Bukefalos 28 år!

Vad är ni glada för idag? Del 2

Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Nämen! Ny tråd!

Jag är glad över att jag har en kopp te (FRYSER)!
Och över att jag i princip har packat färdigt. Och över att jag vid den här tiden imorn antagligen sitter och dricker Strongbow med en trevlig prick jag inte träffat ordentligt sen -09.

Mindre nöjd med denna resestress, I should not have it. Vill bara koppla av nu tack.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad för att jag är inne i ett skönt träningsflyt, för att sommarlovet bara är sex veckor och en dag bort och för att min sambo än en gång lyckats överträffa den bild jag har av honom. Vilken jävla fin människa han är, alltså.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över att jag hade sjukt kul när jag var ute igår och att livet känns allmänt fint. Och nu är det dags för skypedejt - ytterst fint i brist på riktig dejt :p :D
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad för att min chef tyckte det var "jävligt bra" att jag jobbade imorgon, för att solen skiner, för att mina havrepannkakor smakar delicious, för att häst nr 1 skötte sig strålande andra gången han hoppats idag, för att våren är här, för att vi har börjat så (VÅÅÅR :love: ) och för att jag snart ska rida häst nr 2 och är så jävla produktiv efter 10 timmars jobb. Ja det med, 1 jobbdag kvar sedan är det 6 dagars ledighet som gäller!
'
Jävla bra dag.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

För att personalen på Ica Kvantums catering-avdelning var så himla serviceminded när jag kom dit och försökte forska i hur jag kunde bli allergisk mot en smörgåstårta som skulle vara tomatfri.
Den SÅG tomatfri ut, men det var den inte visade det sig...det var nämligen tomatPULVER i skagenröran, vilket alltså räckte med den lilla biten tårta jag tog :crazy:

De bad om ursäkt typ 100 ggr och gav mig kompensation (pengarna för HELA tårtan tillbaka, fast det inte ens var jag som beställt den så nu har jag ett litet dilemma...) och lovade att chefen skulle kontakta mig imorgon! :)

Och så är jag glad för att jag tror jag lyckats hitta en present till sambon som fyller 25 på tisdag, jäklar vad jobbigt och ångestfyllt det har varit alltså, men nu är det fixat! :)
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Glad över att jag faktiskt börjar bli frisk! Så imorgon ska jag ta en promenad på kvällen, kan ju inte träna som vanligt så får ju ta det lite lugnt men good enough for me! :D
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över mycket idag! :D

• Att jag jobbade i trädgården och är trött i koppen
• Att jag har en kopp te i handen
• Att det är mindre än 3 veckor kvar till Berlin
• Att min dator fungerar
• Att min häst är duktig



... Det är kul att vara glad :rofl: :banana:
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över att min häst trivs med sina nya kompisar i hagen trots att hans ena "kompis" sparka in boxväggen till honom igår.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Ah!! Det fanns en ny tråd. Hittade den gamla och muttrade lite över att det inte gick att skriva i den.

Jag är glad för att jag fick in skolarbetet i tid igår kväll. Sista arbetet inför fyra veckors ledighet/praktik.

Men allra gladast är jag över att Scandinavium-veckan äntligen är här. Om några timmar rullar jag och bästa vännerna mot Göteborg och en hel veckas hårt arbete ligger framför oss. GHS är äntligen här!! :D
Kommer komma hem som ett ras på söndag, men det är så värt det.
Tävlingarna, ryttarna, publiken, stämningen, få träffa all underbar personal igen...

Så nu borde jag resa mig upp och börja packa egentligen ;)
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

och för att min sambo än en gång lyckats överträffa den bild jag har av honom. Vilken jävla fin människa han är, alltså.

Åh, så fint det lät. :heart

Monifa: Åh, havrepannkakor, gott! Hur gör du dem?

-----------------

Jag är glad för;

- att min frukost var god, gjorde en lite ny variant idag och
- att vi snart åker till Tyskland i några dagar

:)


//r
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över min nya klänning och jacka jag köpte idag. Behövde en vårjacka och nu hittade jag äntligen en fin.

Jag är glad över att det bara är en vecka tills jag ska hämta hem nya hästen och jag är glad över att min arbetsträning går jättebra!
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

KL
Över att ridlektionen gick väldigt bra :) Och för att jag har en så fin gose-vovve som jag tycker så mycket om (även om hans selektiva hörsel är minst sagt irriterande när vi är ute).
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

KL

Jag är glad för att det snart (allting är relativt) är sommar! :bump:
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Kl

För min lille ponny skötte sig hur bra som helst idag när jag styrde in honom på konstigaste stigen, och han ändå gick framåt med skumpande vagn och allt efter och dessutom var han tvungen att bli blöt på hela benen. Och för att såret på den andra ponnyns ben ser ut att läka fint, totalt onödigt att han skulle skada sig men han verkar ta det hela med ro ändå.
Och för att jag har så underbara människor som hjälper mig med ponnyerna, medkusken ville ut och köra idag och det är så skönt att kunna prata av sig med henne.
Och för att stallägarna ringde till mig igår när ponnyn hoppade på tre ben, jag är inte bortskämd med såna stallägaren och det är så skönt att veta att dom tar in ponnyn och gör vad dom kan för att hjälpa.

Och, för att det är Göteborg Horse Show denna veckan med Euromässan och då får jag och ponnyerna besök av lilla herr Bengtssons ägare. Hoppas han inte är halt då, hade ju varit kul om det gick att göra någonting med honom, förutom att titta på honom typ.

Och så klart för att våren är här, och det gröna gräset och det har varit uppehåll från regnet sen i torsdags.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Kl
För att mitt halsont är bättre.
Och för att nästa gång hunden väcker mig kl 5 blir det en långpromenad, underbart ute så här dags.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

kl

Glad för att jag kommit på sådär från ingenstans att jag, trots att jag är tjock, har jävligt snygga underben.
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

KL
På att min chef precis sa att jag får förlängt till 1 jan 2014 :banana: (Och ja, jag råkade halka in på buke när jag sitter på jobbet :p )
 
Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Kl

Glad att jag skall till kiropraktorn imorgon. Min rygg dödar mig!
 

Liknande trådar

Relationer Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 549
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 217
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 396
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
815
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp