Utomkvedshavandeskap, missfall

turbofling

Trådstartare
Idag skulle jag ha gatt in i vecka 8 men sen ett par dagar har jag brunaktiga smablödningar sa jag var hos min gynekolog igar. Tyvärr kunde hon inte se ngt i livmodern men kunde inte heller utesluta att det satt sig pa annan plats sa hon skickade mig vidare till gynakuten. Även där kunde vi inte fa klara besked mer än att det inte blir ngn bebis :(. Hcg värdet lag pa 400 ngnting och det är för lagt för veckan och för lagt för att stärka misstankar om utomkvedskap. Pa ultraljud kunde han se en skugga i livmodern men för svagt för att vara säker pa att det var början till ett embryo. Han kunde inte heller se ngt i äggstockarna men kunde inte heller utesluta att ngt litet sitter där eller pa ngn annan plats. Eftersom jag inte har ont alls sa avvaktar vi över helgen (och jag ska aka in akut vid större blödningar eller smärtor). Pa mandag ska vi ta nya prover, han menade att om hcg värdet har stigit sa tyder det pa att ngt växer pa fel plats, har det sjunkigt sa tyder det pa en graviditet som avstannade innan det egentligen ens börjat.

Har andra här haft ägg som fäst pa fel plats, hur har det varit för er?
Eller tidigt avstannade graviditeter, har kroppen skött det själv och hur har det varit?

Inte nog men sorgen över att det inte blir ngn bebis, nu har jag oron ocksa för att behöva opereras.
 
Jag hade ett MA i vecka 10. Embryot hade slutat utvecklas i V 6. Kroppen tog hand om allting själv under en veckas tid ungefär från första droppen blod till allting va ute.

❤️
 
Blödde du mkt direkt eller började det langsamt?

Jag hoppas saklart pa min kropp ska ta hand om allt själv men nu är fjärde dagen med bara bruna flytningar.
 
Jag gick till v.12 i tron att allt var bra när ett VUL visade att liten dött i v.6 redan. Fick inga bruna flytningar förrän v.13 och behövde cytotec-behandling två omgångar för att rensa ur livmodern.

Har även haft ett missfall i v.10, men där kände jag i v.8-9 nånting att det gått på tok (mina symtom försvann) och där skötte kroppen det själv utan problem. Fick bruna flytningar som på bara nån dag övergick i blod.

Beklagar oerhört missfallet :(
 
Usch vad tråkigt :(

Jag fick tidigt missfall för ett par veckor sen. Var som en något utdragen mens. Började med små blödningar i ett par dagar och sen som riklig mens ytterligare ett par dagar. Hade inget ont alls. Alla gravidsymtom försvann direkt när blödningen kom igång ordentligt.
 
Om du inte har ont och skulle varit i V8 skulle jag inte oroa mig för utomkveds.

Och hcg på 400 i den veckan är snarare ett tecken på missfall eller MA.

Såklart kan det ju ha varit ett utomkveds ändå men som kroppen själv har tagit hand om.
 
Jag har haft ett utomkveds med levande foster i v 7+3 när äggledaren togs bort, hcg på över 13.000 då.

Sedan har jag haft ett utomkveds som kroppen stötte ut i v 5+1. Där steg hcg efter blödning men var ändå under 500 vill jag minnas veckan efter att det började blöda. Tog evigheter att bli färdigt och fick skrapas till slut (inga tecken på graviditet på rätt plats).

Sedan två "vanliga" missfall i år i v 5+1.
 
Det mesta visade pa att det inte är ett utomkveds men läkaren kunde inte till 100 % utesluta det eftersom han inte heller sag ngt i livmodern mer än en slemhinna. Men att jag inte har ont var ett "bra" tecken. Jag hoppas pa ett sjukande hcg pa mandag och att kroppen tar hand om det själv sa fort som möjligt.

Vi har redan tre barn där graviditeterna var enkla sa det pa ngt sätt kändes det redan fran början som att det inte skulle ga bra en fjärde gang.

Jag har följt vartraden lite i bakgrunden och hade hoppats att fa vara med, sa jag vill bara skriva till dig lil-sis att jag hoppas verkligen att det är din tur nu.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag började blöda pyttelite i v 12. Inne på gynakuten så var liten död och hade troligen dött redan i v 9. Ett MA med andra ord. Jag fick cytotec som rensade ur allt och blödde bara några dagar efter.

Styrkekram till dig. Fruktansvärt jobbigt att gå igenom :heart
 
Jag har haft ett X som började som ditt och med hcg som ditt ungefär. Ingen större smärta heller men kände av det litegrann. Opererades bort och allt gick bra, fick tre barn efter det genom IVF.
 
Jag hade ett MA som upptäcktes i v 14. Började med en liten blödning som jag inte brydde mig om. Ett par dagar senare blev det blodbad delux och jag fick skrapas akut. Det var inget foster kvar när jag kom in, men gyn gissade på att det inte gått längre än till vecka 12 i alla fall.

Andra gången fick jag MA i v10, då hade det slutat utvecklas i v6. Det tog kroppen hand om på egen hand.
 
Fick ett MB i slutet på vecka 10. Hade haft lite bruna flytningar från och till (dock aldrig mer än bara på pappret) någon vecka innan. Vaknade sedan i ett blodbad,bokstavligen. Kroppen tog hand om allt själv. Hcg var 250 dagen efter och 32 tre dagar senare. Troligen hade fostret varit dött några veckor. Kom ut innan vi åkte in på kontroll
 
Nu har börjat blöda som en vanlig mens och har mensvärk sa jag hoppas att det betyder att det är ett vanligt missfall och kroppen klarar ut det själv. Mina känslor aker upp och ner, jag är glad för att det enda hände sa pass tidigt och att det aldrig egentligen var ngt som levde men samtidigt är jag ledsen för bebisen som inte blev ngt.

Hur lang tid har det tagit för er innan kroppen aterhämtat sig och varit tillbaka i vanlig cykel igen?
 
Nu har börjat blöda som en vanlig mens och har mensvärk sa jag hoppas att det betyder att det är ett vanligt missfall och kroppen klarar ut det själv. Mina känslor aker upp och ner, jag är glad för att det enda hände sa pass tidigt och att det aldrig egentligen var ngt som levde men samtidigt är jag ledsen för bebisen som inte blev ngt.

Hur lang tid har det tagit för er innan kroppen aterhämtat sig och varit tillbaka i vanlig cykel igen?
Första gången tog det nog 2 månader från allt var ute tills jag hade mens och ägglossning igen. Andra gången blev det ägglossning 2 veckor efter att blödningen slutat.
 
Nu har börjat blöda som en vanlig mens och har mensvärk sa jag hoppas att det betyder att det är ett vanligt missfall och kroppen klarar ut det själv. Mina känslor aker upp och ner, jag är glad för att det enda hände sa pass tidigt och att det aldrig egentligen var ngt som levde men samtidigt är jag ledsen för bebisen som inte blev ngt.

Hur lang tid har det tagit för er innan kroppen aterhämtat sig och varit tillbaka i vanlig cykel igen?
Beklagar verkligen :(

För mig tog det lite mer än en vecka att sluta blöda efter att jag fått cytoteken och missfallet påbörjades. Sen fick jag ägglossning rätt så fort efter det. Som en vanlig menscykel ungefär. Men det är väldigt individuellt. I mina papper stod det att det kunde ta 4-8 veckor.
 
Nu har börjat blöda som en vanlig mens och har mensvärk sa jag hoppas att det betyder att det är ett vanligt missfall och kroppen klarar ut det själv. Mina känslor aker upp och ner, jag är glad för att det enda hände sa pass tidigt och att det aldrig egentligen var ngt som levde men samtidigt är jag ledsen för bebisen som inte blev ngt.

Hur lang tid har det tagit för er innan kroppen aterhämtat sig och varit tillbaka i vanlig cykel igen?

Hade ägglossning i princip direkt efter att allt va ute och sen mens 2 veckor efter ägglossning. Sen fortlöpte cykeln som vanligt med 28 dagar. Så för mig gick det fort.
 
Nu har börjat blöda som en vanlig mens och har mensvärk sa jag hoppas att det betyder att det är ett vanligt missfall och kroppen klarar ut det själv. Mina känslor aker upp och ner, jag är glad för att det enda hände sa pass tidigt och att det aldrig egentligen var ngt som levde men samtidigt är jag ledsen för bebisen som inte blev ngt.

Hur lang tid har det tagit för er innan kroppen aterhämtat sig och varit tillbaka i vanlig cykel igen?
Jag hade utomkvedes, var dock så länge sedan så jag inte riktigt kom ihåg, men vet att det syntes på ultraljud och togs bort i vecka nio, och för mig gjorde det ONT, kraftig smärta nedanför buken.
Hoppas i övrigt kroppen tar hand om det nu när det är som det är utan komplikationer. Kram.
 
Jag hade ett MA i början av sommaren. Det upptäcktes på tidigt ul i vecka 6. Jag rekommenderades att ta cytotec för att få ut detfort och på så vis slippa förstöra hela sommaren med blödningar.

Jag blödde i sex veckor utan uppehåll efter jag tog cytotec i vecka 8. Ändå konstaterade läkaren med ul redan efter två veckor att allt kommit ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Nagot har hant med min hast. det borjade i mandags nar han gjorde ngt konstigt med hoger bak nar jag red, jag tog naturligtvis in honom...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Flipp
·
J
  • Låst
Övr. Barn Hej! Är det någon där ute som har haft utomkvedshavandeskap?? Jag var på mvc idag, Det har gått 6 veckor sen sista mensens första...
Svar
11
· Visningar
29 908
Senast: Yahoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp