Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar sorgen @russinbulle
Vad fint att ni kunde samlas alla syskon och vara med henne när hon gick bort. Jag tror säkert hon kände er närvaro :heart
Det är jag helt övertygad om att hon gjorde :) Det var precis efter att min lillebror satt och pratade med henne och sa högt till henne att "vi här allihop mamma" och jag sa "du får släppa taget nu", som hon tog två djupa andetag och somnade. Kändes fint.
 
Är det någon som har tips på bra sidor eller videos där man som nybörjare kan lära sig om klickerträning och hur man går tillväga när man börjar träna?
 
Det är visst rekordmånga hundar anmälda till nästa LC, så nu söks det funktionärer till allt möjligt där. Jag erbjöd mig att åtminstone hjälpa till att plocka undan efteråt vilket verkade uppskattas. Känns fint att (troligen) kunna bidra med något bra på tävlingarna :) Knappt tre veckor kvar.
 
Var uppe på klubben och tränade lite agility med vovve idag, och han var så himla duktig:love:
(( Förutom den lilla detaljen att han stack fram till en liten fralla som plötsligt dök upp ur skogen .. kan meddela att jag skämdes rejält.. och bad om ursäkt minst 100 gånger. Som tur var tog ägarna det bra))
 
Var uppe på klubben och tränade lite agility med vovve idag, och han var så himla duktig:love:
(( Förutom den lilla detaljen att han stack fram till en liten fralla som plötsligt dök upp ur skogen .. kan meddela att jag skämdes rejält.. och bad om ursäkt minst 100 gånger. Som tur var tog ägarna det bra))
Det var ju i alla fall rätt ras att springa fram till,dom flesta är mycket hundvänliga.
 
Det var ju i alla fall rätt ras att springa fram till,dom flesta är mycket hundvänliga.
Passar en liten fralla nu (oreggad, blocket dock) och hon är verkligen fantastiskt! Så stabil mot andra hundar, barn, vuxna. Hälsar så vänligt och försiktigt på barn och äldre och lite mer intensivt på "starka" individer. Ingen jaktinstinkt, lätt att ha lös, hänger med på allt som erbjuds men kan även ta det lugnt. Snabb och explosiv som attan och andas bra provade lite agility och tror hon skulle kunna bli duktig. Orädd, fysiskt tålig och svårstött, skakar av sig obehagliga upplevelser. Fick mig att tänka på diskussionen om den perfekta sällskapshunden som var på forumet på ett tag sen, en bra, frisk fralla har verkligen potential att platsa in där!
 
Och jag har typ bara träffat frallor som antingen är sjuka, rädda, aggressiva eller alltihop :angel:

Jättegoa hundar, skitroliga och glada, men med grava problem.
 
Så har jag varit frånvarande lite sista tiden, då min mor varit sjuk. Hon fick diagnosen cancer för knappt 7 veckor sedan som satt i lunga (därifrån växt fast i hjärtat), i binjuren och över 10 tumörer i skallen :( Hon har varit tuff nästan hela tiden, men givetvis med stunden av förtvivlan. Varit hemma hela tiden och skött sig mycket själv tills det inte längre gick - där har hennes granne och främst yngsta sonen (min lillebror då) varit där många gånger per dag och hjälpt. Sista två veckorna försämrades hon synbart varje dag och från att i lördags kunnat prata och ironiskt skämta lite gick hon till igår där hon inte längre var kontaktbar. Hon somnade in som hon ville i sitt eget hem, med alla oss fyra barn omkring sig och jag är så tacksam för att allt gick så lugnt och stilla. Andningen minskade under dagen och när vi alla varit samlade en stund, så tog två djupare andetag och så var det slut.

Nu känns livet oerhört tomt och märkligt. Är tacksam hon fick sluta sina dagar snabbt när väl sjukdomen började sätta henne ur spel, men kommer under lång tid att sakna pratstunderna med henne, alla knasiga SMS och allt spelande av Wordfeud med henne :heart

Nu är då bara resten kvar med att fixa hennes lägenhet. Hon började själv sortera väck saker när hon fick sin dödsdom (så typiskt henne) och några speciella grejer har hon sagt ska vem av oss det ska till. Hon var en fattig pensionär och inga snikna släktingar finns, så det som sparas är av affektionsvärde för oss. Men även om det är mycket rensat före, så ska ändå lägenheten tömmas och det är en skum känsla då mamma själv inte längre finns där :cry:
Beklagar verkligen sorgen :heart.
 
Passar en liten fralla nu (oreggad, blocket dock) och hon är verkligen fantastiskt! Så stabil mot andra hundar, barn, vuxna. Hälsar så vänligt och försiktigt på barn och äldre och lite mer intensivt på "starka" individer. Ingen jaktinstinkt, lätt att ha lös, hänger med på allt som erbjuds men kan även ta det lugnt. Snabb och explosiv som attan och andas bra provade lite agility och tror hon skulle kunna bli duktig. Orädd, fysiskt tålig och svårstött, skakar av sig obehagliga upplevelser. Fick mig att tänka på diskussionen om den perfekta sällskapshunden som var på forumet på ett tag sen, en bra, frisk fralla har verkligen potential att platsa in där!
Det är precis allt det som gör att jag gillar dom.:love:
 
Och jag har typ bara träffat frallor som antingen är sjuka, rädda, aggressiva eller alltihop :angel:

Jättegoa hundar, skitroliga och glada, men med grava problem.
Du måste ha haft jordens otur för rädd o aggressiv är ovanligt inom rasen,dom är kända för go o gla kexchoklad och att vara hundarnas clowner.
 
Du måste ha haft jordens otur för rädd o aggressiv är ovanligt inom rasen,dom är kända för go o gla kexchoklad och att vara hundarnas clowner.

Jag skulle inte säga att det är "jordens otur". Tycker definitivt att det skett en ökning av otrevliga frallor därute, vilket inte är så konstigt, eftersom kreti och pleti gärna avlar på allt möjligt när det gäller populära raser.
 
Nu har vi träffat vår nya salukikompis! Otroligt trevlig pojk som trots att han är ung var mycket respektfull och duktig när han umgicks med mina damer, inte alls så påflugen och bökig som unga hanar brukar kunna vara.

Han och Ebrah fick leka i en tom liten fårhage, jättekul hade de! Sedan tog vi en promenad genom skog. De bor inte alls långt från oss, matte är supertrevlig och dessutom nyfiken på både lure coursing och rallylydnad, så vi ska utan tvekan ses igen :D

Nu sover Ebrah i soffan här hemma, ser mer nöjd ut än på länge. Jag har köpt pizza och Aysu passar på att sträcka ut sig i hela sängen.
 
Jag skulle inte säga att det är "jordens otur". Tycker definitivt att det skett en ökning av otrevliga frallor därute, vilket inte är så konstigt, eftersom kreti och pleti gärna avlar på allt möjligt när det gäller populära raser.
Och dessutom kallar det för Fralla trots att det sällan är reggade individer :( (mer som en vidareutveckling av ditt inlägg snarare än svar).

Gäller väl iofs för många populära raser, men ändå. Det gör ju också att många tror sig ha något i kopplet som dom kanske inte alls har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp