Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen som söker en så läcker rottis hane (7mån) förröntgad runt om och pre-trained både lydnad o utställning så nya ägaren kan välja vad dom vill göra,hade det varit en tik hade nog jag gjort ett försök.

Min sambo vill ha Rottis, men jag säger aldrig i livet. :laugh:
 
Jag älskar rottisar,arbetande nallebjörnar som kan "prata" :love:

Han har vuxit upp med rottis, men jag är inte frälst. Tycker att dom är lite obehagliga faktiskt. :o Sen om han seriöst bestämde sig för att skaffa en så skulle jag såklart inte säga nej... men helst inte.
 
Jag önskar att det fanns någon vettig grupp för min ras på FB. Hör ju om hur det är en massa intressanta diskussioner i era rasgrupper. I min rasgrupp låter det konstant så här:

"idag har jag smitit eftersom jag ville leka (leka!!!! :arghh:) med en fågel, men då blev visst matte sur på mig, MVH Bruno". Alltså skrivet ur hundens perspektiv, och det gäller ca 80% av inläggen.

:banghead:O_o:nailbiting::arghh:

@Malibu_Stacy det här med dvärgschnauzer börjar låta lockande alltså :angel:

:rofl::rofl:

Ps tyckte också din beskrivning av drömhunden lät som ett litet dvärgskägg. En i släkten har ett skägg och det är en riktigt go hund. Har svårt att tro att de gjorde massa research innan de valde uppfödare/linje men de har ändå en fartfylld liten rackare med trevlig mentalitet (av det jag sett) och bra hundspråk. Det är absolut ingen seg hund :D
 
HAH! Nu har årslistan kommit ut på hemsidan :D Alltså, ja, den preliminära listan över vinstrikaste LC-saluki för i år. Alla tävlingar har ju inte varit än, men de uppdaterar lite då och då under året eftersom alla är så tokigt nyfikna på den :p De 5 bästa tävlingsresultaten räknas. De 4 första tikarna och de 4 första hanarna är direktkvalade till EM året efter.

Såhär ser 4 i topp ut just nu på tik-sidan :banana:
Khalils Ebrah Eliana Bint Wesper 112 (4)
Zarabis Quintessa 88 (4)
Sharwassim Chakira 77 (4)
Speedfreaks Fire-And-Ice 77 (4)

Min lilla dåre leder stort för tillfället!
 
Jag är lite sur på att jag har svårt för underull o fällande hundar,en av mina vänner i Ungern ska ha Lakke valpar om någon månad och det är en av dom bitska vallhundarna jag gillar.
 
Jag önskar att det fanns någon vettig grupp för min ras på FB. Hör ju om hur det är en massa intressanta diskussioner i era rasgrupper. I min rasgrupp låter det konstant så här:

"idag har jag smitit eftersom jag ville leka (leka!!!! :arghh:) med en fågel, men då blev visst matte sur på mig, MVH Bruno". Alltså skrivet ur hundens perspektiv, och det gäller ca 80% av inläggen.

:banghead:O_o:nailbiting::arghh:

@Malibu_Stacy det här med dvärgschnauzer börjar låta lockande alltså :angel:

Nu har jag inte haft FB på 3 år, men då fanns det i alla fall en Dvärgschnauzergrupp som gjorde mig kräkfärdig då den var skriven på samma sätt. Diskussioner blev det aldrig för då blev man utesluten ur gruppen.
Mest äldre tanter som var med i gruppen och så den där kvinnan som plågade sin stackars multisjuka hund in i döden för att avlivning inte var ett alternativ (självklart påhejad av andra medlemmar).
Däremot fanns det andra grupper som handlade om avel/pälsvård/utställning etc inom rasen och där kunde det bli intressanta och givande diskussioner många gånger.
 
Tycker våran ras har bra fb sidor. Efter ett kuppat årsmöte och ett årsmötesprotokoll som förra ordf. inte ville skriva på var det rätt heta diskussioner :angel: I övrigt är det få diskussioner, mest tränings och tävlingsresultat samt lite frågor om hur andras gårdshundar är.
 
Efter många om och men fick jag iväg ett mejl till bl.a. Red_Chili's fysio idag ang Corinne. Sedan måste jag ringa Strömsholm imorgon om ett ANA-prov till Corinne tack vare hennes hälsostatus bara blir sämre och nu tänker jag tvinga dom att ta detta prov och få det överstökat.
Orkar verkligen inte med detta. :(
 
Precis hemkommen från dagens fysioterapeutbesök :)
Aysu är mycket bättre nu än tidigare, så vid nästa besök ska vi köra en ny liten genomgång för att se om vi behöver hjälpa någon annan del av kroppen nu när hon trots allt gått på fel sätt så länge.

Men ja, själva knät ser jättefint ut och hon håller på för fullt med att bygga upp musklerna igen. För att komma igång med det så bra som möjligt, samt få ordning på rörelserna igen så ska vi bland annat gå mer i skogen. Det är SÅ välkommet!
 
Efter många om och men fick jag iväg ett mejl till bl.a. Red_Chili's fysio idag ang Corinne. Sedan måste jag ringa Strömsholm imorgon om ett ANA-prov till Corinne tack vare hennes hälsostatus bara blir sämre och nu tänker jag tvinga dom att ta detta prov och få det överstökat.
Orkar verkligen inte med detta. :(
Jag har totalt missat er historia trots att jag brukar snappa upp sånt här. Vad har din hund för problem? Eftersom du vill ta ett ANA-prov antar jag att din hund har liknande problem som min så råder dig att åka till UDS och inte Strömsholm. Jag "slösade" bort nästan ett helt år utan att få hjälp men fick direkt alla svar jag behövde på UDS, det är där experterna inom autoimmuna sjukdomar finns. Angående ANA-provet så är det sällan lönt att ta det. Behandlingen är densamma oavsett provsvaret. Min hund var ett så solklart fall att ortopeden tyckte att det var att kasta pengarna i sjön.

Hade jag varit du hade jag struntat i både fysioterapeuten och Strömsholm, sånt här kräver kompetens och stor erfarenhet. Ring UDS istället.
 
Jag har totalt missat er historia trots att jag brukar snappa upp sånt här. Vad har din hund för problem? Eftersom du vill ta ett ANA-prov antar jag att din hund har liknande problem som min så råder dig att åka till UDS och inte Strömsholm. Jag "slösade" bort nästan ett helt år utan att få hjälp men fick direkt alla svar jag behövde på UDS, det är där experterna inom autoimmuna sjukdomar finns. Angående ANA-provet så är det sällan lönt att ta det. Behandlingen är densamma oavsett provsvaret. Min hund var ett så solklart fall att ortopeden tyckte att det var att kasta pengarna i sjön.

Hade jag varit du hade jag struntat i både fysioterapeuten och Strömsholm, sånt här kräver kompetens och stor erfarenhet. Ring UDS istället.
Eftersom vi inte kan göra någon behandling på henne vill jag bara göra testet och kolla om det är positivt eller inte för att stilla min oro för henne. Men jag kan absolut kontakta UDS för att höra med dom.
 
Eftersom vi inte kan göra någon behandling på henne vill jag bara göra testet och kolla om det är positivt eller inte för att stilla min oro för henne. Men jag kan absolut kontakta UDS för att höra med dom.
Behandlingen är kortison. Tror inte att det finns så många alternativa behandlingar men det beror nog på vilken av sjukdomarna det gäller. Min fick ytterligare någon stark medicin men nu äter hon bara kortison igen. Vi ville öka kortisondosen igen för att se om vi kunde få samma effekt som när vi började och då hon åt så starka mediciner plockade vi bort den andra. Minns inte namnet men det står nog i min tråd.

Vi fick tyvärr inte den effekten men just nu, med värmen och allt, funkar det hyfsat. Jag bävar inför vintern. :( Dock jag har jag brutit ihop så många gånger och trott att det varit kört så just nu är jag bara tacksam för att hon ändå fungerar som mys- och trädgårdshund med lite enklare aktivering.
 
Senast ändrad:
Eftersom vi inte kan göra någon behandling på henne vill jag bara göra testet och kolla om det är positivt eller inte för att stilla min oro för henne. Men jag kan absolut kontakta UDS för att höra med dom.
Testet lär nog inte stilla din oro, tyvärr. Även om testet visar negativt så betyder det inte att hunden inte kan ha sjukdomen/sjukdomarna.

Ljuger jag nu hoppas jag att @Malibu_Stacy rättar mig. Jag kan mycket väl minnas fel.
 
Testet lär nog inte stilla din oro, tyvärr. Även om testet visar negativt så betyder det inte att hunden inte kan ha sjukdomen/sjukdomarna.

Ljuger jag nu hoppas jag att @Malibu_Stacy rättar mig. Jag kan mycket väl minnas fel.

Det stämmer, det kan fortfarande vara en immunmedierad sjukdom även om ANA-provet är negativt. Jag skulle också vända mig till UDS. Tror att de på SLU fortfarande bedriver forskning om just ANA-prover på hund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp