Bukefalos 28 år!

Vad är det med män och förpackningar?

Här har folk med filosofiutbildning ett försprång. Det torde vara ett felslut att förvänta sig att det finns innehåll i förpackningarna bara för att förpackningarna står där.

Hahahaha! Herrejisses :p

Undra på att jag trampar i fällan gång på gång, jag har ju bara en ynka gymnasieutbildning i ryggsäcken...en två-årig sådan dessutom (känn på den ni, så gammal är jag. När togs två-åriga linjer bort liksom? ;)).
Mannen är däremot högutbildad, om än inte i filosofi..men nätverkstekniker & programmerare kanske har samma försprång? :)
 
Hahahaha! Herrejisses :p

Undra på att jag trampar i fällan gång på gång, jag har ju bara en ynka gymnasieutbildning i ryggsäcken...en två-årig sådan dessutom (känn på den ni, så gammal är jag. När togs två-åriga linjer bort liksom? ;)).
Mannen är däremot högutbildad, om än inte i filosofi..men nätverkstekniker & programmerare kanske har samma försprång? :)
Fast det var ju inte högutbildad som var poängen, utan specialutbildad i just filosofi. Då blev Philosophias skämt klockrent.
 
Hahahaha! Herrejisses :p

Undra på att jag trampar i fällan gång på gång, jag har ju bara en ynka gymnasieutbildning i ryggsäcken...en två-årig sådan dessutom (känn på den ni, så gammal är jag. När togs två-åriga linjer bort liksom? ;)).
Mannen är däremot högutbildad, om än inte i filosofi..men nätverkstekniker & programmerare kanske har samma försprång? :)

Än är det inte försent att skaffa sig ett försprång när det kommer till en utbildning i att avslöja flingpaketen. :D

Jag gick också tvåårig linje. Praktisk utbildning dessutom (G-linjen på Strömsholm).
 
Än är det inte försent att skaffa sig ett försprång när det kommer till en utbildning i att avslöja flingpaketen. :D

Jag gick också tvåårig linje. Praktisk utbildning dessutom (G-linjen på Strömsholm).
Jag ska göra ett tredje försök idag att köpa quinoa (är det brist??) Skulle laga quinoa i helgen och när jag tog fram paketet var det typ en tesked kvar. Irritation. Grävde mig ännu längre in i skafferiet, YES, ett paket till! Med ytterligare en tesked ... :mad: Har ett nästan fullt paket svart quinoa men den är inte god, så hård att man riskerar plomberna. Och i två affärer har det varit slut över helgen.

Det är faktiskt jättelätt att få en massa slattar stående när det är mindre än en portion kvar i kartongen ... Och inte bara kartonger förresten, jag har alltid slattar av allt möjligt hemma. :meh:
 
Funkar fortfarande inte att dra upp såvida man inte är Stålmannen. :meh:

Jo det funkar om man tar isär flikarna ordentligt, jag kan försäkra dig om att mina händer faller inte under kategorin stålmannen. Min man har samma problem som du tydligen har, och det är inte fråga om styrka utan teknik.
 
Tror de heter clamshell på klingande svenska. Har också för mig att tapetkniv är det enda verktyg som fungerar på dem, saxar brukar sällan klara det.
$_57.JPG


Notera det ironiska i hur den ligger packad...
 
Ibland när jag har bråttom på morgonen ställer jag in den tomma yoghurtförpackningen i kylen istället för att diska ur den. Logiken: Det känns trevligare att yoghurtresterna står kylda istället för rumstempererat i 10-12 h. Nackdelen: Man ska komma ihåg att diska ur förpackningen på kvällen, annars står man där efter ett tag med fullt kylskåp men trots det inget att äta... O_o
 
Ja vadå, gör inte alla det?! :confused:


*har blivit mycket bättre på att leva med icke-färgkoordinerade handdukar på torkstället :o :o*
Mycket enklare att hålla sig till en enda kulör eller som en kompis sa när han öppnade garderobsdörren här, "fan, har du hängt in skogen i garderoben?" :p :rofl:
 
Mycket enklare att hålla sig till en enda kulör eller som en kompis sa när han öppnade garderobsdörren här, "fan, har du hängt in skogen i garderoben?" :p :rofl:

Jag ogillar att man ställer krav på den man lever med, men eftersom jag sköter tvätten hemma så har jag lämnat in ett önskemål om att min sambo endast köper svarta strumpor av ett visst märke.
 
Det finns faktiskt vissa förpackningar som verkar vara konstruerade av nån gravt efterbliven, tex. kaffepaketen med "estrella-rycket" som iallafall inte jag fixar att rycka upp utan verktyg modell ett par feta rörtänger e.dyl.

Va?
Kaffepaketen är ju skitenkla att öppna. Man bar drar försiktigt, nåt ryck behövs inte
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 481
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 978
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp