Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som kan rekommendera något insektsmedel till hund? Har för mig att jag läste något om det här men kan inte hitta posten. Vi ska ut och vandra i Dalarna om två veckor och vill därför införskaffa något medel till Ascot.
 
Det händer ofta att jag tycker att jag beter mig moget för min åkder. Inte idag!

Skulle ha rest till London men hade helt missat att mitt pass gick ut häromdagen. Har ingen annan legitimation så jag kan inte få provisoriskt pass. Så det är bara att sätta sig på tåget hem till Vänersborg igen och glömma den resan.

Ska hämta hunden från hundvakten som skulle haft henne över helgen då även sambon ska vara upptagen i helgen (svensexa). Stod och grät på flygplatsen som ett barn.

Ni är välkomna att skratta åt mina dumheter :D
 
Aysu fick igår gå två promenader som var nästan 2km långa. Idag gick hon den rundan en gång. Och alltså, åh vad hon blir glad av att få vara ute och gå igen! Hon viftar konstant på svansen, försöker leka med Ebrah och anser nog att hon är helt bra nu (vilket hon ju inte är).

Största problemet just nu är att hon använder benet mer som krycka än som ben, hon sträcker inte ut det tillräckligt och skjuter inte ifrån tillräckligt heller även om hon stödjer fint på det. Men, efter tisdagens fysioterapeutbesök och liten genomgång av hemmaövningar så börjar det faktiskt bli bättre :D
 
Det händer ofta att jag tycker att jag beter mig moget för min åkder. Inte idag!

Skulle ha rest till London men hade helt missat att mitt pass gick ut häromdagen. Har ingen annan legitimation så jag kan inte få provisoriskt pass. Så det är bara att sätta sig på tåget hem till Vänersborg igen och glömma den resan.

Ska hämta hunden från hundvakten som skulle haft henne över helgen då även sambon ska vara upptagen i helgen (svensexa). Stod och grät på flygplatsen som ett barn.

Ni är välkomna att skratta åt mina dumheter :D

Jag hade nog också lipat.
 
Person 1 har adopterat en blandis som enligt mig ser ut som en labbe-husky-mix eller liknande. Typisk "adoption dog" liksom (förstås bara vald i princip på måfå för att bli en trevlig familjemedlem utan minsta tanke på aktivitetskrav... men nu kom jag av mig lite)

Person 2 frågar "är det en vit "german shepherd"!? Sååå fin!"
Person 3 förklarar att det inte finns några renrasiga vita "german sheperds" men att det finns "a swiss shepherd breed that is purely white".
Person 4 kommer då in och säger "but I have a white shepherd who is from germany!"

...mhm. Så jag har en Skellefteåterrier alltså. :D
 
Det var en angenäm syn som mötte mig när jag svängde in på grusplanen framför jobbet i dag. På gräsplanen framför kontoret låg en lång rad tjänstehundar i perfektion. Det blåste halv storm ute och plastpåsar, sand, papper och annat for runt och över dem. Tältdukar smattrade, banderoller piskade, plastband hade blåst av runt planen och rörde sig som ormar över planen framför hundarna. Förarna stod gömda bakom ett par tält.

Inte en min de rörde.

Det var lite mäktigt att se den långa raden av hundar som såg ut att ligga ensamma där ute på planen.

Kände mig rätt trygg på jobbet idag :D
 
Jag hade nog också lipat.

Då kanske min reaktion kan anses normal?

Inte heller hjälpte det att kvinnan på polisen (dit jag gick för att försöka få provisoriskt pass) var väldigt otrevlig. Visst, hon måste följa de regler som finns. Men no need att vara otrevlig :rage:
 
Det händer ofta att jag tycker att jag beter mig moget för min åkder. Inte idag!

Skulle ha rest till London men hade helt missat att mitt pass gick ut häromdagen. Har ingen annan legitimation så jag kan inte få provisoriskt pass. Så det är bara att sätta sig på tåget hem till Vänersborg igen och glömma den resan.

Ska hämta hunden från hundvakten som skulle haft henne över helgen då även sambon ska vara upptagen i helgen (svensexa). Stod och grät på flygplatsen som ett barn.

Ni är välkomna att skratta åt mina dumheter :D
Men ack, har vi inte alla gråtit på en flygplats? En gång skulle jag hem från London. Hade 41 graders feber. Var helt galet sjuk. (Så pass att taxichauffören tyckte så synd om mig att jag inte behövde betala, och han gav mig den sightseeing-tur jag missat på grund av att jag blivit sjuk) Det var ett under att jag ens kunde hålla mig upprätt. Köpte en flaska vatten. Sen inser jag att jag inte gått igenom spärrarna än och att jag skulle vara tvungen att slänga vattenflaskan. Bröt ihop TOTALT. Blev tröstad av säkerhetsvakterna (som jag fick övertyga om att nej, jag behöver inte åka till sjukhus) innan de släppte igenom mig, utan min vattenflaska.

Då gick jag till Gordon Ramsay's restaurang, beställde en créme brulée och satt där med mina mjukisbrallor och solglasögon bland alla rika kostymnissar med dejter i korta klänningar. Kände mig som en kung. Tror aldrig jag tidigare brytt mig så lite om vad folk tycker om mig. :p (Eller sen dess heller, för den delen)
 
Då kanske min reaktion kan anses normal?

Inte heller hjälpte det att kvinnan på polisen (dit jag gick för att försöka få provisoriskt pass) var väldigt otrevlig. Visst, hon måste följa de regler som finns. Men no need att vara otrevlig :rage:
Helt normal! Beklagar verkligen att det gick åt skogen. :(

Och nä det bör man ju verkligen inte vara, fy! :rage:
 
Person 1 har adopterat en blandis som enligt mig ser ut som en labbe-husky-mix eller liknande. Typisk "adoption dog" liksom (förstås bara vald i princip på måfå för att bli en trevlig familjemedlem utan minsta tanke på aktivitetskrav... men nu kom jag av mig lite)

Person 2 frågar "är det en vit "german shepherd"!? Sååå fin!"
Person 3 förklarar att det inte finns några renrasiga vita "german sheperds" men att det finns "a swiss shepherd breed that is purely white".
Person 4 kommer då in och säger "but I have a white shepherd who is from germany!"

...mhm. Så jag har en Skellefteåterrier alltså. :D

Och jag har en Ucklumschnauzer i dvärgform, en Tysk Schäfer, en Herrljungaschäfer och en hemgjord Schäfer :D
 
Men ack, har vi inte alla gråtit på en flygplats? En gång skulle jag hem från London. Hade 41 graders feber. Var helt galet sjuk. (Så pass att taxichauffören tyckte så synd om mig att jag inte behövde betala, och han gav mig den sightseeing-tur jag missat på grund av att jag blivit sjuk) Det var ett under att jag ens kunde hålla mig upprätt. Köpte en flaska vatten. Sen inser jag att jag inte gått igenom spärrarna än och att jag skulle vara tvungen att slänga vattenflaskan. Bröt ihop TOTALT. Blev tröstad av säkerhetsvakterna (som jag fick övertyga om att nej, jag behöver inte åka till sjukhus) innan de släppte igenom mig, utan min vattenflaska.

Då gick jag till Gordon Ramsay's restaurang, beställde en créme brulée och satt där med mina mjukisbrallor och solglasögon bland alla rika kostymnissar med dejter i korta klänningar. Kände mig som en kung. Tror aldrig jag tidigare brytt mig så lite om vad folk tycker om mig. :p (Eller sen dess heller, för den delen)

Åh! Har också en sjukdomsupplevese från flygplats en gång. Mina föräldrar och jag hade kommit hem från Paris och jag skulle stanna kvar på Arlanda för att åka direkt därifrån vidare till London (alltid London...), börjar då få riktig feber. Inte riktigt 41 grader men närmare 40 i alla fall!

Mina föräldrar hade redan åkt hem när jag märkte att den plötsliga febern slog på. Så där stod jag, 17 år och kunde inte ens köpa en värktablett pga 18-årsgränsen. Började nästan gråta då med, men var mest förbannad för att jag inte fick köpa värktabletter trots att jag mådde piss. :p
 
Skrattar gott, frallatiken som bor i Polen är importerad från .................Ungern :laugh:
Och systerdotter till min 12 år gamla hane (pappa till nuvarande kull)
Tack för det,hoppas nu jag får henne för det gjorde inte henne mindre intressant.

Vad gäller den andra vovven så ska jag söka medlemskap i en bukeklubb om jag köper henne,väntar fortfarande på bättre bilder innan jag tackar ja.
 
Skrattar gott, frallatiken som bor i Polen är importerad från .................Ungern :laugh:
Och systerdotter till min 12 år gamla hane (pappa till nuvarande kull)
Tack för det,hoppas nu jag får henne för det gjorde inte henne mindre intressant.

Vad gäller den andra vovven så ska jag söka medlemskap i en bukeklubb om jag köper henne,väntar fortfarande på bättre bilder innan jag tackar ja.

Bukeklubb?
Har vi en Bukeklubb?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp