Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har förstått att det inte är så vanligt, men när våra hanar har parat så har de varit hos tikägaren i typ en vecka.

Efter mycket om och men och många turer med avelsrådet så ska äldsta hanen para en tik nu i början av februari, så då flyttar han dit en vecka. Dom får chans att utvärdera hans temperament ordentligt, samt slipper vara oroliga att missa höglöpet. Har fungerat bra för oss :)
Min med. Den ena tiken (första gångs) hade det inte blivit någon parning om inte han varit där tror jag. Vi bor inte så de kan släppas lösa utan människor, och hon ville inte ha matte och husse i närheten. De fick stå i fönstret och spionera :p
 
Har förstått att det inte är så vanligt, men när våra hanar har parat så har de varit hos tikägaren i typ en vecka.

Efter mycket om och men och många turer med avelsrådet så ska äldsta hanen para en tik nu i början av februari, så då flyttar han dit en vecka. Dom får chans att utvärdera hans temperament ordentligt, samt slipper vara oroliga att missa höglöpet. Har fungerat bra för oss :)
Den här hanen står tillfälligt hos vår uppfödare. Han är egentligen dansk och tillhör en kennel där. Alternativet hade varit att låta tiken stå där ett tag men det känns inte rätt emot henne som lever i en familj och är otroligt social och gosig. Där hade det varit hundstall som gällt.
 
Jo, det skulle inte förvåna mig. Hon har ju länge visat att hon inte riktigt är gjord för vinterväder :meh:

Jag fick verkligen tänka aktivt på hur mycket värre det ser ut pga snön när vi gick där i skogen, i början blev det ju blodspår i marken och ännu mer om hon stannade för att nosa på någonting...

Och på tal om tassar så MÅSTE jag klippa klorna på valpskrället ikväll. Ser inte fram emot det. Hennes "klippa klo-tuggpinnar" är slut. Måste köpa nya.
Så trist med tassen. Hoppas den läker fort!

Jag klippte precis klorna på min huligan. Mutade med leverpastej. Måste verkligen få henne att tycka att det är myspys redan från början. :nailbiting:
 
Så trist med tassen. Hoppas den läker fort!

Jag klippte precis klorna på min huligan. Mutade med leverpastej. Måste verkligen få henne att tycka att det är myspys redan från början. :nailbiting:
Så jäkla typiskt nu också då hon skulle behöva mer motion för att inte bli fet som en utställningsgolden... Får vara jäkligt hård med mängden mat tills hon kan röra på sig ordentligt igen :( Har åtminstone sytt en ny sko till henne nu som är stor nog att rymma en tass med bandage.
 
@Red_Chili :nailbiting:
all-about-the-labrador-retriever-5217852cd73a4.jpg
 
Det finns en anledning till att det tar tid för mig att hitta rätt hund och att mina utländska uppfödar vänner hatar mig och mina krav som dom inte förstår.
Haha, du får köpa en hund som är helt oväntad, jag föreslår att du köper en yorkshireterrier :laugh:
 
Så jäkla typiskt nu också då hon skulle behöva mer motion för att inte bli fet som en utställningsgolden... Får vara jäkligt hård med mängden mat tills hon kan röra på sig ordentligt igen :( Har åtminstone sytt en ny sko till henne nu som är stor nog att rymma en tass med bandage.
Åh så trist :( Kan hon inte få vitkål och morötter och liknande? För det ska väl funka bra som bukfyllare.
 
Min med. Den ena tiken (första gångs) hade det inte blivit någon parning om inte han varit där tror jag. Vi bor inte så de kan släppas lösa utan människor, och hon ville inte ha matte och husse i närheten. De fick stå i fönstret och spionera :p

Många blir helt chockade när de hör att vi lämnar iväg honom sådär :p
Verkar inte vara så vanligt, skönt att någon mer också gör så!
 
Den här hanen står tillfälligt hos vår uppfödare. Han är egentligen dansk och tillhör en kennel där. Alternativet hade varit att låta tiken stå där ett tag men det känns inte rätt emot henne som lever i en familj och är otroligt social och gosig. Där hade det varit hundstall som gällt.

Nej, det förstår jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
813
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
331
· Visningar
17 658
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 247
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp