Bukefalos 28 år!

Vad är bukefalos?

Nebraska

Trådstartare
Det har säkert funnits någon tråd om det förr,men för mig är ämnet dagsaktuellt.Hur förklarar man för vanliga dödliga vad Bukefalos är?
 
Sv: Vad är bukefalos?

Gör en sökning på ordet på forumet Bukefaloshjälp så hittar du säkert svar.
 
Sv: Vad är bukefalos?

man skulle kunna säga att det är ett internetforum för (främst) hästintresserade, jag kallar det mer eller mindre en livsstil :angel:

(och därmed avslöjade jag just exakt HUR besatt jag är :D)
 
Sv: Vad är bukefalos?

Äh jag kallar er för mina "låtsaspolare" helt enkelt :rofl:

Sambon fattar precis vad jag menar i alla fall, jag har ju kallat hans nätvänner för låtsaspolare långt innan jag hade egna. Han refererar dock bara till det buke som "hästgalningarna"

Fast nu när jag träffat några bukefalister känns det lite mer främmande att kalla er för låtsaspolare. Så nu kallar jag er nätdejter (de jag träffat alltså) :angel:

Eller så skiter jag i att förklara. Det är nog det vanligaste om jag ska vara allvarlig.
 
Sv: Vad är bukefalos?

Min svenska livlina. :bow: Mentalt bollplank. Näthak. Informationscentral. Virtuell mentalvård. Ett tryggt ställe där man kan sticka ut hakan på en sida och kramas på en annan.
 
Sv: Vad är bukefalos?

"Ett hästforum på nätet där jag hänger."

Jo, hmm, fast i julas undrade min gubbe när jag satt och skrattade så jag grät åt Benjamin syrsa tråden på senior.
Buke har ju, vad jag förstått väldigt många användare som inte är aktiva hästmänniskor.
Jag pratar te x om mina får på andra djur.
 
Sv: Vad är bukefalos?

Ett internetforum när man pratar om allt. Inget är för stort eller för litet, för betydelsefullt meller för betydelselöst. Buke är bra för allt.

Eller lite mer flummigt: En stor familj med massa tjafs och bråk men med en massa kärlek också

fast om jag skulle försöka "förklara" vad buke är så brukar jag bara säga ungefär: ett hästforum där man snackar om annat också.


Fast jag tror inte det är något som går att förklara, det måste upplevas.
 
Sv: Vad är bukefalos?

"Ett hästforum på nätet där jag hänger."

Och jag!

När man har sagt det tillräckligt många gånger så räcker det med "hästforumet". :D Vad det faktiskt heter brukar jag inte nämna för så många, då jag inte vill att mina IRL-vänner ska leta upp mig.
 
Sv: Vad är bukefalos?

"hästforumet" :D Och min pojkvän har sedan länge totalt omvärderat hästtjejer efter de trådlänkar jag skickat honom :angel:
 
Sv: Vad är bukefalos?

bro2.jpg


DETTA är vad Bukefalos är :D

(OBS OBS! Snodd från Tranan)
 
Sv: Vad är bukefalos?

:rofl::rofl:Skitbra


Jag säger "diskussionsforumet". Jag tycker ine att så många tycker det är konstigt numera. Det var värre i början på 90 talet då jag var med i ett yrkesrelaterat diskussionsforum. Min man tyckte det var skitskummt att jag satt och pratade med en karl i brasilien på nätterna.
Nu har han ett eget forum.
 
Sv: Vad är bukefalos?

Jag säger 'diskussionsforum', och ska jag återge något som jag fått mig till livs här, så brukar det vara enklast och mest friktionsfritt att referera till 'en vän' eller 'någon', utan att blanda in diskussionsforumet. Jag är tillräckligt udda för många bara för det faktum att jag får lönespecen på mailen...;)
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 722
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
792
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp