Bukefalos 28 år!

Vad är det med män och förpackningar?

Jag öppnar paket lite hur som helst.
Vem fasiken kom på det nya saltpaketet med ett pyttehörn som inte ens gick att öppna
Kaffepaket kan jag öppna för det mesta än så länge
mjölkpaket står bara tomma i kylen när dottern är hemma, tur vi har nära till affären nu.
Tvätten tvättas enligt:mörkt och färgat ihop. Vitt för sig och rosa och rött för sig
maskinen i detta hus tar en evighet så :)
Just nu hängs tvätten på dörrar och stolar men en ställning ska inhandlas.
 
När det nu ändå babblas om smörgåsar så vill jag påpeka att det bästa sättet är att först äta upp kanterna. Inte bara på en smörgås i taget, nänä, först kanterna på smörgås 1-2-osv till oändligheten och därefter det smaskiga innandömet på smörgås 1-2-osv till oändligheten :d
 
När det nu ändå babblas om smörgåsar så vill jag påpeka att det bästa sättet är att först äta upp kanterna. Inte bara på en smörgås i taget, nänä, först kanterna på smörgås 1-2-osv till oändligheten och därefter det smaskiga innandömet på smörgås 1-2-osv till oändligheten :d

Du och jag och femåringarna!
 
Jag förutsätter naturligtvis att alla vettiga personer här äter smörgås precis som jag och alla landets femåringar - runt kanten först och mitten sist. Det är svårt med baguetter men det går, även om folk runtomkring en på fiket tittar lite.

Men ja självklart, hur skulle man annars äta dem? Lämna de tråkiga kanterna till sist? :confused: :p
 
Köpte hem en påse Pågens gifflar häromdan. Efter öppnandet förstod jag att det visst skulle finnas ett annat sätt som gör att det går att tillförsluta påsen igen. Men jag tog en vanlig plastpåse och klämma istället. Funkar fint.
 
Vi har ett avslappnat förhållande till förpackningar här hemma, men att min partner brer smör på fel sida knäckebrödet (den håliga, mörka) kommer jag aldrig förstå. Det är smått rubbat.

Min sambo hävdar bestämt att det prompt ska vara så, och hon envisas även att bre Polarbröd och liknande på det sättet.
 
Vi har ett avslappnat förhållande till förpackningar här hemma, men att min partner brer smör på fel sida knäckebrödet (den håliga, mörka) kommer jag aldrig förstå. Det är smått rubbat.

Det är helt ju sjukt. Dumpa! :mad:

MIN SAMBO OCKSÅ! Samma med polarkakorna.

Överväger starkt att lämna honom pga detta.

Men alltså hallå, det där gör ju JAG! Och JAG kan väl inte göra fel?! JAG har ju alltid rätt, i allt jag gör och säger!

Knäckebröd kan visst bres (bredas?) på den mörka, ihåliga sidan, och polarkakor också. Ja, jag skulle till och med gå så långt som att säga att de bör bres (bredas?) på den mörka, ihåliga sidan. Så det så.

MVH

Hon som gick under smeknamnet Knäckebrödshuligan i skolmatsalen genom hela gymnasiet på grund av detta mycket väl genomtänkta och utvecklade sätt att bre sitt dagliga bröd.
 
Något OT men: kan någon göra mig en tjänst och skjuta den som kom på förpackningar i sån där formgjuten plast, eller vad det kan heta?

Jag har hittills aldrig kunnat öppna en sådan utan a) vassa verktyg, b) blodvite.

$_57.JPG


Notera det ironiska i hur den ligger packad...


Vid ca 3min så pratar han om just detta problem - skrattar jämt! :rofl:
 
Men alltså hallå, det där gör ju JAG! Och JAG kan väl inte göra fel?! JAG har ju alltid rätt, i allt jag gör och säger!

Knäckebröd kan visst bres (bredas?) på den mörka, ihåliga sidan, och polarkakor också. Ja, jag skulle till och med gå så långt som att säga att de bör bres (bredas?) på den mörka, ihåliga sidan. Så det så.

MVH

Hon som gick under smeknamnet Knäckebrödshuligan i skolmatsalen genom hela gymnasiet på grund av detta mycket väl genomtänkta och utvecklade sätt att bre sitt dagliga bröd.

Eller hur! Jag fattar inte hur man kan bre på "snålsidan" alls! Det är ju godare när det är lite mer smör på. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp