Utställningstråden 2017

Räknas inte att du ger signaler från utsidan av ringen som dubbelhandling? Eller har jag missuppfattat det begreppet?
Jo, på SKK och SBK gör det det. Men på schäferspecialer är det en annan sak. Där visar man aldrig själv utan ägarna springer utanför ringen och de flesta hundar har ett "eget" mekaninsk ljud som man tränat in dem på. Ett jäkla liv är det :D
 
Idag var det dags för en inoff! :D Hon blev BIR med HP och så vann hon gruppfinalen! Helt galet! :love: :heart

Odwvkae.jpg
 
Jo, på SKK och SBK gör det det. Men på schäferspecialer är det en annan sak. Där visar man aldrig själv utan ägarna springer utanför ringen och de flesta hundar har ett "eget" mekaninsk ljud som man tränat in dem på. Ett jäkla liv är det :D

Så du ställer bara på schäferspecialer då?
För annars måste du ju träna henne på vanligt sätt också eftersom det inte är tillåtet med dubbelhandling på SKK/SBK-utställningar.

Varför måste man hålla på med dubbelhandling överhuvudtaget?
 
Så du ställer bara på schäferspecialer då?
För annars måste du ju träna henne på vanligt sätt också eftersom det inte är tillåtet med dubbelhandling på SKK/SBK-utställningar.

Varför måste man hålla på med dubbelhandling överhuvudtaget?

Årets mål är SSM (schäfermästerskapet) och därför lägger jag krutet på att hon ska veta precis vad som gäller med det upplägget.
Självklart kommer hon tränas på "vanligt sätt" också men schäfer visas ju oftast springandes före sin handler även på SKK och då är specialerna bra träning när man får matte som drivkraft framför.
Imorgon är planen att ha henne mer i fotposition även om det går ut över rörelserna just då.
 
Så du ställer bara på schäferspecialer då?
För annars måste du ju träna henne på vanligt sätt också eftersom det inte är tillåtet med dubbelhandling på SKK/SBK-utställningar.

Varför måste man hålla på med dubbelhandling överhuvudtaget?

Det är samma sak med boxer, om än mindre extremt. Om man ställer boxer på "europeiskt" sätt ska den stå med "drag", vilket det är få som kan utan att någon står utanför ringen. Sen tycker jag det för det mesta är snyggt skött, inte en massa viftande eller pipande. Så på boxerspecialer är det vanligast. På SKK utställningar blir det istället vanligare att de ställs top & tail.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 661
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 904
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp