Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har insett att vi nog måste göra en permanent kastrering på Frank, nu matvägrar han igen pga av att granntiken löper...

Är det dumt att kastrera den äldre hunden när den yngre håller på att bli könsmogen? Tänkte om man på något sätt stör den äldre hundens auktoritet eller så? Frank fyller 3 i april och Morran är 8 mån nu
 
Vi har insett att vi nog måste göra en permanent kastrering på Frank, nu matvägrar han igen pga av att granntiken löper...

Är det dumt att kastrera den äldre hunden när den yngre håller på att bli könsmogen? Tänkte om man på något sätt stör den äldre hundens auktoritet eller så? Frank fyller 3 i april och Morran är 8 mån nu

Jag skulle kastrera så fort som möjlighet finns :)
 
Vi har insett att vi nog måste göra en permanent kastrering på Frank, nu matvägrar han igen pga av att granntiken löper...

Är det dumt att kastrera den äldre hunden när den yngre håller på att bli könsmogen? Tänkte om man på något sätt stör den äldre hundens auktoritet eller så? Frank fyller 3 i april och Morran är 8 mån nu

Vi kastrerade Rollo för ett litet tag sedan. Bästa beslutet vi tagit för honom då han också matvägrade när det fanns löptikar och var allmänt jobbig. Tonto är ett par månader yngre, men det har inte stört dynamiken mellan hundarna, det har snarare blivit bättre då dom faktiskt rök ihop när Rollo blev dum i huvudet av löptikarna.
 
Ska på ringträning imorgon :nailbiting: Har aldrig varit med tidigare, kan inget om utställningar och hunden är bara fem månader :nailbiting: Vad har jag gett mig in på?!
 
Fick en dragsele i julklapp! Urkul! Enda problemet är att den inte passar.

Det är en Non-Stop Harness. Jag kan spänna så att linfästet sitter bra, den sitter bra runt halsen, och längden på de tjocka fasta sidoremmarna ser bra ut.. Men banden jag ska spänna som går under magen och upp över sidorna, det är där problemet sitter. Spänner jag dem så att de sitter tätt intill kroppen på henne, då böjs de tjocka sidoremmarna.

Spontant känns det som att selen måste vara för stor, men samtidigt tror jag att den kommer vara för tight i halsen om jag går ner en storlek..? Hur hade ni tänkt?
 
Fick en dragsele i julklapp! Urkul! Enda problemet är att den inte passar.

Det är en Non-Stop Harness. Jag kan spänna så att linfästet sitter bra, den sitter bra runt halsen, och längden på de tjocka fasta sidoremmarna ser bra ut.. Men banden jag ska spänna som går under magen och upp över sidorna, det är där problemet sitter. Spänner jag dem så att de sitter tätt intill kroppen på henne, då böjs de tjocka sidoremmarna.

Spontant känns det som att selen måste vara för stor, men samtidigt tror jag att den kommer vara för tight i halsen om jag går ner en storlek..? Hur hade ni tänkt?

Absolut nej till tight i halsen! Vet dock inte hur en non-stop sele ska sitta. Funderade på den till Tonto, men den lär vara för liten i halsen till honom. :(
 
Absolut nej till tight i halsen! Vet dock inte hur en non-stop sele ska sitta. Funderade på den till Tonto, men den lär vara för liten i halsen till honom. :(
Jo det förstår jag, skulle inte ha på henne något som är för tight i halsen. Frågan är då om jag ska lämna kn den för att köpa någon annan variant..

Vad för sele skulle passa en hund som är 50 cm i mankhöjd men slimmad?
 
Jo det förstår jag, skulle inte ha på henne något som är för tight i halsen. Frågan är då om jag ska lämna kn den för att köpa någon annan variant..

Vad för sele skulle passa en hund som är 50 cm i mankhöjd men slimmad?

Måtten runt hals, bröstkorg och från manke till svansrot är måtten som avgör selen. :) Mankhöjden spelar ingen roll.
 
Fick en dragsele i julklapp! Urkul! Enda problemet är att den inte passar.

Det är en Non-Stop Harness. Jag kan spänna så att linfästet sitter bra, den sitter bra runt halsen, och längden på de tjocka fasta sidoremmarna ser bra ut.. Men banden jag ska spänna som går under magen och upp över sidorna, det är där problemet sitter. Spänner jag dem så att de sitter tätt intill kroppen på henne, då böjs de tjocka sidoremmarna.

Spontant känns det som att selen måste vara för stor, men samtidigt tror jag att den kommer vara för tight i halsen om jag går ner en storlek..? Hur hade ni tänkt?
Det kan ju vara så att just den modellen inte passar också. Så är det ju ibland.
 
Fick en dragsele i julklapp! Urkul! Enda problemet är att den inte passar.

Det är en Non-Stop Harness. Jag kan spänna så att linfästet sitter bra, den sitter bra runt halsen, och längden på de tjocka fasta sidoremmarna ser bra ut.. Men banden jag ska spänna som går under magen och upp över sidorna, det är där problemet sitter. Spänner jag dem så att de sitter tätt intill kroppen på henne, då böjs de tjocka sidoremmarna.

Spontant känns det som att selen måste vara för stor, men samtidigt tror jag att den kommer vara för tight i halsen om jag går ner en storlek..? Hur hade ni tänkt?

Hur sitter den när du drar i selen? Vi har en Non Stop till Frank och när han står rakt upp och ner så sitter selen jättekonstigt, men så fort han börjar dra och det ligger tyngd i selen så sitter den bra. Enligt hon som sålde den till oss skulle man inte fokusera så mycket på hur selen sitter utan vikt, utan hur den sitter när hunden lägger tyngd i selen. Men den ska ju inte skava såklart :)
 
Facebook bumpade den här idag, för det är exakt två år sedan. Lille Tod var här på kollo i några veckor. Ibland skäms jag faktiskt för att jag inte köpte den valpen åt Frodo, shit vad de tyckte om varandra... :love: Det är väl fullt rimligt att hunden har en egen hund? ;) Hoppas han gillar sin brorson lika mycket!
10402504_10152699471738666_3351019297746518028_n.jpg
 
Får inte riktigt till inställningarna i min nya D7200.. Har ÄNTLIGEN kommit underfund med hur jag får till AF-C, men jag har mycket att lära mig.

Den verkar så dålig på att ha en ljus bakgrund, då blir hunden helt mörk även om det inte är solljus direkt bakom. Det är säkert inte kameran utan inställningarna, men har fipplat runt en del utan att det blir mycket bättre..
 
Får inte riktigt till inställningarna i min nya D7200.. Har ÄNTLIGEN kommit underfund med hur jag får till AF-C, men jag har mycket att lära mig.

Den verkar så dålig på att ha en ljus bakgrund, då blir hunden helt mörk även om det inte är solljus direkt bakom. Det är säkert inte kameran utan inställningarna, men har fipplat runt en del utan att det blir mycket bättre..
du får ställa in så att den tar ljusare bilder, så blir hunden ljusare ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Emmi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp