Bukefalos 28 år!

Vad är det med män och förpackningar?

Vi har för övrigt två föremål här hemma som räddat vårt förhållande. Det ena är diskmaskinen, det andra är en sån där liten plastfolieavskärare som man sätter på förpackningen. Den senare har eventuellt även räddat min mentala hälsa.
 
Samma här och Jag ignorerar ångesten i hans ögon när jag öppnar chipspåsen i botten
Vad kul att jag får en chans att skriva detta i caps lock som omväxling till att skrika det åt min sambo: HUR SVÅRT ÄR DET ATT TITTA PÅ PÅSEN INNAN DU ÖPPNAR DEN!? :rage:

Jag blir provocerad till och med av tomma chipspåsar som är öppna i botten. Det är typ onaturligt eller något. Min magkänsla säger att det är fel och magkänslan ska en lita på sägs det.
 
Vad kul att jag får en chans att skriva detta i caps lock som omväxling till att skrika det åt min sambo: HUR SVÅRT ÄR DET ATT TITTA PÅ PÅSEN INNAN DU ÖPPNAR DEN!? :rage:

Jag blir provocerad till och med av tomma chipspåsar som är öppna i botten. Det är typ onaturligt eller något. Min magkänsla säger att det är fel och magkänslan ska en lita på sägs det.
Köp Pringles till dem ;)
 
Vi har ett avslappnat förhållande till förpackningar här hemma, men att min partner brer smör på fel sida knäckebrödet (den håliga, mörka) kommer jag aldrig förstå. Det är smått rubbat.
MIN SAMBO OCKSÅ! Samma med polarkakorna.

Överväger starkt att lämna honom pga detta.
 
Härligt att inte vara ensam @niphredil ! Och tack för stödet, @Dentaku
Partnern rör dessutom runt i tallriken med fil och müsli så allt blir en gröt istället för att som vi civiliserade människor äta från kanten. Bör nog ge upp.
 
Partnern rör dessutom runt i tallriken med fil och müsli så allt blir en gröt istället för att som vi civiliserade människor äta från kanten. Bör nog ge upp.
Eh, nä, snarare lära dig av din partner som gör helt rätt?

Börjar tro att du kanske till och med ljuger om knäckemackorna.
 
Eh, nä, snarare lära dig av din partner som gör helt rätt?

Börjar tro att du kanske till och med ljuger om knäckemackorna.

Precis. Det är lätt att komma in här och prata skit om sin partner för att få sympati men sen visar man sina rätta färger! Vi kanske ska tipsa partner om att dumpa?
 
Precis. Det är lätt att komma in här och prata skit om sin partner för att få sympati men sen visar man sina rätta färger! Vi kanske ska tipsa partner om att dumpa?
Ja, jag håller med dig. Det är lätt att få sympatier när man hävdar felaktig bredning av knäckemacka men uppenbart var det ju mer till den här historien än vad vi först trodde. Kanske brer partnern jättefint och på rätt sida?

Jag tycker absolut att partner ska underrättas så att vi kan berätta för honom att han måste DUMPA. Kan inte se nån annan lösning :(.
 
Vilken rolig tråd! Känner igen en del problem, dock inte från mig själv utan jag har varit gift med en sådan som
1. inte kunde försluta förpackningar efter sig (t.ex. flingor)
2. öppnade vissa saker i fel ände
3. slet itu förpackningar
4. tog slut och satte sedan tillbaka den tomma förpackningen.

Detta orsakade en del gräl oss emellan... det var ju alltid jag som kom efter nästa gång.

Mina barn började med att sätta in tomma mjölkkartonger och jag trodde vi hade mer mjölk än vad vi hade. De lärde sig den hårda vägen så att säga, vad det innebär att vara utan mjölk när man ska göra mannagrynsgröt till frukost kl 7 på morgonen innan skolan... Efter det är vi överens om att den öppnade mjölken står längst fram, alla efter är oöppnade och när vi räknar hur mycket mjölk vi har räknar vi alltså alla efter första kartongen.
 
Härligt att inte vara ensam @niphredil ! Och tack för stödet, @Dentaku
Partnern rör dessutom runt i tallriken med fil och müsli så allt blir en gröt istället för att som vi civiliserade människor äta från kanten. Bör nog ge upp.
Min ena son rör runt i sin gröt med mjölk så allt blandas och är jättevarmt hela allt. Och sedan gnäller han om att det är varmt och att han bränner sig när han äter... Jag tjatar om att äta längs kanterna..... Är det inte så man normalt gör ;) Det normala är också att bre gott smör på den håliga sidan av knäckemackorna. Gott extrasaltat smör ska det vara! :) DET är ju jättenormalt :p
 
Förresten, det här med ICA-ris. Det går att öppna påsen utan att den går sönder och det går att klippa upp den och sedan ändå kunna återförsluta den. :)
 
Jag använder matchande påsförslutare för att återförsegla uppklippta påsar.
Jag är väl kvinna enligt trådens normer.

risenta.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp