Vad är inne nu?

@SusieQ , jag är inte helt säker på vad du argumenterar för/emot?

Att man tränar hästen och har ändamålsenlig och passande utrustning är för mig en självklarhet. Kanske inte för alla, men de flesta här (som jag uppfattat det iaf) är väldigt mån om sina hästar, tränar och försöker rida rätt och provar ut sadlar/träns/bett, kollar hästen hos veterinärer och equiterapeuter.

Jag är en hobbyryttare, tävlar någon gång om året på la-msvc nivå, några vinster och placeringar men för det mesta mediokra rundor. Jag tränar för tränare så ofta jag har möjlighet (en gång i veckan, samt helger då min andra tränare är här). Älskar min häst och vill hans bästa både inom ridning och övrig skötsel. Är även väldigt intresserad av att ha snygg utrustning och vill gärna "hänga med i modet" och rider inte runt i mina gamla schabrak från 90-talet. Däremot rider jag med brun sadel och svart träns :p

Jag tränar så mkt jag kan och gör så gott jag kan, mina mediokra rundor handlar om att jag inte är bättre än så just då. Och jag blir lite ledsen när jag tänker på att det kanske står folk och tittar på mitt snygga schabrak och min moderna hjälm och tänker "hon borde lägga pengar på träning istället".
 
orkar heller inte med eller fattar @fio . men som sagt - gör det ngn glad och man mår bra över vissa märken, färger eller typ av nosgrimma just för tävling i ringen osv, så all fred till det folket. Personligen har jag aldrig ändrat min stil vare sig jag varit 15 eller 30. stilrent, rent, prydligt och fräscht. räcker fint även 2014. ingen dömer märken i fråga om resultat som väl är det man tävlar för. trodde jag.
 
De flesta av oss gillar "att se bra ut" och vad det innebär är förmodligen en tolkningsfråga. Fio, din ritt var sannolikt bättre än andras eftersom du placerades men sen är det ju inte fel att visa upp ett fräscht och välvårdat ekipage heller. Utrustningen jag har till hästen är inte den som är mest "inne" utan en utrustning som passar bra och är av bra kvalitet. Sen gillar jag snygga grejer, det ska jag inte sticka under stol med, och köper det som jag gillar och har råd med oavsett märke. Jag gillar även att visa upp en fräsch, blank och välmående häst med snygga knoppar. Därför tar jag mig oftast det omaket att duscha och schamponera henne innan tävling samt sy riktigt snygga knoppar. Jag tror inte att vi gör bättre ifrån oss pga det men gillar att vara hel o ren på tävling. Det vill jag även hemma o på träning men då knoppar jag inte.:D
 
Vad menar du? Att jag och Hille var vanvårdade :sneaky: Tss hans fina vältränade blanka muskulösa atlet-fälttävlanskropp stod ut bland alla feta dressyrhästar så han behöver inga flätor eller bad :D

Sen jag var alltid snygg oavsett :angel:

Jag tror att det var typ tvärtom; domarna såg en stackars utmärglad fälttävlanshäst a'la vinthund och lät dig vinna för att du skulle få premier att köpa foder till den stackars hästen för... :D:p;)
 
Men jag har ju inte vunnit.. bara kommit tvåa och trea massa ggr, blir inte så mkt pengar där :laugh:
 
Jag tänker alltid bara på att inte ha något som domarna kan störa sig på. Divan är dock sällan badad men alltid knoppad :p
Har svart sadel + träns och klubbschabraket eller ett med blått kantband.
Iofs har det inte gått superbra på tävlingarna så kanske måste inhandla ny och trendig utrustning
 
Vad menar du? Att jag och Hille var vanvårdade :sneaky: Tss hans fina vältränade blanka muskulösa atlet-fälttävlanskropp stod ut bland alla feta dressyrhästar så han behöver inga flätor eller bad :D

Sen jag var alltid snygg oavsett :angel:
Naturligtvis... Jag berättade ju för dig att jag skrev för en domare en gång som ofta dömer ft. Vet inte varför jag nämnde dig o Hille men hon visste direkt vem Hille var o sa att hon hade velat köpa honom så han måste ju ha gjort intryck. Däremot sa hon inget om dig..:confused::p
 
Jag gick upp 10 kg.. fast jag har gått ner 6 av dom nu... Äsch så är jag 10 år äldre oxå sen dess
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 150
Senast: Nevermind
·
Dressyr Haha ja som rubriken lyder så har jag väldig pannbandsångest just nu! :arghh: har ett brunt dressyrträns (aurora) som har bred...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Sirap
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 747
Senast: Magica
·
Dressyr Märklig rubrik men hoppas få feedback på funderingarna kring att "fuska" sig till bettlöst på tävling. Har aldrig tävlat vare sig...
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp