Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2015

iNHALE

Trådstartare
Året är slut om några få dagar och det är dags att blicka fram mot ett nytt utställningsår.
Vad har ni för utställningar planerade för det kommande året och vad hoppas ni på för framgångar?

Måste säga att jag fått lite blodad tand efter utställningarna här under hösten och lär nog försöka pallra mig iväg på ett par tre stycken under kommande år. Först lär det bli Malmö Internationella hoppas jag på, någon mer som redan nu vet att ni ska dit?
 
Jag längtar! Men här uppe får vi vänta ända till i mitten på maj :( Åker kanske, kanske till stockholm och ställer men får se. Har inte bestämt det ännu.
Jag hoppas att skrutten lyckas med 2 cert i år, han blir 1 år i februari :)
 
Roligt. Hade gärna åkt iväg på fler uställningar, men det är svårt när man har en stor hund och ingen bil.

Måste försöka hitta en bra uställnings-outfit. Har bara visat i svarta jeans och en svart skjorta innan, men det känns lite tråkigt. Har en stor knalligt orange bur till hunden så kanske kör på svart med starkt orangea detaljer :p
 
Året är slut om några få dagar och det är dags att blicka fram mot ett nytt utställningsår.
Vad har ni för utställningar planerade för det kommande året och vad hoppas ni på för framgångar?
Vi ska åka på så många som krävs för att vi ska få 3:e certet :angel::D
Planen är troligen denna:
Strängnäs, 14 mars
Stockholm, lilla 4 april
Västerås, 25 april
Norrköping 6 juni
Borås, 27 juni
Askersund, 8 aug
Eskilstuna 15 aug
Norrköping 16 aug
Gotland?
Stora stockholm?
Men det beror helt på om/när vi får 3:e certet och vilka tävlingar vi ska på i våra andra grenar. Tyvärr krockar flera av utställningarna med andra tävlingar vi tänkt åka på så där får vi se vad vi prioriterar. Beror ju lite på löp mm med eftersom man inte får åka på lydnads/brukstävling då men utställning går bra. Sen åker vi troligen på några inofficiella i närheten med :p

Ska bli kul, har inte ställt sen i somras.
 
Året är slut om några få dagar och det är dags att blicka fram mot ett nytt utställningsår.
Vad har ni för utställningar planerade för det kommande året och vad hoppas ni på för framgångar?

Måste säga att jag fått lite blodad tand efter utställningarna här under hösten och lär nog försöka pallra mig iväg på ett par tre stycken under kommande år. Först lär det bli Malmö Internationella hoppas jag på, någon mer som redan nu vet att ni ska dit?
Kommer kanske dit och kollar :)
 
Jag hoppas på att få vara ledig från jobbet på långfredagen för att kunna ställa Winzi på Svensk vinnare-15 (Lilla Stockholm) då jag inte ställt utan sedan i augusti i år. Hoppas komma iväg på i alla fall ett par stycken utöver det men domarlistorna som ligger ute är inte jättelovande för i år tyvärr :(

Winzi blir 2 år i maj så sista certet är väl målet för i år så hon blir SEUCH. Hennes ägare (jag är fodervärd) kommer säkert vilja ställa henne lite också, även om hon egentligen har en ny tik som kommer vara junior hela säsongen som det lär vara mest fokus på.
 
Jag hade planer på att åka till Lettland 21-22/3 men då måste man åka fredag (framme lör 11.00) eller onsdag och hem måndag (i Stockholm tis 10.30) men nu ser det ut som om man inte får ha hund med på båten.... Så då sket sig det så nu är jag sur.... ;-)

Har nån här åkt till Lettland på senaste som har koll??
 
Jag var på MyDog och ställde min 13 månader gamla golden idag, då han inte varit så rolig kring andra hundar det senaste var jag väldigt orolig över hur det hela skulle gå, men han skötte sig riktigt bra både inne i ringen och på mässan! Blev riktigt stolt!
Det blev ett Very Good som jag är väldigt nöjd med, vår första officiella:)
Kanske går det lite bättre nästa gång om jag lyckats lära honom att trava på ordentligt i ringen och att jag lyckas dämpa mina nervösa nerver så jag kan ta mig tid att ändra ben och få till ett bra stå, men som sagt, jätte nöjd med mitt lilla troll:D

Så nu blickar vi framåt och ska träna på, så ska vi satsa på Gotland Dog Show i sommar! Enda problemet med att bo på en ö, så mycket svårare att ta sig till alla roliga utställningar man skulle vilja delta i..
 
Jag hade planer på att åka till Lettland 21-22/3 men då måste man åka fredag (framme lör 11.00) eller onsdag och hem måndag (i Stockholm tis 10.30) men nu ser det ut som om man inte får ha hund med på båten.... Så då sket sig det så nu är jag sur.... ;-)

Har nån här åkt till Lettland på senaste som har koll??
Vilket rederi är det du åker med? Har svårt att tro att du inte får ha hund på båten. Åkte med min hund från Tallinn till Stockholm och bokade en djurhytt. Rastar gör man ute på det öppna decket (finns en "sandlåda" för husdjur).
 
Åkte till Tallinn förra året och det var inga problem. Samma bolag, men det verkar som att alla djurhytterna är bokade (mailade och frågade). Vill inte ha kvar hundarna i bilen eller boka djurbur över. Det var så mycket enklare att åka till Tallinn än till Riga med tider, visst vi hoppade finalerna på söndagen för att hinna med båten. Hade ju varit kul med ett BaltisktCH som titel...
 
Jag har ev tänkt ställa Qarusell på en inoff i Vindeln i februari men jag har inte riktigt bestämt mig än. Vi behöver träna mer om vi ska fara på nån officiell i år. Hon blir 2 år i februari just innan utställningen.
Kanske ställer jag på den officiella i Vännäs i juni eller när det nu är, har lite dålig koll. Hon har hittills "bara" fått VG på utställning så jag vet inte riktigt om vi ska fortsätta, har inga planer på avel eller så. Måste nog bli bättre på att trimma och på att visa henne om det ska gå riktigt bra :(
 
Jag har lite halvfula hundar så ska jag få cert får det bli små utställningar på brukshundklubbar där vi förhoppningsvis är ensamma i rasen ;). Har inga särskilda inplanerade men så fort det blir vår ska jag anmäla till ett par stycken.
 
Jag har ev tänkt ställa Qarusell på en inoff i Vindeln i februari men jag har inte riktigt bestämt mig än. Vi behöver träna mer om vi ska fara på nån officiell i år. Hon blir 2 år i februari just innan utställningen.
Ställ i Vindeln så kan du gå och hälsa på min mormor åt mig ;)
 
Jag har tänkt ställa min tollare som blir 1 år den 17 maj på åtminstone 3 officiella i år. Piteå i maj, Vännäs i juni och Sundsvall i oktober. Ev. blir det även någon SSRK utställning, uppfödaren hade önskemål om det i alla fall. Sen har jag också 4 inofficiella inplanerade, då jag är nybörjare att ställa är det skönt att träna. Har inga förväntningar alls egentligen, även om det naturligtvis är roligt om det går bra:D
 
Hon heter Maj-Lis, hon bor i det ganska stora tegelhuset där Ideon låg (visst hette det så?)
Odeon hette biografen :) och vi bodde mitt emot den fram till slutet av 80-talet. Ringer ingen klocka på namnet på din mormor men det har förändrats en hel del sen jag bodde där ;)
Men nu är vi helt off topic... ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: valy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 306
Senast: Snurrfian
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Senast: Piglet
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 262
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp