Bukefalos 28 år!

Uschiamig... *bild

Sv: Uschiamig... *bild

Men hon började väl inte ruva då hon la första ägget? Höns, gäss och ankor väntar med att ruva till de har en lagom mängd ägg så alla kläcks ungefär samtidigt.


Mini hälsar att du ska vara glad att det inte är gäss!
 
Sv: Uschiamig... *bild

Nix, hon började ruva direkt.

Hälsa tillbaka att hon gärna får låna hem Mongo, hon kommer älska gäss efter en vecka med honom :angel: :D
 
Sv: Uschiamig... *bild

Jag kommer ihåg när vi hade gäss och de la bortåt 15 ägg innan de började ruva. Mini blev mer och mer förtvivlad.

Gäss både tutar högt, bits, slåss med vingarna och jagar en när man går eller rider. Det kan inte Mongo!
 
Sv: Uschiamig... *bild

Ska vi slå vad? :angel:

Men äh. Ska ni bli avskräckta ska jag kanske skicka Pikko istället, hon är ännu värre. Hon skriker som fan och hon attackerar så fårt man kommer minsta lilla nära, och hennes bett är INTE sköna :devil:
Btw så brukar Elvis attackera oss om Cocco är nere också. Hon hatar Cocco kort sagt. Du ska se hennes flygmanövrar då, det ser rätt kul ut :D Däremot verkar det inte vara så skönt när hon griper tag i huvet med klorna :angel: :devil:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Skräckhistoria:
När Mini var 3 år satt hon i sin lilla barnbassäng i trädgården. En sån där rund, uppblåsbar du vet. Jag var i köket. Plötsligt hör jag skrik från trädgården och sprang ut. Runt bassängen står 5 fullvuxna skånegäss och ska bada. Mini skrek och fightades bäst hon kunde för att försvara sin bassäng, men de kom från alla håll. Hon var vid detta tillfället kortade än vad gässen var.

Vad är en liten burpippi mot det?:devil:

Att den ungen inte fick fågelfobi är ett under. Stackars liten.:crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Håhå nu är jag elak, men i mitt huvud ser det ganska kul ut :o Det är iofs samma med attackerande gojor, så länge man slipper det själv :D

Påminn mig om att jag aldrig ska skaffa varken gäss eller gojor. Jag håller mig till mina "extremsnälla" råttor :angel:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Men hallå, kom inte och anklaga mig för osanna grejer heller :mad: :angel:

Jag kan bevisa att de är hela fortfarande, dock en aning ommöblerade ;):D
 
Sv: Uschiamig... *bild

:rofl: Dom kanske finns kvar... men frågan är vart.. råttburen kanske? :D Ligger dom där så är dom garanterat ommöblerade :angel:
Iofs.. hade det vart mina råttor så hade dom inte funnits kvar alls efter en ca 5 min
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En seger på ett försök, det är resultatet hittills för Björsby Ryttarförening i zon Polar i årets upplaga av Folksam Ponnyallsvenska.
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Köpet av travhästen Global Agreement blev ett stort auktionsfynd. Resultatet hittills: fyra segrar och nästan 700 000 kronor insprunget...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Hästnyheter I Brasilien har regnet återvänt till det redan svårt översvämningsdrabbade området i södra delen av landet. Bilder visar på ett...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp