Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då blir det direkt så kornigt. Vet inte riktigt hur jag ska få bilderna att bli ljusare, utan att det blir pixligt.

Känner mig som en nybörjare igen :rofl:
tumblr_oit1udQqet1s6orxfo1_1280.jpg
Längre slutartid större bländare ;)
 
Alltså, jag är så nöjd med den här valpen! :heart
Eftersom vi fick avbryta dagens wachteljakt pga storm så var vi hemma redan strax efter lunch. Floyd var ju med på jakten men satt i bilen större delen av tiden, så han hade rätt mycket energi när vi kom hem. Eftersom det var ljust (hurray!) och rätt lugnt hemmavid då så gick jag ut med honom en sväng i skogen. Tog med en minidummie med kaninpäls för att kasta lite enkla markeringar och kanske lägga ut den så han fick söka lite.
Kastade markeringarna på en åker och det gick som en dans, han verkar ha ärvt sin moders goda markeringsförmåga :D Inga tendenser till ärevarv (ännu ;) ) utan direkt hem med dummiesen så fort han hittat den. Vi fortsatte in i skogen och efter en stund kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att prova näsan på honom också :angel: Gjorde inga regelrätta sök eftersom han är så ung, utan kastade dummien så han fick höra vart den landade men eftersom terrängen var lite snårig och hög så såg han inte precis var den slog i backen.
Så jäkla impad av hans näsa alltså! 15 veckor gammal och visar redan upp ett bra sökmönster, förståelse för vittring i vind och en så himla fin uthållighet. Det här är fasen prestationsavel när den är som bäst, när man ser hur självklart hundarna går in i jobb som de avlats för i mååånga generationer.

:love:
 
Jag har kommit på en bra övning för när matte är trött och fluffis är pigg! Sitt i soffan och kasta iväg leksak = fluffis hämtar leksak och får då godis. Upprepa tills båda är trötta och nöjda. :p

Men hon var så himla duktig! Hon springer ju gärna iväg och tar leksaken för sig själv men nu kom hon snällt och la den i min hand varje gång! :love: När jag sen la undan leksaken eftersom godiset var slut så hämtade hon en annan. :angel: :D
 
Här har vi ett jäkla väder hela dagen. Storm, hagel, ösregn och blixtar och dunder. Första smällen kom när sambon var ute med Criga, Calibra, Skägget och Lilla S. Det small och blixtrade samtidigt, hela huset skakade och de var ute precis intill:nailbiting:

Tack och lov blev ingen skadad och hundarna brydde sig inte nämnvärt med sambon såg till att de alla kom snabbt in.
Vi som hade planerat att spåra i dag men det har blivit soffmys i stället.
Snark....långsamt :meh:
 
Så jäkla impad av hans näsa alltså! 15 veckor gammal och visar redan upp ett bra sökmönster, förståelse för vittring i vind och en så himla fin uthållighet. Det här är fasen prestationsavel när den är som bäst, när man ser hur självklart hundarna går in i jobb som de avlats för i mååånga generationer.
Och roligt är det; lilla svansen går i ett. Så söt och så jätteduktig. :love:
 
En av (de många...) nackdelarna med att inte ha bil är att jag vet inte exakt när vi åker. Så nu har jag stökat runt, gjort mig i ordning, packat en väska, upprepat försäkrat Monster att jodå han ska få följa med - och sen händer ingenting! :nailbiting:
Så nu går han runt och demonstrerar hur duktig och oumbärlig han är, genom att skälla ut blåsten. :up:

Men snaaaaaart bär det av på noseworkläger (typ). :D
 
På måndag blir det besök hos veterinären för en större genomgång av gammelhunden. Känns som han tacklar av mer och mer :( misstänker njurproblem eller diabetes nu :turd:




Lyckas inte radera denna smiley så bortse från den... ->
:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Emmi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 221
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp