Bukefalos 28 år!

Vad är ni för folk egentligen?

Sv: Vad är ni för folk egentligen?

haha, gör precis som du vill, som sagt. ;)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

För tillfället har jag:

1 häst
4 katter
2 marsvin
1 kanin
1 tjocksvansgecko
3 tusenfotingar
15 jättesnäckor
1 korallfingergroda
1 lövgroda
1 chilensk fågelspindel
1 klogroda
7 klockgrodor
ca 150 vandrande pinnar
fiskar

Är på jakt efter en till gecko, å fler tusenfotingar.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vad är det egentligen för djurfolk här? Vad har ni för djur? Vad har ni de till mer än sällskap (utställning, tävling, avel?)? Aktiva i föreningar eller så? Hemsidor man kan kika på?

Jag är här tillfälligt...
2 hundar, 5 möss (tillskäns... någon ;))
57 vuxna marsvin
21 (kanske fler) marsvinsungar
9 dräktiga marsvinshonor

Det är till avel, utställning, sällskap och just nu FÖRSÄLJNING :angel:
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

*knapplån*

Jag har två kaniner, hoppkaniner som tävlas aktivt i SKHRF . Själv har jag fått erbjudande om plats i förbundsstyrelsen där *skryt* men tackade nej, är sekreterare i min regionsklubb.

Annars rider jag sedan 11 år tillbaka.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Hej, jag har kaninuppfödning av dvägvädurar:) Finns att se på www.kokosnoten.svgo.com Just nu har jag bara 4 kaniner, men till våren kommer ca 6 kullar på mina 3 honor:) 2 var:) Min hane ska väll vara pappa till 5 av dom och hen vit blåögd dvärgvädurshane ska vara pappa till en:) Jag använder mina kaniner till Utställning, fasst Cassie hoppar jag med också:) lite då och då:) Mina kanin är:

Olivlundens Casa Blanka - Cassie - 2004-03-31 - blå
Kolartorpets Isabella - Isa - 2005-04-16 - lux
Kokosnötens Bonita - Bonnie - 2006-06-27 - Viltgul, u.Isabella
Zingo - 2006-03-29 - Brun Zobel

Sen har jag en bondkatt också men vi ska skaffa en till har jag och min mamma snackat om:)

Vår katt:

Frida - bondkatt- ca 11 ½ år:)
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har lite djur.

2 hundar (rottweiler,Schäfer)
74 Skallerormar, 22 olika arter.
64 avelsråttor samt en massa pinkis/ungdjur till dom.
1 Florida Snapper (vattensköldpadda)
** fiskar försvinner lite varje dag de bor nämligen med sköldpaddan.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Dessa djur har jag:

7 gerbiler - uppfödda här, från ett avelspar jag tog hand om för ett år sedan. Ska omplacera några eftersom jag har lite uppfödarplaner och inte bara kan ha syskon då :rofl:

4 råttor - 2 tjejer från råtthjälpen (Baby och Lien), en hona som jag fick som omplacering efter att hennes kompis dött (Esther) och en liten skitunge från Råtz (Westmale)

1 hamster - min lilla gammeltant! Den enda hamster jag har kvar... Föddes här hemma för 2 år och 5 månader sedan. Hoppas att hon får leva länge till! :love:

Sen så har jag ett akvarium på 152l som jag haft gerbiler i förut, men som jag nu planerar att ha fiskar i. Först måste det silikonas om, få täckglas och täckglashållare innan jag kan göra nåt mer :D
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har en ponny
en hankatt och en honkatt
Och så några kaniner. Bild, bild och bild.

Jag är medlem i sv. shetlandsförening och åker på utställningar och andra aktiviteter med min ponny. Katterna arbetar hos mig med att hålla husmössen bnågot sånär borta från huset, honkatten är dessutom häxkatt;) Kaninerna är barnens och är endast till sällskap. Någon gång varje sommar så råkar barnen dock släppa ihop kaninerna, så därför händer det att vi föder upp en kull ibland.

Kul att läsa om vad ni är för några.
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Jag har..
1 häst( fjording)
1 hund (blandis)
1 katt
2 marsvin.

Alla djuren har jag till sällskap..
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Känner du Jimmy...en örebroare till med massor av ormar...
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Vi har hästar, hund, katter, dvärgvädur och ett saltvattenakvarie - modell stort.
Jag har nog sysslat/jobbat med de flesta husdjurssorter, från avelstjurar till dvärghöns och som kompliment har gubben haft intressen som fåglar, grodor, ormar, ödlor o sköldpaddor.
Men vi gör inget med våra djur - bara lever med dom...
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

knapplån

uppdaterar lite då det har hänt endel ser jag :angel:

vi har nu 28 kaniner. vääldigt många har det blivit ...
mumin, ninni, doris, skrållan, haylin, dee dee, skrik, bambi, fia, stitch, baloo, tarzan, tufs, tiger, pinocchio, panik, stella, nala, wilma, onyx, lilla my, nemo, simba, elliott, fläckis, greger, ludde och håkan.
(och ja, jag kan alla namn utantill ;))

Har tagit över många av kaninerna ifrån männsikor som inte kunnat ha kvar dem av olika anledningar.


två getter; isa och irina. två svartbrun/vit fläckia lantrasgetter.

4 katter; felicia, stina, barbro och missan. bondkatter förutom felicia, hon är europeiskt korthår. (och har ställts ut en väldans massa. och är nordisk champion ;))

och sen en väldans massa höns. kinda höns (vi är genbank eller vad det heter), japanska dvärghöns (tror jag dom heter), brahmor, grönvärpare, susex (tror det stavas så ^^) och några fler raser...
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

Kl
34 reptiler av olika sorter
13 avelsråttor
en del möss,
och lite fiskar :D
 
Sv: Vad är ni för folk egentligen?

jag har 1 hund, 2katter, 3 hästar, 15 får och lite akvariefiskar.. dragit ner ENORMT på djur:(

hunden är sällskap och ska väl så småningom gå några kurser. En stallkatt och en innekatt. 1 western/körhäst, 1 hopphäst och en sällskapshäst, fåren betar av markerna.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 821
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp