Utan maskmedel och kattungemat!!!!!?????

Sv: Utan maskmedel och kattungemat!!!!!?????

Jag tar faktiskt också hellre en basilusk än kejsarsnitt/kroksvansar/andningsproblem osv osv.

Så du får hellre in Fiv eller felv än får en kattunge med svansknick?? Helt allvarligt alltså :confused:.

Varför i alla välden då??
 
Senast ändrad:
Sv: Utan maskmedel och kattungemat!!!!!?????

Alla ni som nu har så mycket mer fakta och kan så mycket mer än alla andra. Kan ni svara på en enkel fråga? personligen har jag en känsla av att det blir allt vanliga att katter kastreras. Hankatter kommer jag nog ihåg att blev kastrerade redan i min gröna ungdom, men kastrering var dock mindre vanligt än det är nu. Nu låter ju nästan alla jag känner kastrera sina katter.

Samtidigt så ökar antalet vildkatter. Om man gjorde två kurvor bredvid varandra med antalet vildkatter och antalet kastrerade katter så skulle det rätt så tydligt visa sig att det inte på något sätt finns ett klart samband mellan att kastrera katter och minska antalet vildkatter.

Orsaken till att det blir fler vildkatter torde alltså inte vara att vissa personer som vill ha kattungar från sin egen katt inte omedelbart kastrerar den.

Inte heller tror jag att orsaken till ökningen av antalet vildkatter är att människor på senare år blivit allt mer okänsliga och anser sina katter vara slit och släng. Folk är inte mer störda nu än de var förr.
Eller tror ni det?

jag har kollat en hemsida med förteckning över de flesta av Sveriges katthem. Det var c:a 30 katthem som enbart sysslade med katter och sedan var det lika många som mest har katter men även andra djur.
De 30 katthemmen omplacerar årligen c;a 200 katter vardera det blir 6000 katter om året och det är då inte hela sifran.
Varje katthem har också kölista där det kan finnas flera hundra katter.
Några katthem tar emot omplaceringskatter från människor som inte kan ha kvar katten men de katterna är bara en liten del av de katter som tas emot.
De flesta katterna som kommer till katthemmen är tama katter och kattungar som har övergivits och sedan vistats ute kortare eller längre tid.
Tama katter som finns ute blir också skygga när de blir bortjagade och får stenar kastade på sig.
I somras har vi som 2 privatpersoner fångat in 4 kattfamiljer och där har det visat sig att alla kattmammorna var tamkatter från början.
Det är många som vill hjälpa de förvildade katterna som finns ute men det är inte så många som tas in för det finns så många tama katter som behöver akut hjälp.
Det är mer våld i vårt samhälle nu och det gäller också för katterna. alltför många ser dom som slit och släng.
En hel del av de kattungar som det inte hittas hem till dumpas.En del ställs ut i igentejpade kartonger långt inne i skogen och på soptippar.har de tur så kan de hittas av en svampplockare eller någon som rastar hunden.
jag vet inte hur många som inte hittas men för varje katt innebär det förstås ett stort lidande.
Ett annat sätt att bli av med kattungar är att släppa ut dom på en hårt trafikerad väg, gärna motorväg.
Hände sånt förr?
Jag har jobbat med hittekatter i 3 år och jag vet att många människor är okänsliga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 397
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 068
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 198
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 253
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp