Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har Floki och jag varit och hälsat på hos Migo! Floki tyckte att fårbajs, min tröja och Migos tår var bättre än fåren, så han får vara bebis några månader till, vilket var förväntat. :laugh: Däremot så har jag massor att lära mig, så det var otroligt intressant. Jag känner dock att både antalet Border Collies och får kommer att öka lavinartat om jag blir såhär biten av att bara kika på när hundar får jobba lite med fåren. :rofl:
 
Idag hittade vi äntligen till en sjö ett par mil bort. Det är en lång sandstrand men ingen officiell badplats så det är tillåtet att ha med sig hunden. Labben tyckte det var underbart. Hämtade dummys med glädje, kastade sig i vattnet, sen upp och rulla sig i sanden och så mer i vattnet igen. Riktigt härligt sa han :D.
 
Idag har Floki och jag varit och hälsat på hos Migo! Floki tyckte att fårbajs, min tröja och Migos tår var bättre än fåren, så han får vara bebis några månader till, vilket var förväntat. :laugh: Däremot så har jag massor att lära mig, så det var otroligt intressant. Jag känner dock att både antalet Border Collies och får kommer att öka lavinartat om jag blir såhär biten av att bara kika på när hundar får jobba lite med fåren. :rofl:

Jag säger ju det! ;) Du missade jordgubbarna också, man får planera in fler timmar om man ska åka och valla. Och så får jag fixa nått annat än kaffe åt dig :o
 
Idag har Floki och jag varit och hälsat på hos Migo! Floki tyckte att fårbajs, min tröja och Migos tår var bättre än fåren, så han får vara bebis några månader till, vilket var förväntat. :laugh: Däremot så har jag massor att lära mig, så det var otroligt intressant. Jag känner dock att både antalet Border Collies och får kommer att öka lavinartat om jag blir såhär biten av att bara kika på när hundar får jobba lite med fåren. :rofl:
Men valla fårbajs borde väl inte vara fel för en valp? Man måste ju börja nånstans :)
 
Blöh. Nu svämmar facebook över av inlägg från folk som är på LC-EM... Aysu kvalade ju... och det var så tokigt få tikar anmälda att Ebrah "garanterat" hade kunnat få en reservplats... (Att jag aldrig hade haft råd att åka eftersom det är så långt bort osv är visst lätt att glömma) Fy vad jag vill se Aysu springa igen :(
 
Jag säger ju det! ;) Du missade jordgubbarna också, man får planera in fler timmar om man ska åka och valla. Och så får jag fixa nått annat än kaffe åt dig :o

Jag tänkte mig att jag skulle vara där timmen jag bokat och sedan åka hem. :rofl: Som med vanlig hundträning, mycket trevligare på det här viset dock! :laugh: Körde vilse på vägen hem och blev 40 minuter sen till att hämta sambon, men han hade lagt sig och solat med hunden sin så det gick ingen nöd på honom. Får planera in så att sambon kan ta sig hem själv från jobbet nästa gång. Går inga bussar ut till oss. :angel: Kaffe var inte så tokigt faktiskt, tror att det var den 5:e koppen jag druckit i hela mitt liv. :o
 
Kul när man får hinka i sig te pga stelfrusen efter kväll på klubben i juni?! Så frustrerad, Jussi har börjat sticka igen (ja inte koftor då). Idag snodde han matskålen som låg i frestelsen och kutade rundor. Han skiter totalt i om man ryter på honom, idag lugnade han inte sig förrän jag gick in i redskapsskjulet och stängde dörren. Tips på att få bort det här? Han är fem år så kan tyvärr inte skylla på slyngelåldern :meh:
 
Vi har tränat för B idag. Floyd var duktig! Vi tränade mycket stadga i fotgåendet och markeringar. Det här med stadga är extremt koncentrationskrävande för honom, men han knallade bara en gång så jag är supernöjd :D

Så här trött blir man av sådan träning :angel: (sorry för urkass kvalité, lyckades filma via snap..)
 
Kul när man får hinka i sig te pga stelfrusen efter kväll på klubben i juni?! Så frustrerad, Jussi har börjat sticka igen (ja inte koftor då). Idag snodde han matskålen som låg i frestelsen och kutade rundor. Han skiter totalt i om man ryter på honom, idag lugnade han inte sig förrän jag gick in i redskapsskjulet och stängde dörren. Tips på att få bort det här? Han är fem år så kan tyvärr inte skylla på slyngelåldern :meh:

Enklaste sättet att hindra stickandet är nog långt koppel, alt. lina så han inte kan sticka från första början.

Jag hade nog lagt extra krut på impulsträning också, och slutat ryta på hunden. Vem vill komma om man blir arg liksom? :p Är ju störtkul att springa runt och leka, speciellt om matte är med och leker också. :angel:
 
Enklaste sättet att hindra stickandet är nog långt koppel, alt. lina så han inte kan sticka från första början.

Jag hade nog lagt extra krut på impulsträning också, och slutat ryta på hunden. Vem vill komma om man blir arg liksom? :p Är ju störtkul att springa runt och leka, speciellt om matte är med och leker också. :angel:

Ja du har en poäng speciellt med impulsträningen, gud ska veta att impulskontroll ej är hans starka sida :D Ja du har helt rätt med rytandet, tyvärr har jag en tendens att bli arg snabbt. Får väl jobba på min egen impulskontroll också :idea: Har en fallenhet för att negga ner mig totalt och tycka att jag själv är världshistoriens sämsta som fortfarande har en hund som drar när andan faller på.
 
Alltså min Vampyr :love::love:
Igår var det patrullutbildning igen (vi missade förra veckan) och vi skulle prova lite spårupptag. Jag har bara gjort väldigt korta, raka spår i lätt terräng tidigare. Tätt med näring, direktpåsläpp och bara kanske 5 gånger totalt.
Nu skulle vi lägga spår med patrulltänk, dvs vi gick ut spåret som en serpentin och sedan gick vi rakt ut genom bågarna för att se om hundarna tog spåret. Spårade en bit ut till apport (köttebullegömma i mitt fall) och sedan tillbaka till den tänkta patrullstigen och ut mot nästa båge och nytt spårupptag åt andra hållet. Och Valpskrället bara GÖR det, planterar nosen i backen och väljer rätt håll tre gånger!

Sedan skulle vi hitta ljudfigurant i skogen och det tog hon också klockrent tre gånger på väldigt liten ljudretning.
Jag tror faktiskt jag har fått en jäkligt komplett hund!
Nu är det upp till tanten längst bak i kopplet att göra rätt så kan det här bli hur kul som helst :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp