Bukefalos 28 år!

Vad är ni för personlighetstyp?

Vad är meningen med att göra sådana här tester? Man kan ju lika gärna själv säga vad man tycker man är för typ för svarsalternativen säger direkt vad utfallet kommer att bli.
 
Vad intressant! Varför tycker du inte om konceptet/ideerna kring intro och extroversion?

Själv tycker jag att introvert-extrovert är ett jättebra sätt att beskriva hur vi tenderar att förhålla oss till varandra,och det definerar skillnaden mellan mig (introvert), som måste ha lite hemmakvällar för mig själv med jämna mellanrum, och min kompis, som tycker varje stund som spenderas ensam är bortslösad! Som sagt, min introversion betyder inte att jag inte tycker om att vara med folk, men att jag ofta behöver "vila" efter.
Det framstår för mig som väldigt grova och klumpiga kategorier, och jag har svårt att tycka att de utpekade aspekterna av personer är särskilt intressanta. (Och så stör jag mig lite orimligt på personer i min relativa närhet som gör stor affär av att "vara introverta" som något för alla att ta stor hänsyn till etc.)
 
Eftersom jag har en livskris deluxe har jag gjort några personlighetstester för att liksom försöka få lite ledning i vad jag ska göra med mitt liv. Det är faktiskt väldigt kul och så länge man är ärligt så stämmer det väldigt bra.

Detta på Jobbsafari tycker jag var extra bra.
https://www.jobbsafari.se/persontypstest


Jag blev ENJF. Vad blev ni för personlighetstyp?
Det där verkar vara myers-briggs personlighetstest. Det har de där bokstäverna. Gjorde det när jag jobbade och fick INFJ om jag inte minns fel.
 
Och där kom det . Sååå konstig kan du väl inte vara! Uppenbarligen kan jag det. Jag kan inte ens svara på testernas frågor för jag är så "konstig".
Jag skulle inte heller kunna svara om jag tolkade frågorna för bokstavligt. Testerna är vanligen utformade för att man ska välja det som oftast stämmer eller det man först kommer att tänka på. Det är också därför det är så många liknande frågor.
 
Jag skulle inte heller kunna svara om jag tolkade frågorna för bokstavligt. Testerna är vanligen utformade för att man ska välja det som oftast stämmer eller det man först kommer att tänka på. Det är också därför det är så många liknande frågor.
Det säger du. Tro mig, jag vet. Och det är inte bokstavligen jag tolkar. Jag finns liksom inte på kartan. Men det vet ju andra så mycket bättre - som vanligt.
 
ENFP. Jag har gjort liknande tidigare och får alltid samma resultat utom när det gäller intro/extrovert. Just i dag vägde det över på extrovert men det ligger alltid och pendlar runt mitten.
De jobb jag har och har haft hittas i kategorin och jag tycker att resultatet stämmer rätt bra.
 
Eftersom jag har en livskris deluxe har jag gjort några personlighetstester för att liksom försöka få lite ledning i vad jag ska göra med mitt liv. Det är faktiskt väldigt kul och så länge man är ärligt så stämmer det väldigt bra.

Detta på Jobbsafari tycker jag var extra bra.
https://www.jobbsafari.se/persontypstest


Jag blev ENJF. Vad blev ni för personlighetstyp?

Jag tycker testet var värdo. Jag vill båda svar lika mycket på många frågor.
 
Och där kom det . Sååå konstig kan du väl inte vara! Uppenbarligen kan jag det. Jag kan inte ens svara på testernas frågor för jag är så "konstig".
Det är inte att du är konstig eller mer unik än någon annan utan att sådana här test helt enkelt är trams. Lite som horoskop. :)
 
Jag skulle inte heller kunna svara om jag tolkade frågorna för bokstavligt. Testerna är vanligen utformade för att man ska välja det som oftast stämmer eller det man först kommer att tänka på. Det är också därför det är så många liknande frågor.
Alltså jag kan verkligen inte välja det ena alternativet framför det andra. För mig låter det lika märkligt att kunna göra det som för dig att inte kunna.

Det är inte att du är konstig eller mer unik än någon annan utan att sådana här test helt enkelt är trams. Lite som horoskop. :)

Japp, jag älskar självuppfyllande profetior :D Det är lite det jag var inne på tidigare också, att människor älskar att dela in sig själva i påhittade fack. Jag antar att många finner en slags ro i det, som ett sätt att organisera det kaos vi kallar livet.
Visst finns det de som föredrar mycket ensamtid och de som föredrar mycket umgänge, men nästan alla vill ha lite av varje. Dessutom tror jag att man kan ändras av sånt som livssituation, umgänge, ålder eller för den delen terapi. När man stoppar sig själv i ett fack riskerar man alltid att börja identifiera sig så starkt med det att man blir fast där.

Nu kommer kanske några som identifierar sig starkt som introverta att känna sig påhoppade. Läs ovan och begrunda då :cool:
 
Alltså jag kan verkligen inte välja det ena alternativet framför det andra. För mig låter det lika märkligt att kunna göra det som för dig att inte kunna.

Japp, jag älskar självuppfyllande profetior :D Det är lite det jag var inne på tidigare också, att människor älskar att dela in sig själva i påhittade fack. Jag antar att många finner en slags ro i det, som ett sätt att organisera det kaos vi kallar livet.
Visst finns det de som föredrar mycket ensamtid och de som föredrar mycket umgänge, men nästan alla vill ha lite av varje. Dessutom tror jag att man kan ändras av sånt som livssituation, umgänge, ålder eller för den delen terapi. När man stoppar sig själv i ett fack riskerar man alltid att börja identifiera sig så starkt med det att man blir fast där.

Nu kommer kanske några som identifierar sig starkt som introverta att känna sig påhoppade. Läs ovan och begrunda då :cool:

Det här var egentligen ett svar till dig men jag flöt iväg ganska ordentligt...
Inom arbete som det här testet är tror jag att de flesta behöver samma sak oavsett hur man är. Tydliga behov, mål, regler eller vad man vill kalla det, från arbetsgivaren. Spelar ingen roll hur kreativ du är, ändras uppgifterna efterhand utan hänsyn blir nog de flesta tokiga.

Jag gjorde testet och hamnade i mitten på allt utom det där med att vara organiserad, det tycker jag bara är intressant i teorin. Testet tappade mig när de här två alternativen kom upp:
- Jag arbetar som mest effektivt under press, och när jag arbetar med flera uppgifter samtidigt
- Jag arbetar som mest effektivt när jag kan planera och lösa uppgifterna i mitt eget tempo, en åt gången
Mitt svar är jag behöver varierade tempon och arbetar som bäst under press eller när jag kan planera och lösa en eller flera uppgifter. Samma sak med att arbeta ensam eller i grupp, ja tack på båda. Det jag behöver på arbetet är en bra organisation och en bra chef, då spelar sådana saker mindre roll.
 
Det är inte att du är konstig eller mer unik än någon annan utan att sådana här test helt enkelt är trams. Lite som horoskop. :)
Jag har gjort professionella test. Med utbildade testledare. Olika tider i mitt liv. Samma resultat. Jag vet precis vad MITT svar är på frågan, hur jag skulle göra. Men testsvaren är inte ens i närheten.
Men nähä. Folk på ett forum vet bättre.
 
Alltså jag kan verkligen inte välja det ena alternativet framför det andra. För mig låter det lika märkligt att kunna göra det som för dig att inte kunna.



Japp, jag älskar självuppfyllande profetior :D Det är lite det jag var inne på tidigare också, att människor älskar att dela in sig själva i påhittade fack. Jag antar att många finner en slags ro i det, som ett sätt att organisera det kaos vi kallar livet.
Visst finns det de som föredrar mycket ensamtid och de som föredrar mycket umgänge, men nästan alla vill ha lite av varje. Dessutom tror jag att man kan ändras av sånt som livssituation, umgänge, ålder eller för den delen terapi. När man stoppar sig själv i ett fack riskerar man alltid att börja identifiera sig så starkt med det att man blir fast där.

Nu kommer kanske några som identifierar sig starkt som introverta att känna sig påhoppade. Läs ovan och begrunda då :cool:
Man kan ju också acceptera att folk är olika, på andra sätt än ens eget. :)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 682
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 984
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 867
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 496
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp