M

MollyMatilda

Hej! Har två utekaniner, 6 månader. Under sommaren har barnen lekt med dem i köket och suttit och gosat i soffan lite då och då eftersom det varit lika varmt ute som inne så spelar det ju ingen roll.

Min fråga nu är kan man ta in kaninerna en liten stund (10-15 min) under vintern för att klappa och gosa? Hur har ni gjort? Har hört att de är väldigt känsliga för värme växlingar. Vad säger ni experter??

Det är så mycket gosigare att kunna kramas på riktigt och lättare för barnen. Än så länge är det ju inga problem eftersom det är 15-20 grader ute på dagarna. Vid vilken ute-temp ska man låta dem stanna ute för gott? Vi har ca 20 gr inne (som alla andra också förståss :o)

Vill ju mina små änglar det bästa!!:love:

Anledningen att de inte får flytta in är att vår Pappa är allergisk :o( Liten stund går bra men de skulle inte kunna bo inne med oss.
 
Sv: Ute-niner

Jag skulle inte ta in de i vintern. Temperatursskillnaden bör inte vara mer än 10 grader, som sagt är kaniner ganska känsliga för värme :)
 
Sv: Ute-niner

När jag var liten och hade utekaniner fick man pälsa på sig och vada ut i snön och klappa på dem där, de tyckte inte om att vara inne under vintern alls. Så sätt på barnen overallerna och ut i kaltet med kanicklarna när vintern kommer :D. Ni kan ju ta ut dem i selar så de får hoppa av sig, de tycker de är jättekul!
 
Sv: Ute-niner

Så gör jag fortfarande.
På med täckbyxor, jacka, mössa och vantar.
Sen tar jag ut kaninerna i hagarna av kompostgaller och sitter med.
Väldigt skoj att titta på kaninerna när de härjar runt i snön, plus att jag märker att de uppskattar sällskapet. :D
 
Sv: Ute-niner

Hihi, vad härligt! Jag får lite nostalgi när jag tänker på det, men jag är glad att mina nuvarande springer omkring här inne istället. Kommer ihåg att jag höll på att frysa häcken av mig många gånger.

Men blir det en varmare såndär solig härlig dag med luftig snö, slänger jag ut mina kaninstackare några minuter >:P De kutar runt som små.. kaniner, studsar och gräver :D.

bijpe1.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 945
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Jag studsade up klk 7, för att hinna prata med katten och ta en kopp kaffe. A kom 7.40 och bäddade säng och tog på strumpor. Jag frågade...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 396
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp