Bukefalos 28 år!

Vaccinering

Jenka

Trådstartare
Visst är det kring ettårsdagen som hunden ska vaccineras? (dvs, sist han vaccinerades var vid 3 mån typ).

Kände mig säker men veterinären skulle skicka kallelse/påminnelse när det var dags och den borde jag ha fått tycker jag iom att han fyller på tisdag.
 
Sv: Vaccinering

Ja, det är när hunden fyller 1 år som den ska vaccineras igen. Man har skrivit i datum för nästa vaccination i min hunds pass.
 
Sv: Vaccinering

Skall hunden delta i SKK/BK aktivitet så måste vaccineringen vara gjord senast på hundens 1 årsdag.
Gäller det bara att hunden skall ha fullgott skydd så är det 12 månader från 12 v vaccineringen som gäller, enligt vet o tillverkare av vacciner.
 
Sv: Vaccinering

Påminnelsetjänster när det gäller vaccinering är jättebra men man måste som djurägare ändå ha koll, för det kan hända nåt som gör att påminnelsen inte kommer iväg eller kommer fel.
En hund som är vaccinerad som valp vid 8 och 12 veckor ska vaccineras igen vid 1 års ålder, för hundens skull (dvs vaccinets verkan, inget sagt om SKKbestämmelser etc) gör det inget om det går över tiden lite grand, men det kan väl vara lättare att komma ihåg som djurägare att min hund ska vaccineras på sin födelsedag eller strax innan än att det är 12 veckor efter födelsedagen.
 
Sv: Vaccinering

Jo självklart, koll har jag ju men blev osäker när påminnelsen inte kom (vilket den nu gjort).

Vallhund: Oj då, men hur länge gäller det? Han fyllde i tisdags och ska vaccineras i nästa vecka, men han borde väl få vara med efter det? (nu brukar inte vi hålla till där iaf, men ändå).
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: Zevzan
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 503
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 219
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 311
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp