Bukefalos 28 år!

Vad är bukefalos?

Sv: Vad är bukefalos?

Och jag!

När man har sagt det tillräckligt många gånger så räcker det med "hästforumet". :D
Nej när man sagt det tillräckligt många gånger vet de vad man menar med buke helt enkelt...

:rofl::rofl::rofl:

Säkert har en del problem med att man "pratar" med folk bakom en skärm, men det är för att dels de inte vet hur det går till och dels för att de är avis över att man har ett intresse mm................
 
Sv: Vad är bukefalos?

-Men är det där folk du känner som tycker så?
-Nja inte riktigt, men nästan, eller tja en del känner man nog till det mesta om.
- Men du har alltså inte träffat dom på riktigt?
- Njä - jo några enstaka.

Luff som försöker förklara något hon läst om på Buke som massor m människor tycker är bra.
 
Sv: Vad är bukefalos?

Ett apastort internetforum där man kan diskutera precis vad som helst, preciiis vad som helst.
 
Sv: Vad är bukefalos?

Haha en jobbarkompis som är biltokig och särskillt opeltokig hörde mig snacka så dant om buke så tillslut så gick han in här och kikade... Han höll på att smälla av när han såg statestiken med antalet användare... :eek: så många det var minsann inte de... Och sedan att man kan ta upp precis allt som inte ens är i närheten av hästar...
 
Sv: Vad är bukefalos?

*kl*

Kom på att den här tråden är perfekt för en fråga jag klurat på lääänge: Hur fasen uttalar man Bukefalos på engelska? Bjukefälos? Bukkefälos? Bjukefaloos? Hjälp! :D
 
Sv: Vad är bukefalos?

Man gör det enkelt för sig och säger kort och gott buke...:D :D :D :D
 
Sv: Vad är bukefalos?

Tur man pratar svenska så man slipper fundera över det... :cool:
 
Sv: Vad är bukefalos?

Så när jag vill berätta om nåt jag läst om här blir det: "The other day on Bjook..." :rofl: Inte så konstigt att man har ett visst rykte här... :angel: :devil:
 
Sv: Vad är bukefalos?

:rofl: Nej och det är knepigt nog att försöka beskriva vad Buke är utan dylika associationer... :rofl:
 
Sv: Vad är bukefalos?

*kl*

Kom på att den här tråden är perfekt för en fråga jag klurat på lääänge: Hur fasen uttalar man Bukefalos på engelska? Bjukefälos? Bukkefälos? Bjukefaloos? Hjälp! :D

På engelska stavas det "bucephalus", vilket gör uttalet något lättare. Hittade för övrigt följande uttalsbeskrivning:

byou- (as in the word 'you')

seph- (as in the name joseph)

uh- ( as in the muttering sound of 'uh')

lus (as in the word 'lust' without the 't')
 
Sv: Vad är bukefalos?

Förlåt, men :rofl:! Jag tror folk tycker jag är underlig nog utan att behöva höra att jag dagligen uppsöker en sajt med ordet "phallus" i!! :rofl: :devil:
 
Sv: Vad är bukefalos?

Ja, för även om den är en utav de större som finns så är den uppbyggd ungefär likadant som andra sajter. Så himla ovanlig är den inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 829
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp