Vad är fel på mig? (Frukost)

MissFideli

Trådstartare
Jag hittar ingen bra frukost som jag håller mig på och som håller mig vaken.
Testat yoghurt och müsli, hungrig efter 1 h. Och blir trött.
Testat havregrynsgröt, hungrig efter 1,5 h.
Testat bacon och ägg, hungrig efter 2 h och för jobbigt när klockan ringer 3.40.
Testat smörgås, en sort funkar bra, men då ligger den på typ 600 kcal och det funkar ju inte om jag ska försöka gå ner.

Varför håller jag mig inte mätt på annat än otroligt kalorität frukost?
 
Jag hittar ingen bra frukost som jag håller mig på och som håller mig vaken.
Testat yoghurt och müsli, hungrig efter 1 h. Och blir trött.
Testat havregrynsgröt, hungrig efter 1,5 h.
Testat bacon och ägg, hungrig efter 2 h och för jobbigt när klockan ringer 3.40.
Testat smörgås, en sort funkar bra, men då ligger den på typ 600 kcal och det funkar ju inte om jag ska försöka gå ner.

Varför håller jag mig inte mätt på annat än otroligt kalorität frukost?
Jag klarar mig oftast bättre utan frukost. Blir som ett svart hål i magen efter nån timme. Ett stort glas citronvatten, sen ett ägg på förmiddagen om det kniper.
 
Jag hittar ingen bra frukost som jag håller mig på och som håller mig vaken.
Testat yoghurt och müsli, hungrig efter 1 h. Och blir trött.
Testat havregrynsgröt, hungrig efter 1,5 h.
Testat bacon och ägg, hungrig efter 2 h och för jobbigt när klockan ringer 3.40.
Testat smörgås, en sort funkar bra, men då ligger den på typ 600 kcal och det funkar ju inte om jag ska försöka gå ner.

Varför håller jag mig inte mätt på annat än otroligt kalorität frukost?

Själv kör jag keso, knäckebröd och tärnad färsk frukt. Brukar hålla mig mätt tills lunchen, äter frukost vid 6-tiden, lunch ca 11.30 och möjligtvis en frukt vid 10-tiden. Är man mer hungrig kanske man kan byta ut frukt vid 10-tiden mot en smörgås (eller vilken tid som nu passar bäst eftersom du går upp så otroligt tidigt. Det är en bra blandning av protein och kolhydrater som jag håller mig mätt på tror jag.
 
Kokt ägg + fil/müsli + te håller mig mätt i många timmar och är inte så kaloririkt. Ibland har jag i banan eller rivet äpple i filen; det blir ytterligare lite matigare men ändå inte onyttigt. Kan du ha med frukt eller kvarg till mellanmål?
 

Liknande trådar

Mat Jag ska snart börja jobba efter min föräldraledighet och har efter kontakt med arbetskamrater förstått att det är ännu stressigare där...
2
Svar
28
· Visningar
2 512
Senast: DarkInNight
·
Äldre Jag brukar försöka äta bra mat, för mig innebär det mycket grönsaker, oprocessad mat och undvika alltför mycket vitt mjöl (min mage...
2
Svar
24
· Visningar
2 176
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Nån som testat? Värt pengarna? Jag har sån fruktandsvärd ångest vissa nätter, blandat med svåra sömnproblem. Kan somna ganska snabbt...
2
Svar
29
· Visningar
5 462
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp