Bukefalos 28 år!

Vad är ni för folk egentligen?

gul_zebra

Trådstartare
Vad är det egentligen för djurfolk här? Vad har ni för djur? Vad har ni de till mer än sällskap (utställning, tävling, avel?)? Aktiva i föreningar eller så? Hemsidor man kan kika på?

---------------------------------------------

Kör på råttor och Afrikanska jättelandsnäckor, har just nu 7 råttor och 10 snäckor av olika arter plus 3 snäckor till på G.
Mest sällskap men några av råttorna ställer jag ut så fort jag får möjlighet (hittills en gång bara, ska se om jag kan ta mig till stora vår i maj också...) och sniglarna ska jag avla på när de är könsmogna är det tänkt. Vill avla råttor också men har inte möjlighet till det.
Inte aktiv i förening men medlem i SRS.
Hemsidan finns i profilen men menyn är rätt knäpp för en del.
Ni då? :)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

hmm.. undra om jag verkligen måste svara på denna :angel: dom flesta vet nog redan vad jag har för djur.

Men har iaf 18 råttor, 2 katter, 2 hundar, 1 kanin, 1 marsvin , 1 hamster och 1 liten mus. :o (för er som reagerar på att jag bara har ett marsvin så bor han ihop med kaninen och går inte ihop med andra marsvin :crazy: )

Avlar lite smått på mina råttor, men dom är mest som sällskap. Medlem i SRS. å.. hmm.. vet inte va jag ska skriva mer hehe.
Hemsidan finns i profilen.. den kan dock va lite seg :(
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har två dvärgvädurskaniner (svart hona och grå hane), fyra duvor (tre holländska och en fransk), en massa fiskar, en nymfparakit och en undulat och sen har vi haft hundar katter och nyligen en hamster.

Djur är ju bara så underbara :love:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Oops..glömde skriva. Kaninerna, fiskarna, undulaten (nyköpt) och nymfparakiten är till sällskap. Men duvorna avlar jag smått med och ska nog börja tävla lite :D
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har två hästar (eller nja.. en är ponny..), en hund ( Isländsk Fårhund), en katt, en kanin (korsning Dvärgvädur/Lejonhuvud) och en hamster.
Ponnyn ska säljas pga dotterns bristande intresse. Hästen är precis igångsatt efter lång konvalescens. Hon ska bara promenadridas, träning under dom perioder som väder tillåter träning utomhus men ingen tävling.
Hunden är valp (5 mån) och har precis avslutat sin valpkurs, men vi har anmält honom till unghundskurs och ska börja om ett par veckor. Vi ska även ställa ut honom i april och träna agility med honom har vi tänkt.
Katten är bara sällskap, fångar väl någon mus med jämna mellanrum.
Kaninen är en rolig pryl.. :D Hon bor i stallet och är någon av de mest personliga varelser jag känner...
Hamstern är egentligen sonens.. Men han börjar tröttna och jag avskyr allt i "musväg" så den åker nog snart. Till någon som är mer intresserad, alltså.. :smirk:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vad är det du ska tävla i? Vet att det finns nån grej där de ska flyga nån distans eller vad det är, är det sånt? Eller nåt annat? :)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har ....*räknar* 5 kaniner + 5 ungar varav 2 ska stanna och 1 vuxen kanin på väg om 1 vecka. Är uppfödare och tävlar i hoppning och utställning med dem.

har oxå 3 marsvinshanar egenuppfödda av syrran 5 v gamla, varav en ska säljas. Men marsvinen har vi som kel och /eller sällskap åt ensamma kaninhanar på sommaren.

Har haft undulater och tagit ungar på innan men kan inte ha så mycket djur längre i en lägenhet räcker med alla kaninerna på balkongen :rofl:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har väl egentligen bara min häst - som inte hör till detta forum - men jag känner mig ganska närstående min brors skäggagam som bor i vårat matrum. Jag är iaf den som pysslar med honom mest, näst efter min mor då. :smirk:
Har haft han sen i sommras och han är bara en familjemedlem som förgyller vardagen lite för oss. Jag tror han är döpt till Padington, men alla säger "Paddan", och jag då, som alltid har kallat honom "Nish".. Så nåt av dom tre namnen är det, tror att Nish är det som känns mest aktuellt för tillfället.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har två ponnyer, en för avel och en skadad som jag hade till tävling innan. Även två hundar, tyska wachtelhundar, som används till jakt och utställning och tre katter som tar lite möss ibland ute i stallet. :)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har för tillfället bar aen katt och en häst, marsvinen fick jag skänka bort innan jag flyttade. Jag är dock ett obotligt djurfreak och har alltid haft ett stort intresse för alla djur, hästarna kom först runt 10-årsåldern men jag tycker fortfarande smådjur och andra spänannde djur är minst lika roligt som hästar.

Har tidigare haft möss, hamstrar, kaniner, marsvin, undulater, dvärghamstrar, gerbils och zebramöss och varit medlem i bådes SSV, Svemus och SMF.

I juni flyttar jag ut på landet och i sommar kommer det troligtvis en belgisk jätte till familjen =). Sen vill jag ha ödlor, lamor, jordekorrar, präriehundar, höns, fåglar etc. VI får väl se hur mycket tiden räcker till :angel:
Kor, värphöns och pojkvännens katter finsn också på gården, vilket jag tycker berättigar mej till att ha massa djur eftersom han har hela 80 megastora kor...borde väl gå typ 100 smådjur på en kossa...eller vad äsger ni :angel: :angel:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har en dvärgvädur. :smirk: Jag ställer inte ut eller tävlar med min kanin utan min kanin är till för sällskap.

Jag hade kanin när jag var yngre och när jag flyttade till en egen lägenhet så skaffade jag en kanin till. ;) Min kanin och jag bor hemma hos min pappa efter en min relation tog slut med min f.d sambo/pojkvän.

Det bor en katt i huset sedan innan som är till för sällskap och jaga möss, spindlar och råttor. :D
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Har:
1 kanin - dvärgvädur som fyller 8 i år. Endast sällskap och inget annat!!

2 marsvin - släthåriga zooaffärsdjur (eller ja, en är uppfödd på min gamla skola). Sällskap som dock varit på pet-drive-in en gång (inte till deras lycka kan jag säga :p )
Medlem i SMF, mest för skojs skull.

2 hundar - en labbe, 9 i år, som sällskap (familjens hund)
samt en lagotto-valp som jag tänkt köra spår och lydnad osv. med i framtiden. Tävla spår och sök!
Medlem i tex. SBK, SLRK, Uppsala HU.....
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har 2 råttor 2 kaniner 2 marsvin 1 hund och 1 katt. Jag är inte medlem i någon klubb eller sådant men jag har haft min ena kanin på utställning en gång innan han blev kastrerad :banana: Det var nog allt för mig!
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har:
* 3 hästar ( islänningar )
* 2 kaniner ( 1 dvärgvädur + 1 bälgisk jätte )
* 3 katter
* 2 hundar ( 1 blandis + 1 basset )
* 1 orm ( kungspyton )
* fiskar ( lite av varje)
* 7 gerbiler ( hade hundra ett tag..hade uppfödning =) )
* 10 zebrafinkar
* 3 kakariki
* 2 diamantduvor
hoppas att jag inte har glömt några... :crazy:

Har djuren till sällskap...fast ska börja tävla hästarna...=)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

* 2 dvärgvädurar (ska bort)
* 2 katter
* 1 hund
* 1 häst (ev. säljas)

Är inte aktiv i någon förening.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag föder upp marsvin till avel och utställning. Har ca 35 st skulle jag tro *slutat räkna*
Ställer ut så ofta jag har möjlighet :smirk:

http://hem.passagen.se/jumjums
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Sarah_Andersson skrev:
Jag har:
* 3 hästar ( islänningar )
* 2 kaniner ( 1 dvärgvädur + 1 bälgisk jätte )
* 3 katter
* 2 hundar ( 1 blandis + 1 basset )
* 1 orm ( kungspyton )
* fiskar ( lite av varje)
* 7 gerbiler ( hade hundra ett tag..hade uppfödning =) )
* 10 zebrafinkar
* 3 kakariki
* 2 diamantduvor
hoppas att jag inte har glömt några... :crazy:

Har djuren till sällskap...fast ska börja tävla hästarna...=)


Oj...ja glömde vaktlarna...dom är 4 st!
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vad har ni för djur?
2 hästar - shetlandsponny, valack -90 och islandshäst, valack -92.
2 hundar - collie, tik -97 och bearded collie, tik -04.
2 kaniner - löwen/rex -04, hane och hona (helsyskon).
1 fågel - undulat, hona -02 (*till salu* ;) ).


Vad har ni de till mer än sällskap (utställning, tävling, avel?)?
Bearded collien ska mamma kanske ställa ut. Jag kommer antagligen att ställa ut kaninerna i pet class vid tillfälle och ta en kull på honan i framtiden.

Aktiva i föreningar eller så?
Nej

Hemsidor man kan kika på?
http://ofsi.does.it (direktlänk: http://geocities.com/flaxfux/djur.html)
Mina gamla kaniner (dog i höstas): http://geocities.com/bjorkangens
Undulaterna (Tintin dog i oktober -05): http://geocities.com/mintpastell
Bearded collien: http://www.tezz.cjb.net
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vad har ni för djur?

Jag har 6 kaniner. 3 franska vädurar, Hampus, Tamburin och Skogs Ganti.
Ganti är son till Hampus och Tamburin. Sen har jag 3 dvärgvädurar: Follyfoot Lina, Skogs Fine Cera och Skogs Morpheus. Lina är mamma till Cera som i sin tur är mamma till Morpheus, Lina är alltså mormor åt honom! Rena familjen här :rofl:
sen har jag 1 korsningskisse (50% norskskogskatt 50% bondkatt) vid namn Charls Ingvar "Sickan" :D
har också odlat akvariefiskar av olika slag som t.ex. sebraciklid, neonguppy, scalare, guldbarb m.fl.
men nu ska jag avveckla akvariefiskarna.

Ja som jag nämde är mina kaniner en stor familj och jag driver kaninuppfödning i liten skala, 1 kull per år. Hoppar med 4 av kaninerna och tävlar lite smått med dom. Aktuellt till utställning är Cera och Morpheus som ska prova lyckan. Cera ska ställas ut och se om hon får en 94:a till en kanske rent av lite högre? Morpheus ska förhoppningsvis stamboksföras på en 94:a eller förhoppningsvis högre :angel:

jag är för övrigt ordförande i västernorrlands KAF.

http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Index.htm <--- Herrskogskaniner
 

Liknande trådar

Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 821
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp