Bukefalos 28 år!

Vad betyder ♡?

Sv: Vad betyder ♡?

Alltså tanken är ju att det ska vara ett hjärta, och vissa webbläsare översätter det till en bild. Skulle gissa på att det beror på det installerade typsnittet i webbläsaren, vad som visas i slutändan. Jag har alltid sett ett hjärta (eller tecknen < 3 förstås). :)

Men alltså hur gör folk hjärtat? För när folk skriver :heart så ser jag just det, inte tre streck?
 
Sv: Vad betyder ♡?

Win8 och ser bara hjärtan i både chrome och explorer. Båda är av nyaste versionerna och skrivbordsläge eller startmeny spelar ingen roll.
 
Sv: Vad betyder ♡?

Windows 7, ej pirat.

Funkar som sagt med IE hos mig. 10.0.9200.16686.


Förr har det mig veteligen fungerat, och ibland ser jag hjärtan också.
 
Sv: Vad betyder ♡?

Ja, jag kopierade dessa tre streck. Men jag undrar ju om det är tre streck som är koden för hjärtat som en del ser, eller om man skriver något annat som blir hjärta för en del och tre streck för en del? För jag fattar ju inte ens hur man gör tre streck.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nån här som gjort tandkorrektion via Dr Smile? Istället för Invisalign? I det här fallet vill de slipa en aning i framtandens kant för...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
685
Senast: Krystalline
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 036
Senast: starcraft
·
Hemmet Det känns som det finns emaljmuggar till salu överallt. Jag förstår inte användningsområdet. Är det någon slags plastbantning så man...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp