Bukefalos 28 år!

Vad är ni för folk egentligen?

Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Har två hundar, en löwchen och en blandras. Båda tikar, Tintin och Nikki. Nikki är en blandning mellan Schäfer, Labrador och pappan: Kelpie, Bordercollie. Hon är så gott som border hela vägen, helt underbar hund. Bland de bästa som hänt mig.

Sen är jag aktiv i 4h, mkt på Akalla 4h men även lite länsarrangemang osv. (Stockholm). Där är jag extra insatt i kaninfronten och spec. på våra 2 gotlandskaniner som när som helst ska få ungar :love:..

Går även på Spånga gymnasiums djurvårdarutbildning och där vimmlar det av djur; vi har en glasögonkajman som är stentuff, blåtungade skinkar och livsfarliga gåsar. Nej men vi har jättemånga härliga djur, jättefint!

Sen håller jag på med hästar, rider mkt i ett travstall och pysslar. Trivs som handen i vanten :love....
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Oooh har du vaktlar? Är dem viltfärgade eller? Så jävla söta, haha.

Sen kunspyton tackar vi inte nej till heller, myys.

Diamantduvor lät intressant, kallas dem för nåt annat?
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Just nu har jag två hästar, två hundar och en katt.
Förut har jag haft undulater, nymfparakit, dvärghamster, marsvin, kaniner, fiskar..
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Tja, jag har en border collie - sällskap, lite vall och min personliga assistent

2 shettisar, en förvuxen sak på 115cm som används till körning och dottern rider dressyr, en ngt mindre hingst som ska ställas ut och förhoppningsvis godkännas som avelshingst.

13 boaormar - vackra och intressanta och avel

3 håriga spindlar - vackra djur, fler ska det bli

diverse fiskar

Råttan Emma enbart sällskap. Hon biter andra råttor så hon får allt vara själv i buren.

en sådär 150 eller nå´t möss, föder upp ormmat
ett gäng syrsor som spelar för fullt - mat till spindlarna
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vad har ni för djur? Vad har ni de till mer än sällskap (utställning, tävling, avel?)? Aktiva i föreningar eller så? Hemsidor man kan kika på?

jag har tio kaniner, 3 katter, två getter.. och höns. :p

har alla bara till sällskap, kaninerna hoppar vi lite med, men bara hemma.. :p
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har en dvärgvädurskanin, mest som sällskap/keldjur.. :love: Men ibland tävlar vi även i kaninhoppning. Sen har hag en liten vilding till katt oxå, han är bara sällskap :love:

när jag var yngre var jag totalt galen i djur och hade nog hälst velat ha ett helt zoo. Har haft en kanin till, 4 hamstrar, gerbil uppfödning, vandrande pinnar... :D
och så lite smådjur jag fångade ute, typ grodyngel och massa sånnt :crazy:

Är inte lika galen i smådjur längre som på den tiden, nu ska det helst va lite större djur, typ hästar och så.. :love:
Men skulle gärna vilja ha en hund, men har just nu inte riktigt den tiden som krävs för en hund, men en gång i framtiden skulle jag villja ha en hund i allafall... :)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

gul_zebra skrev:
Vad är det egentligen för djurfolk här? Vad har ni för djur? Vad har ni de till mer än sällskap (utställning, tävling, avel?)? Aktiva i föreningar eller så? Hemsidor man kan kika på?

Har 1 hamster. njee, bara keldjur. Hon är mer vild än tam :D

Inga föreningar eller hemsidor nej
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har förutom häst just nu 7 marsvin =) inget rasmarsvin som jag har stamtavla på och hinner inte ställa ut ändå så de är bara kel. Gammeltanten har jag iaf lite koll på vad som finns i henne,och en är teddy, men de andra är s.k gatukorsningar med veckade öron :angel: men ooh så söta iaf =) har just nu två ungar,virvel,tre släthåriga, en långhårig/virvel och en teddy.

ska köra iväg med honbebisen som hunnit bli 8 veckor till min kompis idag, hon ska ta henne som sällis till hennes änka =)

sen har familjen två katter, 14 å 15 år :banana:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

gul_zebra skrev:
Vad är det du ska tävla i? Vet att det finns nån grej där de ska flyga nån distans eller vad det är, är det sånt? Eller nåt annat? :)

Ooops..har inte svarat på länge :o
Det är ju flygning då dom ska flyga ett
visst avstånd på tid...
Eller hur man förklarar det.. ;)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har för tillfället 17 marsvin av blandade raser varav 9 är till avel/uställning (sheltie, coronet (texel, merino), rex samt self/eng crested black) och 8 endast för sällskap (blandraser). jag har även en kanin, dvärgvädursflicka, som för tillfället endast är sällskap. men hon har visat sig vara otroligt duktig på att hoppa, och så småningom ska hon få bli mamma.
sedan har jag just nu 5 råttor, varav tre kommer från zebran... ;) när jag får mer plats och har blivit av med några marsvin skulle jag vilja börja avla och ställa ut lite råttor... de jag har nu är tre hanar och två honor, en av dem är rex.
sist men inte minst, har jag en vovve av rasen cairn terrier, som heter bonebreaker's mumintrollet, fast kallas max. han har blivit utställd några gånger som ung (han är 10 år nu) och det har väl... gått okej. han har knepig svans ;) detta visste vi redan innan han ställdes ut, men det var en överenskommelse med uppfödaren, osv. står på kö för en lagotto romagnolo-tik hos samma uppfödare, hon ska para två jättefina tjejer alldeles strax så det är inte lång tid kvar. längtar som en tok! den tösen ska ställas ut, och användas till avel i alla fall.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Drusilla skrev:
sedan har jag just nu 5 råttor, varav tre kommer från zebran... ;)


Du får ge de massa massa pussar från mig :love:
(Och btw, finns ett par bebisbilder på de på hemsidan min, i profilen. Håll musen över bilderna bara. Måste fixa fotoalbum sen också bara... :))
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har två löwenkaniner.
Lina --> En 1 årig dam med mycket energi. Duktig på att hoppa, snäll men otroligt envis.
Ziri --> Mammas bebis :love: 2 år gammal, har tävlat lite i kaninhoppning med henne. Annars är hon mest sällskap. Mamma till två kullar. Varav en unge är Lina...

Och en liten vovve.
Charlie --> är en 5 år gammal cavalier. Han är sällskap men vi sysslar mycket med sök i skogen och lite hobbylydnad på tomten. Jätteduktig men ibland svackar koncentrationen.

Sen är jag medryttare också..
Jolie --> 10 år gammalt sto, snäll men just nu är vi inne i en period där vi försöker bestämma över varandra. Hoppas allt går bra så att jag i framtiden kanske kan tävla med henne någon gång.

Jag har mina djur främst till sällskap men tycker det är kul att sätta mål så man har något att kämpa för...


:rofl:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

oj vad kul att läsa vad alla andra har för djur! vanliga och mindre vanliga :)
själv består mitt lilla zoo just nu av en häst, en perserkatt och en chinchilla. hästen är enbart till ren hobbyridning, varken hans eller mina nerver skulle klara av tävlingar.. ;) kissen har jag tänkt ställa ut i framtiden, dock har det inte hunnit bli av ännu, vi har tampats med hans pälsproblem.. chillan är lite av en barndomsönskan som gått i uppfyllelse, redan som liten läste jag mycket om dom och ville så gärna ha en! (men det ville inte mina föräldrar ;) ) chillan hade en sambo som tyvärr dog för ett halvår sedan :cry: så nu e han singel.

finns även en drös djur i familjen; ytterligare en häst och fyra katter, två hundar och enliten hundvalp på väg i maj :love:

och har haft det mesta under mitt snart 21-åriga liv; råttor, kanin, kanariefåglar, akvariefiskar, vandrande pinnar :D .....
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har eller i familjen för alla djur är inte mina:p

snart en foderhäst:) fullblod, c-ponny än sålänge, 2 år. brun
2 hundar. en labrador och en blandis mellan bichon havannes och lhasa apso
3 kaniner 2 dvärgvädurar och en rex
3 hamstrar alla är guldisar, färgerna silvergrå, svart och black yellow
å så en fiskskål;)

jag är medlem i SHF.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

spånga? vilken årskurs? min kompis gick där, men slutade för att hon skulle rida:p å en av mina kompisar går där;)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

åh, de måste jag titta på sen! :) men har du fått nån hjälp med länkarna än? :P
annars kan jag ju liksom inte titta, duvet... ;)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jepp, det funkar precis som det ska nu :)

Ey förresten, vad heter din hemsida? Kom inte in på den när jag skrev in en så jag skrev bara Drusilla i länken :p
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

den heter typ... inget speciellt... tallulah är ju adressen, tänkt att själva uppfödningen ska heta så om jag fixar registrerat namn.. men det är ju huvudsakligen en sida för marsvinsuppfödningen i alla fall. du får kalla den vad du vill :P
 

Liknande trådar

Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 851
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp