Vad är de första sakerna du tänker på om du tänker på din häst?

Vild och fri när jag tänker på mitt SWB sto.
Raring, när jag tänker på min SWB åring.
Älskad när jag tänker på min Tinker.
Busig och minnen efter min älskade som syns på avataren när jag tänker på min shettis.
Vilken tur att jag fick dig, när jag tänker på min islandshäst.

Jag har en brokig skara hästar här hemma. :love::love:
 
Sommar. På somrarna fanns han nämligen bara rakt över gatan så man kunde springa ut barfota i hagen kl 4 på morgonen och se solen gå upp. Eller ta en sen ridtur eller helt enkelt bara rida ner till havet. Borra in näsan djupt i manen och dra in den där speciella doften av sommarvarm häst. Min alldeles egna. Nästa som ploppar upp är mupp. För det är han, en stor sådan. Så mycket roligt vi haft åt hans muppigheter under årens gång. Hur en häst kan gå omkull på väg in i boxen eller springa in i en öppen baklucka på en parkerad bil är ett mysterium (och utan att skada sig mer än lite skrapmärken!) och nåt som vår mupp bland många saker faktiskt gjort. Härliga minnen som rusar förbi i skallen nu :)
 
Mammas lilla gosegris! För att jag haft honom sedan han var liten, lärt honom allt och för att vi har våra egna små gos/mysrutiner :)
 
"Vilken tönt." :D

Och sen infinner sig en allmän glad-känsla.

Och sen tänker jag på att han bara är min medryttarhäst och att han snart kommer att flytta iväg till en fodervärd långt bort eftersom jag inte har råd att själv ta honom på foder. :down:
 
Hennes underbara mule:love: om hon tycker att jag inte pussar henne fort nog kommer hon med sin underbara mule och vill bli pussad :love:

Hur fantastiskt tålmodig hon är på alla sätt.

Hur otroligt preveligierad jag är som får ha denna underbara individ i mitt liv :love:
 
Hur han är som en stor gosig nallebjörn att hantera och nästan som ett popcorn att rida. :D Speciellt nu när kylan kommer.
Helt underbar såklart! :love:
 
Pepsi tänker jag direkt på barbackaturer och mysiga stunder! Min själsvän helt enkelt.

Bella tänker jag bus och stoig. Charmig och go när hon är på det humöret.
 
Att jag är lyckligt lottad att jag har möjligheten att få vara ägare på en sådan fin, okomplicerad och trevlig häst. :D
 
Jag ler alltid vi tanken på hennes namn och tänker:

snäll
saga
är det sant? (Att hon är min)
Vacker
speciell
 
Lycka :love:
Glädje
Sinnesro
En dröm som blev sann
Utmaning
Bokstavsbarn
En räv bakom varje öra
 
Tänker mest typ "älskade bebis häst" (ja, när man är fyra år är man faktiskt fortfarande en bebis ;) )
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ golit tänker sällan på Rom. I varje fall i det gängse begreppet. Däremot far tankarna ett par gånger om dagen till despotatet Epirus...
2
Svar
23
· Visningar
730
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 408
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp