Bukefalos 28 år!

Vad är ni för personlighetstyp?

Eftersom jag har en livskris deluxe har jag gjort några personlighetstester för att liksom försöka få lite ledning i vad jag ska göra med mitt liv. Det är faktiskt väldigt kul och så länge man är ärligt så stämmer det väldigt bra.

Detta på Jobbsafari tycker jag var extra bra.
https://www.jobbsafari.se/persontypstest


Jag blev ENJF. Vad blev ni för personlighetstyp?


ENFJ blev jag. Kan säkert stämma.
 
INTP fick jag! Stämmer rätt bra tycker jag. Dock har jag lite svårt för att se saker svartvitt. :p
 
Senast ändrad:
ISTP, men låg i mitten på två av kategorierna, och känner inte att det här personlighetstestet klarar av att beskriva mig särskilt bra.
 
ESFP

Frågar man andra tror jag att de skulle hålla med om detta, men jag har nog upplevt mig själv som mer introvert väldigt länge. Jag får egentligen mer energi av att vara själv på fritiden, gör verkligen aldrig nåt socialt utanför familjen. Men på jobbet vill jag ha människor omkring mig annars blir jag snabbt uttråkad.

Sen håller jag med vad gäller frihet vs struktur, jag vill ha frihet att strukturera upp mina arbetsuppgifter på mitt eget sätt. Vilket kan variera från dag till dag vad som känns bäst.
 
ENFP

Men många frågor var det både ock - dessutom har jag dålig uppfattning om vad folk säger om mig...
 
Jag är lite allergisk mot internettester och personlighetstester, mest för att jag har jobbat med "riktiga" personlighetsutredningar och sånt här ofta är så oseriöst..
Men som en kul grej kan det vara intressant!

Jag fick ENFJ och det stämmer väl skapligt utifrån hur jag är på jobbet :)
Jag tänker på mig själv som väldigt introvert, men när jag väl umgås med människor så är jag inte det minsta sluten utan tar ganska mkt plats så det stämmer väl på ngt sätt ändå.
 
ESTJ men jag låg precis mittemellan på T och F så jag kan lika gärna vara en ESFJ.
6 poäng på stresstestet.
 
ISTP
De tre första klara, den sista vägde över med ett svar så den var väl lite tveksam. Båda stämmer in där, men i olika sammanhang, P väger nog dock över i de flesta situationer.

Vanligt med jobb inom lantbruk och ekonomi bl.a, ja, efter ett antal år i hästbranschen söker jag nu ekonomijobb. :D
 
Instämmer med @MiniLi i att det funkar som kul grej.

Jag har gjort liknande tester tidigare och fått INTJ, vilket tydligen är ovanligt i allmänhet men ännu ovanligare för kvinnor. Min syster hade ISTJ och vi trivs superbra ihop. Tydligen lyckades jag också hitta en man med samma bokstäver och det känns som en riktig hit. :)
 
ISFJ.

Stämmer rätt så bra.

"ISFJ-typer är ofta privata, lojala och omsorgsfulla personer, som verkar anspråkslösa och naturliga. Deras talang är framför allt att se till att allt är i ordning, så att andra omkring dem kan nå sina mål. Oftast erbjuder de sig själva att hjälpa andra när de märker att de behöver hjälp. De är oftast bättre på att uppfatta andras behov än sina egna. De är ofta vänliga och förstående personer, som försöker att undvika konfrontationer och konflikter.

För ISFJ-typer är det viktigt att organisationen eller företaget är strukturerat och välorganiserat, så att de kan skapa trygga ramar för att kunna utföra arbetet."
 
Luff på proffesionell test:
Testet gick ut på att man skulle poängsätta tre olika påståenden om till exempel hur man agerar i mötet med andra och fördela 10 p på dessa.
Luff;
-Ursäkta men jag kan inte poängsätta något av detta.
Testledare;
-Sätt högst på det som stämmer mest.
Luff;
-Men inget stämmer - alls.
Testledare;
-Men ta det som funkar.
Luff;
-Ska jag ljuga?
Testledare;
-Hoppa över det påståendet då.
Luff;
-Det påståendet? Det är på hälften av påståendena som jag inte kan sätta något för jag gör INGET av det som påstås och på en fjärdedel kan jag kanske någon gång göra ett av påståendena. Jag har skrivit i det jag kunde svara på.
Testledaren suckade och tyckte bara jag var besvärlig. Sen när vi läser handeldningen så står det ju klart och tydligt att det finns dom som inte kan svara. Men testledaren (min chef sen ett år tillbaka) hade sin bild av mig och då kunde jag ju inte vara en mittperson. Det tog honom flera år att klura ut mig.
Jag råkar ofta ut för att chefer tror att jag är som dom fast mindre ambitiös, mindre smart och jag sitter stum och tänker -Nä fan heller att jag är som du.

Jag har nog en mycket splittrad personlighet. Det märks även här på Buke i diskussioner.
 
Jag fick ISFJ och tre av mina yrken stod med på listan av jobb som många ISFJ:are jobbar inom: lärare, sjukvård och personlig service. :D Svårast var den sista där jag till slut fick välja J. Jag hade 7 svar på P och 8 på J, och problemet var nog att jag uppskattar mycket av det som en P-människa gör, men jag är lite mer åt J-hållet. Nå, tyckte att det stämde ganska bra nör jag läste om min typ.
 
Jag är en tydlig ISTJ. (bara S som inte är klockren)

När jag gjorde liknande med en erfaren testledare för flera år sedan så blev hon förbluffad. Hade aldrig upplevt att någon prickade en total nolla på någon egenskap. (alltså många fler frågor än nätversionen; de drog slutsatser av hur värdena på de olika egenskaperna förhöll sig till varandra också)

Ett annat test på en anställningsintervju skulle visa dels profilen för hur man "egentligen" var jämfört med hur man visade sig inför andra, typ. Och mina två kurvor såg ut som spegelbilder med alla toppar och dalar på samma ställen. Testledaren sa något i stil med: du är ju som du är - och lät förvånad över att någon kunde vara det...

Så jag tror att jag är en lite ovanlig människa...:D
 
Jag fick ENFJ.
Tror det stämmer ganska bra. ;)


Full pott på känslighet. Stämmer nog allt för bra.......:angel:
 
Jag är en tydlig ISTJ. (bara S som inte är klockren)

När jag gjorde liknande med en erfaren testledare för flera år sedan så blev hon förbluffad. Hade aldrig upplevt att någon prickade en total nolla på någon egenskap. (alltså många fler frågor än nätversionen; de drog slutsatser av hur värdena på de olika egenskaperna förhöll sig till varandra också)

Ett annat test på en anställningsintervju skulle visa dels profilen för hur man "egentligen" var jämfört med hur man visade sig inför andra, typ. Och mina två kurvor såg ut som spegelbilder med alla toppar och dalar på samma ställen. Testledaren sa något i stil med: du är ju som du är - och lät förvånad över att någon kunde vara det...

Så jag tror att jag är en lite ovanlig människa...:D
Har en sådan "tydlig" kollega - inte på samma arbetsplats dock. Han var så långt ut åt ena hållet så det var otroligt. Men alla som jobbar med honom sa att dom inte var förvånade alls.
 
Jag fick ENFJ och det stämmer väl skapligt utifrån hur jag är på jobbet :)
Jag tänker på mig själv som väldigt introvert, men när jag väl umgås med människor så är jag inte det minsta sluten utan tar ganska mkt plats så det stämmer väl på ngt sätt ändå.
Precis så tänker jag om mig själv också.

För övrigt, pratade med en kollega på jobbet igår och hon sa att hon inte uppfattade mig som impulsiv - alls.
Uppenbarligen har jag lyckats dölja min röriga personlighet en hel del på jobbet och det är väl tur det (jag har emotionell instabil personlighetsstörning). ;)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 253
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 139
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 628
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp