Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite less på allting ikväll.

Aysu är fet. Jag vägde henne i söndags för att kunna hålla koll på vikten. Nu väger hon MER! Hon får verkligen inte gå upp ett gram till i vikt nu... Jag måste byta batterier i matvågen och så ska jag göra mitt bästa för att hålla stenkoll. Köpte hem lite allt möjligt som går att ha som utfyllnad i maten också (hon har vant sig vid att äta så otroligt mycket mat att hon spyr galla på morgonen när hon bara får det hon ska ha :banghead: ).

Valpen har dragit så hysteriskt mycket i mitt breda läderkoppel att det känns som om det snart kan gå sönder där som det är flätat... Jag har senaste dagarna haft ett brett nylonkoppel istället, men det är hårt på kanterna, så trots att hon inte går mycket i koppel så börjar kopplet nöta hål på mina handskar. Ska köpa ett nytt koppel.

Valpen är så galet varm av sig att jag blir knäpp på henne. Praktiskt att hon inte behöver kläder, men det är ungefär enda fördelen. Hon vill ha det kallt inomhus för att alls kunna slappna av samtidigt som jag och Aysu hela tiden vill ha det varmare...

Jag är trött på kylan, tänker på hur halt det kommer bli nästa vecka när det ska bli varmare och är less på mina hundskrällen som inte kan uppföra sig när de går i koppel. Den här veckan har de varit lösa varje långpromenad, men ja, det blir ju inte kul sedan när de måste gå mycket i koppel. Kanske borde försöka träna lite på det där :grin:


Nåååja. Imorgon ska jag försöka träna lite med hundarna, det får mig alltid glad. Dessutom fick jag precis (under tiden jag skrev det här inlägget :p ) veta att min nästan-granne köpte Ebrahs bror idag! De är på väg hitåt nu, så i helgen kanske jag kan träffa honom. Det vore jättekul att se hur han är jämfört med Ebrah.
 
Jag är lite less på allting ikväll.

Aysu är fet. Jag vägde henne i söndags för att kunna hålla koll på vikten. Nu väger hon MER! Hon får verkligen inte gå upp ett gram till i vikt nu... Jag måste byta batterier i matvågen och så ska jag göra mitt bästa för att hålla stenkoll. Köpte hem lite allt möjligt som går att ha som utfyllnad i maten också (hon har vant sig vid att äta så otroligt mycket mat att hon spyr galla på morgonen när hon bara får det hon ska ha :banghead: ).

Valpen har dragit så hysteriskt mycket i mitt breda läderkoppel att det känns som om det snart kan gå sönder där som det är flätat... Jag har senaste dagarna haft ett brett nylonkoppel istället, men det är hårt på kanterna, så trots att hon inte går mycket i koppel så börjar kopplet nöta hål på mina handskar. Ska köpa ett nytt koppel.

Valpen är så galet varm av sig att jag blir knäpp på henne. Praktiskt att hon inte behöver kläder, men det är ungefär enda fördelen. Hon vill ha det kallt inomhus för att alls kunna slappna av samtidigt som jag och Aysu hela tiden vill ha det varmare...

Jag är trött på kylan, tänker på hur halt det kommer bli nästa vecka när det ska bli varmare och är less på mina hundskrällen som inte kan uppföra sig när de går i koppel. Den här veckan har de varit lösa varje långpromenad, men ja, det blir ju inte kul sedan när de måste gå mycket i koppel. Kanske borde försöka träna lite på det där :grin:


Nåååja. Imorgon ska jag försöka träna lite med hundarna, det får mig alltid glad. Dessutom fick jag precis (under tiden jag skrev det här inlägget :p ) veta att min nästan-granne köpte Ebrahs bror idag! De är på väg hitåt nu, så i helgen kanske jag kan träffa honom. Det vore jättekul att se hur han är jämfört med Ebrah.
:heartheart:heart Det blir bättre imorgon!
 
Tycker lite synd om Sigge som inte bara kan få vara frisk utan en massa strul. Istället ska det schamponeras och borsta tänder och allt...
 
@Voff

Otis kör samma :D Här som bebis.
12237403_185323021807395_222285073_n.jpg

10808459_442729855896696_203970869_n.jpg



Åååh, hittade den här nu också. Bästisarna :love:

11324371_545940165544840_658156421_n.jpg
Helt underbara!
 
Är såå sugen på att gå en kurs! Är bara osäker om jag verkligen vill. Förra kursen jag gick var usel, för många hundar och människor, okunniga kursledare och trista metoder. Gick typ två gånger av åtta och kommer inte gå kurs där igen. Funderar på att gå en rallykurs eller träna med en träningsgrupp, men måste bara ta tag i det först :o

Så tråkigt, var gick du (inte noggrannare än du vill beskriva såklart)? Allmänlydnad eller något annat? Vad gjorde instruktörerna för fel, och hur många var för många?

... Sitter inte alls och pysslar med kursupplägg. :angel:
 
mina hundar far sta efter i traning i ett par dagar nu. Jag har lite for mycket att gora och min bil ar pa verkstan sa jag kan inte ta med dem overallt, de far inte plats i bilen jag lanat av sonen.
 
Ny dag, nya möjligheter, eller något sådant... Nu har jag vägt upp den mat som Aysu ska få idag, och jag ska inte(!) ge henne mer än det. Ska se vad vi kan hitta på för kul efter jobbet sedan... tar nog med kameran till skogen. Kanske. Känner mig inte så pigg på att fotografera Aysu nu när hon är så tjock.
 
Ungtiken är nu såld. Dock är det beslutat att vi köper tillbaka henne om hon mot all förmodan inte skulle klara L-testet.

Axi går fortfarande här och sporadiskt smådroppar mörkrött. Otroligt renslig tik som dessutom blöder väldigt lite! Inget tecken alls på höglöp och nu är vi på dygn 13. Jag ringde veterinärkliniken för att kolla upp det här med Progesterontest. Vi kunde inte få komma idag, sen är det stängt lör-sön. De skickar dessutom testet så man får inte svar förens dagen därpå. Pris 900:-. Billigt i förhållande till att missa en hel kull. Dyrt med tanke på att vi faktiskt har en hane här hemma som blir kåt som en kanin när våra egna löper. MEN han är jäkligt skärpt och obrydd med andra tikar och Axi känner han inte på det sättet så att hon tillhör vår flock.
Lurigt det här när man ska ha koll på en tik vars löprutiner man inte känner.
Tror dock vi ska ha is i magen över helgen och om läget är oförändrat på måndag så gör vi testet. Alternativet var att åka in på jourtid till Blå Stjärnan i Göteborg. Nu pratar vi dyrt och en bra bit att köra :crazy:
Axi själv flirtar med skägget men det är svårt att avgöra om det är enbart lek eller om det finns lite hormonkänslor med i uppvaktningen. Skägget är bara sur. Han gillar inte lek och han ogillar stora hundar som är "på". Så frågan är om han kommer bry sig så mycket om henne öht även i höglöp.

Jag blev så lycklig i morse när jag såg lite ljusrött på badrumsmattan. Tänkte "Jääääjj....parning"

Men det var ett ludd från mina raggsockar :meh:
 
Jag har nog sveriges mest uttråkade hund just nu. Det där dåliga samvetet jag hade över att Leo inte fick det han behövde har inte mildrats ett dugg sen han flyttade för en månad sen. Snarare har det blivit värre nu när Ixi är ensam, förut hade hon iaf honom att härja runt med. Känner mig som världens sämsta matte, enda positiva i alltihop är jag numera kan gå, så hon kommer ut på lite längre promenader. Det är mer än vi gjorde för en månad sen.
Kan det inte bara bli vår/sommar snart, så operationerna är överstökade och man kan gå ut i skogen o låta hundstackarn springa av sig.. Jag försökte gå i skogen igår.. Gick inge bra med syskonvagn med två ungar i :D Gnällig idag :p
 
Humör: Irriterad.
Sysslar med: Läser debatten om täckens vara eller icke vara.
:D

Jag täckar min ena hund för jag tycker att han behöver det. Han reser ragg längs hela ryggen, skakar, tjuter, får köldkramp. Den andra täckar jag bara om det blir riktigt kallt, då får hon köldkramp, eller om hon ska vara stilla länge eller ligga i bilen. Jag täckar med olika täcken beroende på väder och temperatur.

Vissa påstår ju att hundarna ska härdas, så lär dom sig att inte frysa. Jag tycker det är elakt, jag tycker det är plågsamt att se min hund frysa. En del påstår att man får anpassa tiden ute efter vädret, men jag vill att mina hundar ska kunna röra sig ordentligt varje dag. Då lägger jag hellre på täcken än att bara gå korta kissrundor. Vid extrem kyla går vi dock även vi kortare. Jag täckar även för att jag tror att musklerna håller sig lite varmare och mjukare, vilket leder till färre skador. Speciellt när det är halt ute och hundarna går och spänner sig och fläker sig. Däremot kan även jag höja på ögonbrynen åt folk som täckar med thermotäcke i Augusti för att det regnar.. Vad ska hunden då ha på sig i Januari?
 
Humör: Irriterad.
Sysslar med: Läser debatten om täckens vara eller icke vara.
:D

Jag täckar min ena hund för jag tycker att han behöver det. Han reser ragg längs hela ryggen, skakar, tjuter, får köldkramp. Den andra täckar jag bara om det blir riktigt kallt, då får hon köldkramp, eller om hon ska vara stilla länge eller ligga i bilen. Jag täckar med olika täcken beroende på väder och temperatur.

Vissa påstår ju att hundarna ska härdas, så lär dom sig att inte frysa. Jag tycker det är elakt, jag tycker det är plågsamt att se min hund frysa. En del påstår att man får anpassa tiden ute efter vädret, men jag vill att mina hundar ska kunna röra sig ordentligt varje dag. Då lägger jag hellre på täcken än att bara gå korta kissrundor. Vid extrem kyla går vi dock även vi kortare. Jag täckar även för att jag tror att musklerna håller sig lite varmare och mjukare, vilket leder till färre skador. Speciellt när det är halt ute och hundarna går och spänner sig och fläker sig. Däremot kan även jag höja på ögonbrynen åt folk som täckar med thermotäcke i Augusti för att det regnar.. Vad ska hunden då ha på sig i Januari?
Var finns denna debatt? :angel:
 
Humör: Irriterad.
Sysslar med: Läser debatten om täckens vara eller icke vara.
:D

Jag täckar min ena hund för jag tycker att han behöver det. Han reser ragg längs hela ryggen, skakar, tjuter, får köldkramp. Den andra täckar jag bara om det blir riktigt kallt, då får hon köldkramp, eller om hon ska vara stilla länge eller ligga i bilen. Jag täckar med olika täcken beroende på väder och temperatur.

Vissa påstår ju att hundarna ska härdas, så lär dom sig att inte frysa. Jag tycker det är elakt, jag tycker det är plågsamt att se min hund frysa. En del påstår att man får anpassa tiden ute efter vädret, men jag vill att mina hundar ska kunna röra sig ordentligt varje dag. Då lägger jag hellre på täcken än att bara gå korta kissrundor. Vid extrem kyla går vi dock även vi kortare. Jag täckar även för att jag tror att musklerna håller sig lite varmare och mjukare, vilket leder till färre skador. Speciellt när det är halt ute och hundarna går och spänner sig och fläker sig. Däremot kan även jag höja på ögonbrynen åt folk som täckar med thermotäcke i Augusti för att det regnar.. Vad ska hunden då ha på sig i Januari?
Härdas. Vilket jäkla dumt resonemang :mad:
Om hunden inte fixar kyla så lär den få vattensvans eller andra återkommande problem hur mycket man än "Härdar" den:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 127
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
906
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
20 21 22
Svar
422
· Visningar
27 329
Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
16
· Visningar
592
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp