mad::idea:
 
Gissa har just avverkat 4 längder över kanalen och en rush efter 2 änder.
Hon får nog duscha med mig senare för det är mycket pollen i vattnet så hon är gul på ryggen.
 
Jarla. Eller Jala som hon kallas.
Hon har sin faders teckning och färger bortsett från att han var brun i ansiktet med masken över pannan som man ofta såg förr. Mamman är helsvart.

18664134_474135276266507_3112505489088352447_n.jpg

18620145_474135236266511_4428227671631456853_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp