Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 4

Tack för intressant ljudupptagning! Har aldrig hört något liknande från vildsvinen här, så jag har väl aldrig hört någon galt.

Inte jag heller! Därför blev jag tvungen att googla om det kunde varit en gris när jag kom in! Och därför jag stod och lyssnade så länge, som den naiva människa man är :D "Det är nog en häst.." sen kom reptilhjärna och ba "ELLER EN GRIS?!"
 
Såg att de skulle ha prova på uppletande på klubben och funderar på om jag ska gå dit med gubben. Känner inte riktigt folket som håller på med det, och är lite rädd för nedlåtande blickar om jag vågar mig dit med en cavalier.
 
Såg att de skulle ha prova på uppletande på klubben och funderar på om jag ska gå dit med gubben. Känner inte riktigt folket som håller på med det, och är lite rädd för nedlåtande blickar om jag vågar mig dit med en cavalier.

Klart du ska dit!
Jag brukar också vara lite nojig, men alla gånger har jag fått jättetrevligt bemötande. De har tyckt att det är kul att även folk som inte har klassiska bruksraser letar sig till klubben :)
Var själv med på en prova-på dag för något år sedan med min ena och det var jättekul.
 
Häst??!!!
Den hästen lät isf inte sund :rofl:
Haha, nej! Det var därför jag tänkte att jag skulle gå närmare och kolla! Vi har lite över 100 hästar på gården nu, så brukar försöka hålla lite koll på dom när stallpersonalen inte är här. Och jag har aldrig varit med om en fölning, så tänkte om det var ett sto som hade börjat föla och stönade för att någon gått fel xD

(Jag hade dött direkt om jag borde i vildmarken!)
 
Gah känner mig lite smått korkad. Två av mina kortbeningar är fästingbehandlade med Nexgard - ville prova det i år istället för Bravecto (som funkade bra förr året). Sen tänkte jag i min enfald att den parade tiken skulle vara utan medel....men det går bara inte. Det kryllar av fästingkräk nu och jag har fått plocka väck flera som suttit fast :( Så då blev min tanke Nexgard eller Frontline......och insåg efter att ha läst på ordentligt att Nexgard är inte testat på dräktiga tikar:banghead: Så då är frågan Frontline eller fixa recept på Bravecto ? Känner inte riktigt för att stoppa i tiken Bravecto precis i början av en ev dräktighet, så det får nog bli Frontline ändå fast jag avskyr kladd i pälsen. Men det har folk i alla fall använt många år till dräktiga och digivande tikar, så det är väl känt - Bravecto är bara använt några få år än så länge.
 
Gah känner mig lite smått korkad. Två av mina kortbeningar är fästingbehandlade med Nexgard - ville prova det i år istället för Bravecto (som funkade bra förr året). Sen tänkte jag i min enfald att den parade tiken skulle vara utan medel....men det går bara inte. Det kryllar av fästingkräk nu och jag har fått plocka väck flera som suttit fast :( Så då blev min tanke Nexgard eller Frontline......och insåg efter att ha läst på ordentligt att Nexgard är inte testat på dräktiga tikar:banghead: Så då är frågan Frontline eller fixa recept på Bravecto ? Känner inte riktigt för att stoppa i tiken Bravecto precis i början av en ev dräktighet, så det får nog bli Frontline ändå fast jag avskyr kladd i pälsen. Men det har folk i alla fall använt många år till dräktiga och digivande tikar, så det är väl känt - Bravecto är bara använt några få år än så länge.
Vi kommer ge Bravecto även till tiken här i år igen. Enligt FASS är det säkert för dräktiga och digivande tikar och jag har frågat ett par uppfödarkollegor som kört på som vanligt med Bravecto utan problem. Känner mer oro ifall nått från tikens päls kladdar av sig på valparna.
 
Phu... Det blir exteriörbeskrivning på korningen så de hundar som kommer trots allt strul, får sin titel om de blir godkända på banan.
Hoppas nu att de som fick hoppa av gör ett försök på eget håll!
Sambo och tiken for till klubben så skägget och jag har skurat den kräksiga ryamattan ute på altanen, gått en sväng i skogen och gjort lite sakletande och kastat pinnar. Egentid för oss två :)
 
Tyvärr verkar det i vanlig ordning som om koppeltvånget förbigått vissa människor fullständigt. Mötte en dam med en lite chihuahua när jag var ute med hunden efter jobbet. Hunden sprang runt 60-70 meter framför ägaren som gick med näsan i telefonen, fullständigt utzonad från omvärlden. Hade god lust att orsaka ett medvetet hundmöte för att om möjligt skrämma henne lite genom överraskningsfaktorn, men avstod.
 
Kunde nyss konstatera att Aysu blir skitstressad bara av att känna lukten från grannens "ibland-schäfer" i trapphuset... Lyckat :banghead: Med tanke på att jag och matte undviker varandra så hade det ju varit betydligt enklare om Aysu bara blev stressad av att faktiskt se hunden, för hon ser den extremt sällan nu för tiden.

(hundskrället bor bara i huset vissa helger. Skäller och skriker så fort den ens ser skymten av andra hundar, skäller i trapphuset, skäller i lägenheten så att det hörs till oss så att vi ibland vaknar vid 1-2 på nätterna... kul hund det där.)
 
Kunde nyss konstatera att Aysu blir skitstressad bara av att känna lukten från grannens "ibland-schäfer" i trapphuset... Lyckat :banghead: Med tanke på att jag och matte undviker varandra så hade det ju varit betydligt enklare om Aysu bara blev stressad av att faktiskt se hunden, för hon ser den extremt sällan nu för tiden.

(hundskrället bor bara i huset vissa helger. Skäller och skriker så fort den ens ser skymten av andra hundar, skäller i trapphuset, skäller i lägenheten så att det hörs till oss så att vi ibland vaknar vid 1-2 på nätterna... kul hund det där.)
Skällande hundar är satans påfund... jag tål inte hundar som larmar obefogat och orimligt mycket. Är väldigt förskonad från det här där jag bor nu. Vet inte om det beror på bra isolation i väggarna eller om det bara råkar vara så att hundarna här inte skäller så ofta. Mina föräldrars grannar har två schäfer-liknande hundar och när tiken löper så bor hanen utomhus i kätting på nätterna. Då står han såklart där ute, skäller och vrålar mitt i natten för att han vill in.
 
Skällande hundar är satans påfund... jag tål inte hundar som larmar obefogat och orimligt mycket. Är väldigt förskonad från det här där jag bor nu. Vet inte om det beror på bra isolation i väggarna eller om det bara råkar vara så att hundarna här inte skäller så ofta. Mina föräldrars grannar har två schäfer-liknande hundar och när tiken löper så bor hanen utomhus i kätting på nätterna. Då står han såklart där ute, skäller och vrålar mitt i natten för att han vill in.
Samma här.. Jag är glad att mina hundar skäller extremt sällan. Aysu kan skälla vid vissa hundmöten, om vi möter stora och riktigt stökiga hundar, men hon har så mörkt skall att det åtminstone inte gör ont i öronen. Valpen kan skälla till någon gång om hon är busig. Då vill jag kapa stämbanden av henne eller något :angel: Men just skall lite då och då, "utan anledning" (jag veeet att hundarna anser att de har anledning till det) och sånt där gällt skall som skär i öronen, eller skall som gör att jag vaknar mitt i natten.. Jag blir knäpp på det.
 
Samma här.. Jag är glad att mina hundar skäller extremt sällan. Aysu kan skälla vid vissa hundmöten, om vi möter stora och riktigt stökiga hundar, men hon har så mörkt skall att det åtminstone inte gör ont i öronen. Valpen kan skälla till någon gång om hon är busig. Då vill jag kapa stämbanden av henne eller något :angel: Men just skall lite då och då, "utan anledning" (jag veeet att hundarna anser att de har anledning till det) och sånt där gällt skall som skär i öronen, eller skall som gör att jag vaknar mitt i natten.. Jag blir knäpp på det.
Filimon är rasen trogen väldigt tyst. Ibland kan han mullra till om han ska visa sig stöddig mot någon annan hund men han skäller aldrig till vardags, inte ens när han leker vilket jag är tacksam över. Han kan "voffa" lite när han sover men så länge han inte gör det på natten och väcker mig är det lugnt :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 113
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
583
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: cewe
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp