Utställningstråden 2017

Är det någon som har koll på att ställa Amstaff? Har lovat att hjälpa en kompis med henns tik..
Vad har man för halsband etc?
 
Inget championat igår. Tassa fick exc utan ck pga domaren tyckte att hon var dåligt musklad bak. Inget jag har tänkt på så får kolla henne när jag hämtar henne ikväll, och se om det är något som behöver göras något åt, eller om det var råga om tycke och smak hos domaren.
Nästa cert-försök: Piteå!
 
Är det någon som har koll på att ställa Amstaff? Har lovat att hjälpa en kompis med henns tik..
Vad har man för halsband etc?

De flesta har väl snakekedja, vill jag minnas.
Många flyttar bakbenen också, vilket var det första jag lade märke till när vi ställde svägerskans amstafftik. Var inte van med det eftersom ingen med Eurasier flyttar några ben. :)
 
Polly är parad, men tyvärr hinner jag inte märka om hon är dräktig eller inte innan anmälningstiden till vår stora rasspecial går ut. Känner inte riktigt för att kasta pengarna "i sjön" med att anmäla Skalman dit - men trist att inte kunna åka. Roligaste tillställningen på hela året, men jag får glädja mig åt att jag hann med lilla specialen i år i alla fall :)
Jag ska anmäla till Norrköping, som är typ 1,5 vecka före Pollys ev nedkomst - så får jag kuta fram och tillbaka med Skalman dit och se till att han inte hälsar på någon annan hund :o
 
Från dagens internationella i Tvååker:

Sablans vad varmt det blev. Jag hade klätt mig för blåst och regn. Hunden var konstig, nästan som att hon hade ont. Jag fick inte borsta eller ta henne i rumpan av någon märklig anledning. Dvs det fick inte domaren heller (eller ja, det gick okej men hon var obekväm). Vet inte riktigt vad det beror på eftersom jag aldrig haft problem innan att röra henne där.

Men resultatet blev BIM med cacib. Åkte till Tvååker för cacib så det känns ganska lyckat även om det hade varit roligare att säga att vi blivit BIR på våra två första utställningar tillsammans ;) (Jag är sämst förlorare, det är vad jag menar)
 
Från dagens internationella i Tvååker:

Sablans vad varmt det blev. Jag hade klätt mig för blåst och regn. Hunden var konstig, nästan som att hon hade ont. Jag fick inte borsta eller ta henne i rumpan av någon märklig anledning. Dvs det fick inte domaren heller (eller ja, det gick okej men hon var obekväm). Vet inte riktigt vad det beror på eftersom jag aldrig haft problem innan att röra henne där.

Men resultatet blev BIM med cacib. Åkte till Tvååker för cacib så det känns ganska lyckat även om det hade varit roligare att säga att vi blivit BIR på våra två första utställningar tillsammans ;) (Jag är sämst förlorare, det är vad jag menar)
Zeppe blev jättearg på mig när vi var i Norge och jag skulle borsta svans och byxor. Vet inte varför. Var inga problem sen när domaren var och tog där men det var precis som att han inte fattade att det var jag :/

Grattis till BIM och cacib :D
 
Zeppe blev jättearg på mig när vi var i Norge och jag skulle borsta svans och byxor. Vet inte varför. Var inga problem sen när domaren var och tog där men det var precis som att han inte fattade att det var jag :/

Grattis till BIM och cacib :D

Jädra konstigt alltså. Aja, nu ska vi hem till Vänersborg. :D
 
Från dagens internationella i Tvååker:

Sablans vad varmt det blev. Jag hade klätt mig för blåst och regn. Hunden var konstig, nästan som att hon hade ont. Jag fick inte borsta eller ta henne i rumpan av någon märklig anledning. Dvs det fick inte domaren heller (eller ja, det gick okej men hon var obekväm). Vet inte riktigt vad det beror på eftersom jag aldrig haft problem innan att röra henne där.

Men resultatet blev BIM med cacib. Åkte till Tvååker för cacib så det känns ganska lyckat även om det hade varit roligare att säga att vi blivit BIR på våra två första utställningar tillsammans ;) (Jag är sämst förlorare, det är vad jag menar)
Grattis igen! :bump:
 
Tvååker var ingen hit för oss. Har inte stött på särskilt många allrounddomare som gillar Breeze, så vi gick från flera raka Bästa hanhund-placeringar på specialerna till ett VG. Trodde först vi hade åkt ner ett hack pga att domaren tyckte att han snarkade i andningen (han reagerade på strypet som han ibland gör när det är varmt, så det blev dubbel stress), men resten av kritiken var ganska ljummen också. Tror vi kan glömma det där med CACIB. Positivt var dock att han inte försökte äta upp passerande hundar idag utan låg lugnt och städat på sin plats.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Tvååker igår! Vi fick nöja oss med ett slätt excellent och en andraplacering i unghundsklassen men jag är supernöjd ändå för det var en superpetig finsk domare. Alpinas uppfödare ställde henne och det var så kul att få se min fina hund "på riktigt"! :love:

1OlkRa9.jpg

N8ZKrlf.jpg

unuS8wP.jpg

iOXbiuG.jpg

VCxthzu.jpg

d4Khlpe.jpg

ubk5gIO.jpg

gBnNZ18.jpg
 
Är det någon som har koll på att ställa Amstaff? Har lovat att hjälpa en kompis med henns tik..
Vad har man för halsband etc?

Jag ställer amstaff. Har provat olika halsband till henne, fastnat för snakekedja och koppel till det. Hon trivs bättre när kopplet inte sitter i nacken hela tiden så låter det mest hänga löst Men halsband är en smaksak Ta det ni trivs bäst med!

Annars tycker jag det är svårt att ge tips då man inte sett hunden det handlar om. Du får gärna visa/skicka en bild på henne så kan jag försöka ge tips utifrån hur hon ser ut
 
Sitter och funderar om jag ska anmäla Fenna till Eskilstuna eller inte bara för det är på hemmaplan, detta utställningsår för Fenna är ju inget att hurra över men det kliar lite i fingrarna att anmäla Fenna till en utställning i alla fall. :cautious:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 927
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
456
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 162
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 841
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp