Frukost (snabbt och nyttigt)

Det här receptet har jag fått här på buke tidigare:
3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
3 tsk kanel
3 tsk bakpulver
en skvätt honung (min modifiering, kan uteslutas)

Mosa bananerna, kör gärna resten med en stavmixer, annars blanda alla ingredienser. Pluppa i ett fruset hallon eller två i muffinsformen om du vill. 200 grader i ca 15-20 minuter. Blir 12 muffins, så jag brukar göra dubbel sats.
 
Snabbhavregryn (coops är bra), koka vatten i vattenkokare, häll på, vänta lite, ät. Tillbehör efter smak och behag.
 
Det här receptet har jag fått här på buke tidigare:
3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
3 tsk kanel
3 tsk bakpulver
en skvätt honung (min modifiering, kan uteslutas)

Mosa bananerna, kör gärna resten med en stavmixer, annars blanda alla ingredienser. Pluppa i ett fruset hallon eller två i muffinsformen om du vill. 200 grader i ca 15-20 minuter. Blir 12 muffins, så jag brukar göra dubbel sats.
Det receotet tog jag också till mig! Tar med till jobbet och mumsar med hemgjord äppeljuice och kaffe, gott och enkelt och mättande!
 
Jag äter Keso, tycker det är kanon, enkelt, gott och nyttigt. Har krossat knäckebröd till och färsk frukt t.ex. äpple, päron, banan eller apelsin som jag äter som det är. Äter det som frukost hemma vid 06.30-tiden, sen en frukt vid 10-tiden och sen lunch mellan klockan 11.30 till 12 nån gång. Står mig på det hela förmiddagen alltså.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 464
Senast: SiZo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 970
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 544
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp