Vad använder du för sporrar?

Stübben Soft Touch heter de med roterande kula, finns modeller som rullar antingen vågrätt eller lodrätt. Jag har ett par som rullar vågrätt, tycker de är toppen. De är dessutom en aning V-formade runt hälen så de sitter stadigt även på nättare skor/stövlar. Går att böja till utan att de går sönder, finns med och utan gummi. Jag gav nog 350-400kr för mina, använder inte sporrar jätteofta men kan inte se att jag någonsin skulle behöva några andra. :)
 
Efter att nästan bara ha använt ett par ponnysporrar som jag fick när jag var 11-12 (måste varit okej kvalitet, för de hänger med än!) måste jag se mig om efter ett par att variera med till dressyrpass. Jag har inte en frisk kropp, och varierande ork i benen, så ett par längre sporrar behövs. Men eftersom att jag aldrig köpt sporrar så är jag nyfiken på om det lönar sig att köpa ett par dyrare, eller om det går typ lika bra med budgetvarianter? Och nu tänker jag mest på passform och känsla mot foten.

Jag som har en häst med grund bål och själv har långa ben har ett par riktigt långa nätta sporrar utan kula. Fungerar på oss. Tror det är Källqvist. Har klämt ihop dom och har en gummigrej på insidan så dom sitter på plats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 737
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp