Bukefalos 28 år!

Utbetalning av föräldrapenning

Brandgul

Trådstartare
Jag har missat att begära föräldrapening för november och gjorde det idag :crazy: Tror ni det är kört att få pengarna denna månad eller kommer de i slutet av december?

Nu fick jag verkligen ont i magen...
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

En kompis gjorde samma misstag som dig och fick pengarna månaden efter. :(
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Nej det tror jag inte.

Jag glömde begära för några dagar, ringde då FK som sa att fixar jag det nu så hinner de komma på dne här utbetalningen eftersom jag redan är ett pågående ärende!
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Jag ska ringa dem direkt på måndag!

Nu har jag suttit febrilt och räknat här. Lånet som ska betalas denna månad hade jag redan satt undan för. (Jag sätter undan ett fast belopp varje månad och det som jag skulle sätta in denna månad dras först i februari)

Sen får jag ju lite pengar från 20-31 oktober. Det borde bli någon tusenlapp och sen har jag drygt 4000 på "sparkontot". Jag behöver bara få ihop ca 6000:- för att klara mig utan lån *puh* Men det skulle ju vara skönt att slippa tömma sparkontot innan jul. Det var ju tänkt till julisar och lite sånt extra :(

Jag har suttit med andan i halsen sen jag blev föräldraledig och bara väntat på att jag ska missa detta någon månad, så blev det just över jul :( Men jag ska testa att ringa...

Det var väl roligt att få hela min ekonomi presenterad ;) Jag tar ju inte ut så många dagar så någon jättesumma handlar det ju inte om.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Du behöver inte vänta tills på måndag, dom har öppet till kl 21 idag, imorgon 8-15 och på söndag 15-21
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Jag har glömt begära fp ett par gånger, har då mailat via hemsidan och de har kört extra utbetalning till mig! Så ibland funkar FK utmärkt, ibland driver de en till vansinne...
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Ibland har jag inte fått gjort begäran i rätt tid men jag har sluppit vänta tills nästa utbetalning utan fått pengarna någon eller ett par veckor senare bara. Hoppas de kunde hjälpa dig när du ringde.
Sist jag ringde dit vart jag så förvånad att min första tanke var "har telefonsvararen gått sönder" när en dam harklade sig i luren efter bara ett par signaler. Inge kö alltså. Trodde inte det var möjligt!
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men jag undrar om jag kan ställa en egen? Om man är föräldraledig på heltid - kan man inte lägga in för ett längre intervall än en månad? Jag är gravid och tänkte börja ta ut fp from 7/1 - eftersom jag inte jobbar alls under föräldraledighetstiden så tänkte jag lägga in om fp from 7/1 tom juni någon gång (sen tar jag ut lite semester, sen fp igen). För att slippa hålla koll på det varje månad. Det borde väl gå? Jobbar man så får man ju ändra för varje månad.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

När jag anmälde första gången så gjorde jag det för 6 månader framåt. Behöver man göra någon ändring så är det ju inga problem. Senast jag anmälde så gjorde jag det för 3 månader framåt.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Jag har lagt min begäran om föräldrapenning via nätet och där kan man lägga för flera månader i taget. Egentligen vill de hellre att man gör det. Enklare för dem att planera...
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Så gjorde jag oxå i början, en FP-månad löper mellan den 21 och den 20e. Sen får du det utbetalat kring den 25e.

Ex. Föräldrapenning 081021 - 081120 utbetalas 081125.

När jag sen gjort på internet har jag gjort i början av varje månad när jag vetat på ett ungefär vilka utgifter jag har och vad maken kommer tjäna.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

När jag har missat och begärt försent, typ som du, så har jag fått pengarna runt den 7.e månaden efter.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

I mitt fall: 7 dec eller 7 januari? Jag begärde alltså den 21:a nov.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Jag begärde FP för första gången i lördags, på nätet. Tog 4/11-31/12. Preliminärt utbetalningsdatum: 26/1! Höll på att sätta vattnet i halsen!
Ringde FK igår och de kunde inte se min begäran ännu men eftersom de hade min inkomst osv skulle det gå ganska snabbt trodde hon, absolut före januari iaf. Jag sa att det vore ju skönt om det kom före jul och det trodde hon absolut att det skulle göra. Sköööönt! Hann ju bli lite orolig där...vår bostadsrätt här i Stockholm är ju inte gratis med dagens ränta precis, det skulle aldrig ha gått att vänta till januari med mina pengar.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Jag kan fixa det. Men det blir inte så roliga julklappar då :( Jag har så pass lite att betala när jag är föräldraledig.
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Vad jag förstod på informationsträffen jag var på hos FK så har man bara lagt in om fp före den 10:e så får man pengarna samma månad, dvs du borde få din första utbetalning runt den 25 dec (blir väl innan jul då gissar jag på).

Jag upptäckte när jag testade att första utbetalningens datum "försvann" (layouten på sidan - något la sig över det), det syntes alltså inte, men det fanns en kolumn med ett belopp och la jag ihop beloppen så blev totalen rätt, samt att beloppet i första kolumnen stämde med vad jag ville ha för första månaden. Alltså jag testade att begära Fp för tre månader framåt, jag såg tre kolumner med belopp, men det var bara kolumn 2 och 3 där det stod datum. Jag blev också lite chockad först - dröjer det så länge innan jag får pengar? Men sen såg jag att det fanns en kolumn utan datum först - alltså gissade jag på en bugg i systemet. Har dock inte kollat det med FK. Något liknande som hänt dig?
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Hä... Kollade på sidan nu och jag får hela utbetalningen i morgon. Puh... Hur gick det till? En vänlig själ, eller ett smart datasystem. Glad är jag i alla fall :bump:
 
Sv: Utbetalning av föräldrapenning

Hä... Kollade på sidan nu och jag får hela utbetalningen i morgon. Puh... Hur gick det till? En vänlig själ, eller ett smart datasystem. Glad är jag i alla fall :bump:

Samma för mig! Jag anmälde ju ännu senare än du, i lördags på internet.
De måste vara extra snälla och snabba nu före jul så ungarna får klappar! :laugh::laugh::laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
5 313
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 838
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp